Een vraag

Plaats reactie
Hans65

Een vraag

Bericht door Hans65 »

Goedenavond, laat ik mij even voorstellen ik ben hans 65 jaar en woon in Amsterdam ben nieuw hier.
Ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een kerkelijke stroming die bij mij past ben zelf katholiek gedoopt maar heb het gevoel dat ik wat mis voel me er niet thuis, alles groot veel mensen zonder enig contact met waar ik naar op zoek ben, heb het gevoel dat ik ondanks ik gedoopt ben het contact met de heilige geest niet heb.
Vroeg me zelf af of er nog meer mensen zijn met dit probleem, zat te denken dat ik misschien een anderen stroming moet kiezen zat te denken aan de kerk van Jezus Christus de Mormonen, heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groeten Hans.
Terri

Re: Een vraag

Bericht door Terri »

Hans65 schreef: 08 aug 2024, 18:18 Goedenavond, laat ik mij even voorstellen ik ben hans 65 jaar en woon in Amsterdam ben nieuw hier.
Ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een kerkelijke stroming die bij mij past ben zelf katholiek gedoopt maar heb het gevoel dat ik wat mis voel me er niet thuis, alles groot veel mensen zonder enig contact met waar ik naar op zoek ben, heb het gevoel dat ik ondanks ik gedoopt ben het contact met de heilige geest niet heb.
Vroeg me zelf af of er nog meer mensen zijn met dit probleem, zat te denken dat ik misschien een anderen stroming moet kiezen zat te denken aan de kerk van Jezus Christus de Mormonen, heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groeten Hans.
Amsterdam is groot, maar misschien is de kerk waar Jurjen ten Brinke voorgaat een idee?
https://hoopvoornoord.nl/ontdek/over-ons/leiding/
Christen

Bericht door Christen »

Ds Johan Visser uit de Noorderkerk in Amsterdam heeft ook in Brussel gestaan als predikant. Hij weet veel en kan wellicht helpen. Vriendelijke en rustige man. Je kunt hem ook mailen. Website kerk: Noorderkerk.nl

Dus nog een optie ;).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD

Bericht door DDD »

Daar dacht ik ook aan inderdaad. En daarnaast heb je nog "Bij Simon de Looier", de evangelisatie van de Gereformeerde Gemeenten, in het centrum van Amsterdam.
Hans65

Bericht door Hans65 »

Mag ik vast een ieder bedanken voor de reacties tot zo ver ik ga er mee aan de slag en hoop op meer ideeen.
vrg Hans.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Met deze tips heeft u mooie aanwijzingen gekregen. Ik denk dat u er goed aan zou doen om deze opties biddend te gaan onderzoeken / uitproberen.

Ik wens u heel veel zegen in uw verdere zoektocht! Numeri 6 vers 24, 25, 26
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Job

Bericht door Job »

Groot Blankenstein schreef: 09 aug 2024, 21:25 Met deze tips heeft u mooie aanwijzingen gekregen. Ik denk dat u er goed aan zou doen om deze opties biddend te gaan onderzoeken / uitproberen.

Ik wens u heel veel zegen in uw verdere zoektocht! Numeri 6 vers 24, 25, 26
Hier wil ik me graag bij aansluiten. Veel wijsheid en zegen gewenst, hoor! En erg goed dat u hier een vraag hebt gesteld.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Als de vraagsteller in Buitenveldert woont kan de Pauluskerk in Amstelveen, net over de grens van de gemeente, ook een optie zijn.
Hans65

Bericht door Hans65 »

mag ik nogmaals iedereen bedanken heb eind augustus een afspraak in de Noorder kerk een mooi begin.
vrg Hans.
Plaats reactie