Leespreken Gereformeerde Gemeenten
Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten
Als dominees zo gek doen dat je in de lach schiet als ze hun mond open doen, dan is er natuurlijk wel wat aan de hand. Wat dat betreft, zijn er heus predikanten in de GG die eerder een brief verdienen.
Al is er dan meestal nog meer op hun preek aan te merken.
Al is er dan meestal nog meer op hun preek aan te merken.
Vanwege de inhoud van de prediking misschien?GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 23:36Waarom is dat bij ds. Zondag de moeite waard en bij predikant A of B die jou wat minder welgevallig in de oren is niet?
Ds Zondag doceerde voorheen o.a. arbeidsrecht en gaf veel college's. Ik vond hem een prettige docent en kan mij niets herinneren over een rare stem oid of een afwijkend timbre in zijn stem.
Was dat in de tijd als predikant of als docent?windorgel schreef: ↑05 jul 2024, 15:03Klopt helemaal. Ik weet dat hij het moeilijk vindt wanneer mensen hem op maandag mailen met enkel commentaar op zijn stem. Dat gebeurt!Hij heeft logopedie gehad maar dat lost het niet op.Maanenschijn schreef:Ik herinner me ds. Zondag nog van onze schooltijd. Ik ben niet bedeeld met een heel zware stem, maar hij heeft dat zeker nooit gehad. Ik denk dus dat het zeker zijn gewone stem is. Ook als hij lezingen houd of in gesprek (vaak met humor!) is, is dit zijn stem.
Ieder vogeltje…
Ik kan me niet herinneren dat ik iets over predikant A of B heb gezegd. Dat maak jij ervan.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 23:36Waarom is dat bij ds. Zondag de moeite waard en bij predikant A of B die jou wat minder welgevallig in de oren is niet?
~~Soli Deo Gloria~~
Een storend draadje dit.
Kan het niet geknipt worden?
Kan het niet geknipt worden?
-
- Verbannen
Nee, maar het gaat wéér over (herleidbare) personen. Jammer.
-
- Verbannen
Als het over broeders ter rechterzijde gaat, wordt alles tot in den treure besproken en nu is het een keer iemand anders, en dan moeten we stoppen? Ik vind het op z'n zachtst gezegd merkwaardig.
Maar jij waardeert het niet als rechterbroeders worden besproken. En terecht. Laat het dan met linkerbroeders ook niet gebeuren. Toch?
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
In zekere zin is dat waar, ware het niet dat er over rechtse broeders veel meer en veel vaker gesproken kan worden en dit draadje nu opeens geknipt zou moeten worden.
Het zou eerlijk zijn van @HHR als hij zich in beide gevallen hiertegen zou uitspreken en niet alleen omdat het nu over dr. Zondag gaat en niet over ds. A of B bijvoorbeeld.
Dit krijgt het gehalte van: "hij wel en ikke niet". En wat een polarisatie binnen de Ger.Gem. Jammer.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 jul 2024, 12:54In zekere zin is dat waar, ware het niet dat er over rechtse broeders veel meer en veel vaker gesproken kan worden en dit draadje nu opeens geknipt zou moeten worden.
Het zou eerlijk zijn van @HHR als hij zich in beide gevallen hiertegen zou uitspreken en niet alleen omdat het nu over dr. Zondag gaat en niet over ds. A of B bijvoorbeeld.
Ik vraag me ook af of dat waar is hoor.
Ik heb op het forum wel eens een lezing over de GBS besproken, met bronverwijzingen en commentaar, en daar was men heel snel over uitgepraat.
Het is maar net of iemand er een mening over heeft en of het onderwerp bevalt.
Ik heb op het forum wel eens een lezing over de GBS besproken, met bronverwijzingen en commentaar, en daar was men heel snel over uitgepraat.
Het is maar net of iemand er een mening over heeft en of het onderwerp bevalt.
Ik heb al eerder kritiek geuit als hier over specifieke personen gesproken werd.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 jul 2024, 12:54In zekere zin is dat waar, ware het niet dat er over rechtse broeders veel meer en veel vaker gesproken kan worden en dit draadje nu opeens geknipt zou moeten worden.
Gaat het over de prediking of een openbaar artikel dan ligt het anders.
Maar geneuzel over voordracht, stem of wat dan ook , gaat te ver. Ongeestelijk ook.
-
- Verbannen
Er is al eens vaker commentaar geleverd, volgens mij ook door jou, op toenmalige studenten en hun voordracht en keuze voor kleding tijdens de erediensten. En dat ging niet over de prediking.HHR schreef: ↑06 jul 2024, 13:32Ik heb al eerder kritiek geuit als hier over specifieke personen gesproken werd.GerefGemeente-lid schreef: ↑06 jul 2024, 12:54In zekere zin is dat waar, ware het niet dat er over rechtse broeders veel meer en veel vaker gesproken kan worden en dit draadje nu opeens geknipt zou moeten worden.
Gaat het over de prediking of een openbaar artikel dan ligt het anders.
Maar geneuzel over voordracht, stem of wat dan ook , gaat te ver. Ongeestelijk ook.
Ik kan het me niet herinneren. Maar als dat heel specifiek op één persoon is geweest, dan was ik daarin fout.