Wilders heeft herhaaldelijk gezegd. Ik mag hopen dat je niet verwacht dat ik debatten ga terugkijken om jouw een letterlijk citaat te geven.DDD schreef: ↑08 jul 2024, 21:57Welke steun voor de parlementaire democratie? Ik geloof er niets van dat Wilders de macht bij het volk zou willen leggen. Anders was hij geen dictatoriale partij begonnen.MGG schreef:
Ik heb DDD zijn vraag beantwoord. Wilders wil de macht bij 'het volk leggen. Dat hij een democraat is, blijkt duidelijk uit zijn steun voor de parlementaire democratie en referenda.
Wikipedia schreef:
Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
Wilders wil graag de macht van het volk krijgen. Dat is iets anders.
En dat lees je natuurlijk niet in het akkoord, omdat NSC juist heel erg vóór de democratie is en Wilders zijn opvattingen hierover niet openlijk kan verkondigen. Maar zijn gedrag is onmiskenbaar en duidelijk.
Ja zo ken ik er nog een paar. Wat iemand zegt geloof je niet en wat ze stemmen is niet voldoende. Iedereen die wat anders vind is ziende blind.