Vakantie

Mannetje

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef: 18 jul 2024, 23:03 Waarom is Zwitserland zo in trek bij refo's? Houden ze zo van bergen?
Wij gaan naar Oostenrijk :)

Een beetje zuur bekeken vermoed ik dat de bergen een "aanvaardbare" bestemming is, in tegenstelling tot bakken en feesten aan de middellandse zee.

En positief gezien: in de bergen is er veel ruimte om je over Gods schepping te verwonderen (kan ook! in de achtertuin) en is er een zekere afstand tot mondaine cultuur (al is dat niet altijd zo, gezien de statussen op WhatsApp die ik soms zie...).
- Niet meer zo actief -
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:Waarom is Zwitserland zo in trek bij refo's? Houden ze zo van bergen?
Geef mij maar zon en water tijdens de zomervakantie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
helma

Bericht door helma »

Met elkaar elke dag wandelen in de bergen. Genieten van de natuur, verwonderen over de grootsheid van onze Schepper. Soms urenlang niemand tegenkomen.
Lekker bij een rivierbedding picknicken. Steentjes zoeken, dammetjes bouwen.

Een stoeltjeslift vind ik ook iedere keer genieten. Lekker met je benen bungelen. Je hoofd in de wind.

Voor mij is 'naar de bergen' echt de meest geliefde vakantiebestemming. Mag ook in Frankrijk zijn. Of de Rocky Mountains, maar dat is wat minder haalbaar.

Tweede favoriete bestemming is Engeland. Of Schotland.
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 19 jul 2024, 06:10
Ambtenaar schreef: 18 jul 2024, 23:03 Waarom is Zwitserland zo in trek bij refo's? Houden ze zo van bergen?
Wij gaan naar Oostenrijk :)

Een beetje zuur bekeken vermoed ik dat de bergen een "aanvaardbare" bestemming is, in tegenstelling tot bakken en feesten aan de middellandse zee.

En positief gezien: in de bergen is er veel ruimte om je over Gods schepping te verwonderen (kan ook! in de achtertuin) en is er een zekere afstand tot mondaine cultuur (al is dat niet altijd zo, gezien de statussen op WhatsApp die ik soms zie...).
Wij gaan ook naar Oostenrijk. Naar welke regio gaan jullie? Was daar vorige week ook noodweer?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ik ben regelmatig in het Middellandse Zeegebied geweest, maar nog nooit liggen bakken of gefeest

Dit jaar doen we overigens ook een weekje Alpen, voordat we verder reizen naar de Adriatische Zee.

Maar in het algemeen houd ik niet zo van bergen, ben toch meer een stadsmens. En het weer is vaak wisselvallig.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 19 jul 2024, 08:42
Ik ben regelmatig in het Middellandse Zeegebied geweest, maar nog nooit liggen bakken of gefeest

Dit jaar doen we overigens ook een weekje Alpen, voordat we verder reizen naar de Adriatische Zee.

Maar in het algemeen houd ik niet zo van bergen, ben toch meer een stadsmens. En het weer is vaak wisselvallig.
Mijn dochter zou graag met jullie meegaan. Zij houdt ook meer van stadjes bezoeken dan dat zij wandelt in de bergen. ik begrijp haar wel. Ik had een huttentocht op mijn 14e ook afschuwelijk gevonden. Laat staan het slapen op een slaapzaal met 40 personen
helma

Bericht door helma »

Ik vind het gesjok in stadjes meestal vermoeiender dan een bergwandeling.
Ook is de lucht die je inademt wat gezonder.

Ik geniet wel van oude stadjes met veel historische overblijfsels.
Zeker als het over de kerkgeschiedenis gaat.
Engeland en Schotland heeft dan ook in dat opzicht veel te bieden.

Kerkbezoek en het ontmoeten van andere gelovigen in Engeland en Schotland heeft ook een grote meerwaarde.
merel

Bericht door merel »

helma schreef: 19 jul 2024, 09:36 Ik vind het gesjok in stadjes meestal vermoeiender dan een bergwandeling.
Ook is de lucht die je inademt wat gezonder.

Ik geniet wel van oude stadjes met veel historische overblijfsels.
Zeker als het over de kerkgeschiedenis gaat.
Engeland en Schotland heeft dan ook in dat opzicht veel te bieden.

Kerkbezoek en het ontmoeten van andere gelovigen in Engeland en Schotland heeft ook een grote meerwaarde.
Vorig jaar zijn we ter compensatie een dagje gaan winkelen. Stonden we ineens in Lienz in een H&M. Daarna een terrasje en een paar uur zwembad en zij was weer opgeladen om een dag later te wandelen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 19 jul 2024, 09:04 Mijn dochter zou graag met jullie meegaan. Zij houdt ook meer van stadjes bezoeken dan dat zij wandelt in de bergen. ik begrijp haar wel. Ik had een huttentocht op mijn 14e ook afschuwelijk gevonden. Laat staan het slapen op een slaapzaal met 40 personen
Dat laatste is voor mij een absolute no-go. Ik ben erg gehecht aan mijn privacy.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ambtenaar schreef:Waarom is Zwitserland zo in trek bij refo's? Houden ze zo van bergen?
Deze refo gaat naar de zee… en nu?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

FlyingEagle schreef: 19 jul 2024, 10:48 Deze refo gaat naar de zee… en nu?
Moet ik jou in een ander hokje plaatsen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 19 jul 2024, 10:55
FlyingEagle schreef: 19 jul 2024, 10:48 Deze refo gaat naar de zee… en nu?
Moet ik jou in een ander hokje plaatsen.
Ik ga liever niet naar de bergen. In welk hokje plaats je mij dan?
huisman

Bericht door huisman »

Ik ben- zeker in jouw ogen- een echte refo. Dit jaar gaan wij 14 dagen naar een Grieks eiland in de Ionische zee. We zullen meer te zien zijn in de natuur dan aan het strand…maar toch.
Oostenrijk blijft trouwens onze favoriete bestemming. Zo refo zijn we dan ook wel weer :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 19 jul 2024, 11:07 Ik ben- zeker in jouw ogen- een echte refo. Dit jaar gaan wij 14 dagen naar een Grieks eiland in de Ionische zee. We zullen meer te zien zijn in de natuur dan aan het strand…maar toch.
Oostenrijk blijft trouwens onze favoriete bestemming. Zo refo zijn we dan ook wel weer :)
Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef: 19 jul 2024, 11:08Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.
Ook ik ga nooit naar de Alpen op vakantie. Meestal Duitsland, en dit jaar Frankrijk. Meestal wel een heuvelachtig gebied, maar dat is het in het buitenland al snel als je Nederland gewend ben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie