Vakantie in Eigen Huis

Arja

Vakantie in Eigen Huis

Bericht door Arja »

Vakantie topic voor alle Staycation Verhalen

Hoe vier jij vakantie thuis, als je niet op vakantie gaat.
Hoe voorkom je dat je aan de slag gaat?
Orchidee

Re: Vakantie in Eigen Huis

Bericht door Orchidee »

Ik zal de aftrap geven
Ik ga al jaren niet meer op vakantie en vakantie vieren thuis of dagjes uit gaan komt er ook niet meer van.
Meestal pak ik in de vakantietijd als iedereen weg of op vakantie is, juist wat extra (huishoudelijke) klusjes op daarbuiten komt het er vaak niet meer van.
Verheug me wat dat betreft al op volgende week.
Hoop dat het niet te warm word want dat gooit wel roet in het eten.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Arja schreef: 17 jul 2024, 20:25 Vakantie topic voor alle Staycation Verhalen

Ik ga - ten opzichte van de lengte van mijn vakantie - niet zoveel met vakantie, afgezien van de nodige wandeldagen. En dus ga ik lekker veel aan de slag. Dat probeer ik vroeg in mijn vakantie te doen, zodat ik daarna hoe dan ook met voldoening terugblik. Tot nu toe gaat het goed :)
merel

Bericht door merel »

Als het aan mij had gekregen gingen wij ook niet, hooguit naar Terschelling. Daar heb ik de leukste vakanties gehad.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Zita schreef: 17 jul 2024, 22:00

Ik ga - ten opzichte van de lengte van mijn vakantie - niet zoveel met vakantie, afgezien van de nodige wandeldagen. En dus ga ik lekker veel aan de slag. Dat probeer ik vroeg in mijn vakantie te doen, zodat ik daarna hoe dan ook met voldoening terugblik. Tot nu toe gaat het goed :)
En aanvullend: thuisblijven biedt ook wat extra gelegenheid om iets voor een ander te doen, zowel in vrijwilligerswerk als mantelzorg. In sommige gezinnen is juist de vakantietijd hectisch en is het fijn als iemand even bijspringt.
merel

Bericht door merel »

Wat fijn voor die gezinnen. Is in die gezinnen ziekte of psychische nood?
Marck

Bericht door Marck »

Zelf ook wat vaker gewoon thuis als de rest op vakantie is. Zo nu en dan wel een weekendje weg.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ja wij blijven thuis. Vakantie zal er voor ons niet meer inzitten.
Ik las trouwens wel iets in je blog over Tjernobyl. Toen dat gebeurde waren we net op vakantie in Duitsland. Ergens in de deelstaat Hessen. We spraken nauwelijks Duits, en wat er in Tsjernobyl was gebeurt ging grotendeels langs ons heen. De Duitse nieuwsberichten konden we maar moeilijk volgen en andere bronnen van nieuws hadden we toen niet. Geen mobiel, geen internet...
Achteraf lazen we dat juist in Midden Duitsland/Hessen bijzonder veel radioactieve neerslag was geweest. Wij hebben dan ook onwetend door de Hessische bossen gestruind. We wisten het immers niet... En tot op heden kunnen we niet bedenken dat we er schade door hebben opgelopen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Arja

Bericht door Arja »

-DIA- schreef: 18 jul 2024, 12:23

Ja wij blijven thuis. Vakantie zal er voor ons niet meer inzitten.
Ik las trouwens wel iets in je blog over Tjernobyl. Toen dat gebeurde waren we net op vakantie in Duitsland. Ergens in de deelstaat Hessen. We spraken nauwelijks Duits, en wat er in Tsjernobyl was gebeurt ging grotendeels langs ons heen. De Duitse nieuwsberichten konden we maar moeilijk volgen en andere bronnen van nieuws hadden we toen niet. Geen mobiel, geen internet...
Achteraf lazen we dat juist in Midden Duitsland/Hessen bijzonder veel radioactieve neerslag was geweest. Wij hebben dan ook onwetend door de Hessische bossen gestruind. We wisten het immers niet... En tot op heden kunnen we niet bedenken dat we er schade door hebben opgelopen.
O echt. Dat zal een ontdekking geweest zijn, toen jullie het later ontdekten
Arja

Bericht door Arja »

Zita schreef: 17 jul 2024, 23:18
Zita schreef: 17 jul 2024, 22:00

En aanvullend: thuisblijven biedt ook wat extra gelegenheid om iets voor een ander te doen, zowel in vrijwilligerswerk als mantelzorg. In sommige gezinnen is juist de vakantietijd hectisch en is het fijn als iemand even bijspringt.
Dat laatste vind ik mooi. Bijspringen.
Arja

Bericht door Arja »

Ik kan goed thuis zijn en thuis blijven. Maar de laatste 2 jaar gaan wij een paar weken voor de echte zomervakantie een weekje weg. Toen we vakantie thuis vierden, vond ik het wel een beetje slikken om iedereen weg te zien rijden en dat de buurt zo stil werd.

Mij hielp het dan om elke dag een paar dingen op te schijven van het "wonder van het gewone". Een bloem, die ging bloeien, even naar het dorp. Nu zouden ze dat dankbaarheids-dagboek noemen. Was meer een bewustwordning van wat je allemaal hebt of krijgt of voor je ogen ziet gebeuren; bijvoorbeeld een wolkenhemel die opentrekt.

Het zijn de kleine dingen die eigenlijk zo groot zijn.
Ararat

Bericht door Ararat »

Bijspringen.
Dit doet me denken aan gezinnen met kinderen die op het speciaal basisonderwijs zitten of zaten. Vakanties kunnen voor ouders en brusjes soms ook zwaar zijn.
In het verleden heb ik SBO-kampen (1 op 1) geleid. Wat maakte je daar vaak ook de ouders blij mee!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Wij gingen zelden op vakantie. Er was geen geld voor en we pasten ook niet met z'n allen in de auto.
Die paar keer dat we wel geweest zijn herinner ik me nog goed.

Ik moet ook denken aan de Voor Elkaar Vakantieweken. Dat is voor ouders van gehandicapten soms het enige weekje vrij in het jaar. Hulde aan de vrijwilligers die zich daar voor inzetten.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

In mijn jeugd gingen we zelden op vakantie. Als mijn vader de koeien mee had kunnen nemen, dan misschien wel :) .

We hadden wel een jachtje, op mooie dagen gingen we dan tussen de melktijden door varen. Als er niet gehooid/gekuild moest worden, of een koe moest kalven, of de boontjes net geplukt moesten worden, of….

De eerste jaren van ons huwelijk en boerenbedrijf gingen we ook niet. Later hadden we een vaste medewerker, dat maakte een weekje weg makkelijker te doen. Na de verkoop van het bedrijf zijn we elk jaar gegaan.

Thuisblijven en dagjes weg was ook wel mooi. Ik heb er nooit hekel aan gehad.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Wij gingen vroeger ook zelden op vakantie en ook weinig dagjes weg. Ik kreeg een abonnement op het buitenzwembad. Wellicht @ ambtenaar ook wel. Ik kwam daar iedereen uit de omliggende dorpen tegen.
Plaats reactie