Wel bekend met Google?GerefGemeente-lid schreef: ↑22 aug 2024, 22:41 Ik ben niet thuis in de sprookjes, dus geen idee wat hij bedoelt.
Erdee
-
Re: Erdee
-
- Verbannen
Echt? De buitenkant vind ik niet mooi maar de binnenkant vind ik prachtig!GerefGemeente-lid schreef:Inderdaad. Wat ontzettend foeilelijk.huisman schreef: ↑22 aug 2024, 20:54Kun je zo verbouwen als distributiecentrum van de Jumbo.DDD schreef: ↑22 aug 2024, 20:49 Ik vind het gewoon een lelijk gebouw. Maar goed. Ik houd dan weer van bijvoorbeeld de architectuur van de Regenboogkerk in Hilversum, die helaas binnen 30 jaar alweer gesloten wordt.
http://www.regenboogkerkhilversum.nl/over-het-gebouw/![]()
@DDD ik ben nooit onder de indruk van ‘opdrachten over de hele wereld’ of ‘ Ontwerper van wereldberoemde bouwwerken’.DDD schreef: ↑22 aug 2024, 21:55 Cultuurbarbarij. Een ander woord heb ik er niet voor.
Het kerkgebouw is ontworpen door een architect met opdrachten over de hele wereld. Ontwerper van wereldberoemde bouwwerken ook, zoals de Erasmusbrug in Rotterdam.
Dat hoeft niet te betekenen dat zijn werk bij voorbaat boven iedere kritiek verheven moet zijn. Maar de vergelijking met een distributiecentrum is onfatsoenlijk, onrespectvol en feitelijk onjuist.
En niet grappig dus.![]()
Ik vind het gewoon lelijk en niet ‘kunstig’
Mijn smaak is vrij middeleeuws. Vermeer boven Karel Appel en Rembrandt boven Mondriaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Vermeer en Rembrandt zijn natuurlijk niet Middeleeuws. Maar los daarvan: smaak is natuurlijk in zeker opzicht persoonlijk.
Maar een distributiecentrum met matglazen panelen als buitenmuur heb ik nog nooit gezien. Feitelijk straalt het gebouw het tegenovergestelde uit van een distributiecentrum. Een distributiecentrum is achteraf, verborgen. Dit gebouw straalt juist openheid naar de omgeving uit. Niet dat dat verder een succes was, klaarblijkelijk. Maar daar gaat het nu niet om.
Maar een distributiecentrum met matglazen panelen als buitenmuur heb ik nog nooit gezien. Feitelijk straalt het gebouw het tegenovergestelde uit van een distributiecentrum. Een distributiecentrum is achteraf, verborgen. Dit gebouw straalt juist openheid naar de omgeving uit. Niet dat dat verder een succes was, klaarblijkelijk. Maar daar gaat het nu niet om.
-
- Verbannen
Dat lijkt me niet echt juist opgemerkt, mezelf kennende.HHR schreef: ↑23 aug 2024, 11:00Je bent een deugdzame man.GerefGemeente-lid schreef: ↑22 aug 2024, 22:41 Ik ben niet thuis in de sprookjes, dus geen idee wat hij bedoelt.
Het doet mij aan de buitenkant eerder denken aan een Miele experience center.huisman schreef: ↑22 aug 2024, 20:54Kun je zo verbouwen als distributiecentrum van de Jumbo.DDD schreef: ↑22 aug 2024, 20:49 Ik vind het gewoon een lelijk gebouw. Maar goed. Ik houd dan weer van bijvoorbeeld de architectuur van de Regenboogkerk in Hilversum, die helaas binnen 30 jaar alweer gesloten wordt.
Naar mijn mening lijken moderne blokkendozen en betondroefenis tegenwoordig eerder op een gebouw dat beter geschikt is als Space X center dan als kerkgebouw. Dat maakt ze qua architectuur niet perse lelijk, maar wel voor het doel waar ze voor dienen.
Ligt het trouwens aan mij of zijn de relatief nieuwste ontwerpen van kerkgebouwen binnen reformatorisch Nederland wel erg vaak voorzien van rode baksteen?
Het ontwerp van de nieuwe kerk in Yerseke is daar geen uitzondering op zie ik. Is dit dezelfde architect of zit hier een gedachte achter?
Het hoofdwerk had inderdaad hoger geplaatst moeten worden.
Ik lees in het artikel dat vanwege de gestegen bouwkosten er bezuinigd is. De kerk is oa minder hoog geworden. Dus wellicht was het daardoor ook niet meer mogelijk het hoofdwerk hoger te plaatsen.
Jaren-30-stijl. Zie je in nieuwbouw ook veel terugkomen. Zal weer veranderen.Edelweiss schreef: ↑23 aug 2024, 12:02Het doet mij aan de buitenkant eerder denken aan een Miele experience center.huisman schreef: ↑22 aug 2024, 20:54Kun je zo verbouwen als distributiecentrum van de Jumbo.DDD schreef: ↑22 aug 2024, 20:49 Ik vind het gewoon een lelijk gebouw. Maar goed. Ik houd dan weer van bijvoorbeeld de architectuur van de Regenboogkerk in Hilversum, die helaas binnen 30 jaar alweer gesloten wordt.
Naar mijn mening lijken moderne blokkendozen en betondroefenis tegenwoordig eerder op een gebouw dat beter geschikt is als Space X center dan als kerkgebouw. Dat maakt ze qua architectuur niet perse lelijk, maar wel voor het doel waar ze voor dienen.
Ligt het trouwens aan mij of zijn de relatief nieuwste ontwerpen van kerkgebouwen binnen reformatorisch Nederland wel erg vaak voorzien van rode baksteen?
Het ontwerp van de nieuwe kerk in Yerseke is daar geen uitzondering op zie ik. Is dit dezelfde architect of zit hier een gedachte achter?