Herman schreef: ↑24 aug 2024, 18:26
merel schreef: ↑24 aug 2024, 18:08
HHKtE schreef: ↑24 aug 2024, 11:35
Je hoort eigenlijk niets meer over gemeente vorming in Nunspeet.
Het zou raar zijn als in Nunspeet een gemeente zou komen. Deze zou hooguit mensen wegtrekken uit de omliggende gemeenten of uit de Ger Gem.
Nou nee. Mensen moeten nu naar Doornspijk of Elspeet en komen liever bij elkaar in de plaats waar ze wonen. Ik vind dat een serieuze overweging omdat we zelf ook altijd 8 km verderop moeten zijn inclusief alle weekactiviteiten.
Hoeveel van de hersteld hervormden wonen ook daadwerkelijk in Nunspeet? Ik denk namelijk minimaal, omdat in 2004 in de hervormde kerk in Nunspeet vrijwel geen mensen een overstap hebben gemaakt naar hersteld. De hervormde kerk in Nunspeet was namelijk altijd al een gemengde kerk waar bonders en confessionelen door elkaar zaten en waar deze predikanten ook over en weer preekten.
Daarnaast komen sinds jaar en dag vele herstelden uit Elspeet en Doornspijk naar de CGK in Nunspeet over. Deze kerk groeit weer hard nadat een aantal jaar geleden 750 leden een andere kerk hebben gesticht. Ik denk daarom echt dat in Nunspeet geen enkele behoefte is aan een HHK.