J.C. Philpot schreef: ↑16 aug 2024, 10:25
Ik ben ook bang dat men die route probeert te bewandelen. Maar gelukkig hebben we in het westen een vrije pers, waarvan ik hoop dat ze de onderste steen boven krijgen. Waar anderen hun hoop op een doofpot stellen, vind ik dat hier maximale transparantie vereist is.
Dat is prima, hoewel ik dit geen oorlogshandeling jegens Duitsland vind, zoals je stelt. Nordstream was immers voor 51% van Gazprom en dus in meerderheid Russisch.
Maar los daarvan, vallen er bij dat artikel in de WSJ wel een aantal kritische noten te plaatsen. Bijvoorbeeld: dit artikel is een herhaling van een artikel van vorig jaar. De vraag is daarbij hoe een aantal Oekraïeners in een zeiljacht iets voor elkaar krijgen waar je normaal gesproken een groot schip en zeer ervaren duikers voor nodig hebt, zie
deze twitterdraad. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de link die in het artikel gelegd wordt naar de Oekraïense regering zeer zwak is.
refo schreef:Hij kijkt alleen maar naar de imperialistische oorlogen die gevoerd zijn.
En Poetin denkt: “hee, dat wil ik ook”?
Overigens: geen enkel westers land streeft de uitbreiding van het eigen grondgebied middels oorlog na. Poetin wel. Dat is ouderwets imperialisme.