Erdee

Wim Anker

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 26 jul 2024, 22:29
Wim Anker schreef: 26 jul 2024, 22:22 (en cd's eerst kopen en dan in vuilnisbak gooien is toch niet erg? Als ze van gedachten veranderen moeten ze nieuwe kopen, dus da's mooi!).
Zulke zaken kunnen iemand psychisch beschadigen. Zeker als je dat meldt richting die persoon met een veroordelende opmerking er bij.

En verder heb ik mijn vorige post nog aangevuld.
Dat beschadigen kan uiteraard. Maar dat geld voor velen en staat los van geaardheid. Wie is niet door anderen beschadigt? Wie heeft niet - wetend en onwetend - anderen beschadigt?
In het interview worden ook mensen beschadigd. Misschien wel ouders die hun knieën stuk bidden voor hun kind in het weiland.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 26 jul 2024, 22:21
Konijntje schreef: 26 jul 2024, 21:37 (...) Want er wordt immers van de kansel gezegd dat het een gruwel is in Gods oog.
O ja? Ben je in alle gereformeerde gemeenten geweest waar dit thema aan de orde komt? Ik kan niet anders zeggen dan dat alle gastpredikanten (GG) die ik hierover hoorde dit thema met alle teerheid, tact en bewogenheid aanstipten. De gemeente ook opriepen om nu eens al die stenen te laten liggen die men overweegt te werpen. Biddend en bewogen om mensen die het betreft heen te staan. Daar ben ik heel blij mee.
Eerder dit jaar gaf een jongeman die anders geaard is nog aan dat hij zo blij was met het pastoraat in zijn gemeente. In hokjes gedacht is hij lid in een van de meest rechtse GG'ers. Het stemde mij positief dat de kerkenraad het goed opgepakt.

Ik herken het geschetste beeld dat regelmatig geschetst wordt totaal niet. Bij de acceptatie onder jongeren is nog wel een verbeterslag te maken. Ik denk dat grotendeels de leeftijd is. Dit is vanzelfsprekend geen excuus om met homo te schelden of ander laakbaar gedrag te vertonen.
DDD

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef: 26 jul 2024, 22:18 @Wim Anker (in reactie op je post hiervoor):

Een jaar of wat geleden stond er ook een interview in Terdege met hem en toen werd er gezegd dat er mensen waren die hem hadden bericht dat ze al z'n cd's in de vuilnisbak hadden gegooid, puur en alleen wegens zijn andersgeaard-zijn.

Volgens mij leef jij dan wel in een 'perfecte' omgeving.

En trouwens, ook mensen met een onzichtbare handicap kunnen soms lelijke en gemene reacties krijgen. Daar weet ik persoonlijk alles van. Dus misschien moet je iets minder hoog van de toren blazen.

En wat betreft dat weiland: het gaat over de zinsnede van de predikant die zei dat homo's altijd een 10 moeten halen en hetero's het er met een magere 6 ook wel mee kunnen halen. Het is verdrietig dat zulke zaken (en dat is niet alleen daar, denk bijvoorbeeld ook aan een aangrijpend artikel in de GezinsGids enige tijd geleden over drankketen in de Randstad waar er dingen gebeurden) letterlijk wordt doodgezwegen, maar o wee, als er iemand open spreekt over zijn homoseksuele gevoelens, dan wordt zo iemand soms gewoon afgestoten door familie en vrienden en de hele goegemeente.

En daar gaat het over! Ik schrijf dit met pijn en verdriet, en ik vind het heel jammer dat je daar dan op deze manier als een olifant in een porseleinkast op reageert.
Dat is niet (altijd) zo hoor. Daar heb ik althans nog nooit iets van gemerkt.

Maar Wim is inderdaad niet erg fijngevoelig vandaag.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een mooi interview. En helemaal niet zo negatief over anderen. Ik denk dat Wim zich wat aangesproken moet hebben gevoeld.

Wat ik zo schokkend vind, is dat er geen geloofsvertrouwen is. Dat ligt vermoedelijk aan de prediking, maar toch is dat heel spijtig.

Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet. Zo'n botte reactie op zo'n interview. Je moet je schamen.

Ik heb het niet zo op zijn orgelspel, maar in bescheidenheid is hij heel wat organisten een voorbeeld, wat mij betreft.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 27 jul 2024, 00:15 Ik vind het wel een mooi interview. En helemaal niet zo negatief over anderen. Ik denk dat Wim zich wat aangesproken moet hebben gevoeld.

Wat ik zo schokkend vind, is dat er geen geloofsvertrouwen is. Dat ligt vermoedelijk aan de prediking, maar toch is dat heel spijtig.

Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet. Zo'n botte reactie op zo'n interview. Je moet je schamen.

Ik heb het niet zo op zijn orgelspel, maar in bescheidenheid is hij heel wat organisten een voorbeeld, wat mij betreft.
Dronken? T'is wat warrig allemaal.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 27 jul 2024, 00:15 Ik vind het wel een mooi interview. En helemaal niet zo negatief over anderen. Ik denk dat Wim zich wat aangesproken moet hebben gevoeld.

Mogelijk raakt het onderwerp je, maar de dikgedrukte zin gaat wel heel ver.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:20 Dronken? T'is wat warrig allemaal.
Zou dat ook aan jou kunnen liggen?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 00:27
Dat @DDD warrig schrijft? Denk het niet, zover reikt mijn invloed niet. En als ik wel die invloed had zou er niet warrig zijn geschreven.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:28
Dat @DDD warrig schrijft? Denk het niet, zover reikt mijn invloed niet. En als ik wel die invloed had zou er niet warrig zijn geschreven.
Ik vind er niets warrigs aan. In tegendeel: het is glashelder wat hij schrijft.

Maar goed, misschien moet je gaan slapen. Dan is het morgen wat duidelijker.

Je mag ook je uitspraken van vanavond nog eens herkouwen. Ik hoop dat je wat invoelender wilt reageren. Het zit me niet lekker namelijk.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 00:30
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:28
Ik vind er niets warrigs aan. In tegendeel: het is glashelder wat hij schrijft.

Maar goed, misschien moet je gaan slapen. Dan is het morgen wat duidelijker.

Je mag ook je uitspraken van vanavond nog eens herkouwen. Ik hoop dat je wat invoelender wilt reageren. Het zit me niet lekker namelijk.
@DDD schrijft "Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet"

Wat staat hier volgens jouw glashelder?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:35 @DDD schrijft "Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet"

Volgens mij bedoelt @DDD te zeggen dat het nooit eigen verdienste is als het kind gespaard blijft, maar in jouw geval zeker niet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 00:41
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:35 @DDD schrijft "Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet"

Volgens mij bedoelt @DDD te zeggen dat het nooit eigen verdienste is als het kind gespaard blijft, maar in jouw geval zeker niet.
Dat kind uit het weiland? Daar is toch geen spoor?
Terri

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 09:39

Op voorhand dat ik waarschijnlijk ook een veeg uit de pan krijg, schei uit om zo over deze dingen te spreken. Voor de trein gooien....
Ik denk niet dat dit bij jullie realiteit is, anders sprak je hier wel wat anders over.
En ja, als je niet precies voldoet aan de gangbare normen, heb je het meestal niet gemakkelijk.
Of dat nu om je geaardheid gaat, je uiterlijk, je mening, noem maar iets. Een gemeenschap vindt het lastig als er vreemde eenden in de bijt zitten.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 09:39

Het gaat daar over kinderen die om wat voor reden dan ook psychische problemen hebben, bijvoorbeeld omdat ze andersgeaard zijn of vanwege andere oorzaken.

@DDD heeft het helemaal niet over weilanden.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Terri schreef: 27 jul 2024, 10:04 Op voorhand dat ik waarschijnlijk ook een veeg uit de pan krijg, schei uit om zo over deze dingen te spreken. Voor de trein gooien....
Het ging over een zinsnede in het artikel waar aan werd gerefereerd.
Plaats reactie