Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Posthoorn

Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Posthoorn »

Mensen, het gaat over leespreken, lééspreken dus.
:offtopic
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef: 06 jul 2024, 12:41 Maar jij waardeert het niet als rechterbroeders worden besproken. En terecht. Laat het dan met linkerbroeders ook niet gebeuren. Toch?
In zekere zin is dat waar, ware het niet dat er over rechtse broeders veel meer en veel vaker gesproken kan worden en dit draadje nu opeens geknipt zou moeten worden.

Het zou eerlijk zijn van @HHR als hij zich in beide gevallen hiertegen zou uitspreken en niet alleen omdat het nu over dr. Zondag gaat en niet over ds. A of B bijvoorbeeld.
Waar haal je in deze discussie toch weer het links-rechts vandaan? Je lijkt soms net een Snollebolleke.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik vind het kwalijk als er over iemands stemgeluid wordt gesproken op de manier zoals dat hier gaat. Je doet daar weinig aan als persoon, en wat maakt het uit? Maar voor de persoon zelf kan het vervelend zijn om zo besproken te worden.
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Dodo schreef: 06 jul 2024, 15:09 Ik vind het kwalijk als er over iemands stemgeluid wordt gesproken op de manier zoals dat hier gaat. Je doet daar weinig aan als persoon, en wat maakt het uit? Maar voor de persoon zelf kan het vervelend zijn om zo besproken te worden.
Dat is waar het mij om ging, en nee, dat heeft niet met links of rechts te maken.
Mistig

Bericht door Mistig »

Het eerste halfjaar zijn er in onze gemeente 12 preken gelezen.

Deze preken waren van de volgende predikanten:
2x Ds. B. van der Heiden
1x Ds. R. Kattenberg
1x Ds. D. Rietdijk
1x Ds. J.W. Kersten
1x Ds. A.F. Honkoop
1x Ds. Th. Van Stuijvenberg
1x Ds. W. Silfhout
1x Ds. M.J. van Gelder
1x Ds. W.A. Zondag
1x Ds. H. Paul
1x Ds. D.W. Tuinier
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Mistig schreef: 09 jul 2024, 10:26 Het eerste halfjaar zijn er in onze gemeente 12 preken gelezen.

Deze preken waren van de volgende predikanten:
2x Ds. B. van der Heiden
1x Ds. R. Kattenberg
1x Ds. D. Rietdijk
1x Ds. J.W. Kersten
1x Ds. A.F. Honkoop
1x Ds. Th. Van Stuijvenberg
1x Ds. W. Silfhout
1x Ds. M.J. van Gelder
1x Ds. W.A. Zondag
1x Ds. H. Paul
1x Ds. D.W. Tuinier
De volgende keer dus een preek van Lamain/A of G Hoogerland/van Haaren/de Gier/de Wit/Hegeman ;)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Waarom dat? In dit rijtje zit al best wat diversiteit, toch?
- Niet meer zo actief -
Geytenbeekje

Mannetje schreef: 09 jul 2024, 10:32 Waarom dat? In dit rijtje zit al best wat diversiteit, toch?
Omdat die nog niet genoemd zijn en je zo de breedte van de GG hebt.
Maar goed tis met een knipoog omdat de ouderlingen zelf iets moeten uitkiezen wat bij de gemeente past.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 09 jul 2024, 10:32 Waarom dat? In dit rijtje zit al best wat diversiteit, toch?
Krijg niet de indruk dat dit het lijstje met gelezen preken in De Valk Wekerom of Kootwijkerbroek is. Jij wel?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Er zijn honderden predikanten waarvan gelezen kan worden, dat krijg je nooit in 12 diensten rond...
- Niet meer zo actief -
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: 09 jul 2024, 10:37
Krijg niet de indruk dat dit het lijstje met gelezen preken in De Valk Wekerom of Kootwijkerbroek is. Jij wel?
Nee, daar lezen ze vrees ik wat eenzijdiger. 😉
- Niet meer zo actief -
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Toch is het niet verkeerd als "uiterste flanken" (dat bedoel ik niet negatief) ook eens wat van elkaar lezen. Anders blijf je uit elkaar groeien, en zo kun je van elkaar leren.

Bijbelse noties die het verst bij je vandaan staan, zijn meestal ook jouw eenzijdigheden.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 09 jul 2024, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje

J.C. Philpot schreef: 09 jul 2024, 10:42 Toch is het niet verkeerd als "uiterste flanken" (dat bedoel ik niet negatief) ook eens wat van elkaar lezen. Anders blijf je uit elkaar groeien.
Dan kan het ook zo zijn dat je interne rellen krijgt met de vragen waarom dat geluid nooit eerder gelezen is.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 09 jul 2024, 10:39
Het valt me op dat in de lijstjes die ik onder ogen krijg, vaak ds. Lamain, ds. G.H. Kersten en ds. G. Van Reenen bijvoorbeeld mis. Daar mag er toch menselijk gezien op z'n minst wel eentje van bij mag zitten.
Geytenbeekje

Piet Puk schreef: 09 jul 2024, 10:44
Mannetje schreef: 09 jul 2024, 10:39
Het valt me op dat in de lijstjes die ik onder ogen krijg, vaak ds. Lamain, ds. G.H. Kersten en ds. G. Van Reenen bijvoorbeeld mis. Daar mag er toch menselijk gezien op z'n minst wel eentje van bij mag zitten.
Het is ook prima als ze ipv daarvan Smytegelt, Beukelman of een Floortje lezen ;)
Plaats reactie