Grote vreugden
Re: Grote vreugden
De vraag is natuurlijk wel, of die tweede betekenis er in de tijd van het schrijven van Numeri ook al was. Want zo niet, dan is dat in een preek misschien niet zo relevant.
Ds P den Butter verbindt die twee namen met elkaar in zijn boek Het Evangelie van Mozes (dl 1) Kaleb betekent hond maar dan een hond die zijn Meester trouw volgt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Probleem van de naam Kaleb is wel dat zijn nakomelingen Kale bieten zijn 

- Niet meer zo actief -
Daar hebben we over nagedacht. Maar omdat aan beide kanten van familie weelderige haardossen overhearing waren we niet te bang voor bijnamen die met "kale" beginnen. Over betekenissen van namen. Mijn vrouw is een bij en ik ben een rots, een hond misstaat daar niet bij. De andere betekenissen van Kaleb zijn mooi meegenomen
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Heidebloem
Geheel onverwacht nieuw leven in mijn eigen buik!
Van harte gefeliciteerd!
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd
"Then he isn't safe?" said Lucy.
-
Van harte. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Gefeliciteerd.
Dat wordt een maand vol doopdiensten voor de RF'ers
Dat wordt een maand vol doopdiensten voor de RF'ers

Wat mooi! Gefeliciteerd! @Heidebloem.Heidebloem schreef:Geheel onverwacht nieuw leven in mijn eigen buik!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd!