Leespreken Gereformeerde Gemeenten
Re: Leespreken Gereformeerde Gemeenten
Spreekt al weer jaren gewoon overigens.
-
Ds. Zondag spreekt toch normaal? Weliswaar heeft hij een bijzondere stem, maar ik heb niet de indruk dat hij "een stemmetje na doet".
Ik luister graag naar hem. Enkele jaren geleden heeft hij een mooie lezing gehouden (aanrader om te beluisteren):
www.youtube.com/watch?v=9xeJuPVbqt0
-
Ik hoor hem nooit, dus geen idee hoe zijn normale stem is.Konijntje schreef: ↑05 jul 2024, 10:22Ds. Zondag spreekt toch normaal? Weliswaar heeft hij een bijzondere stem, maar ik heb niet de indruk dat hij "een stemmetje na doet".
Ik luister graag naar hem. Enkele jaren geleden heeft hij een mooie lezing gehouden (aanrader om te beluisteren):
-
- Verbannen
Ik vind dat niet nee. Hij heeft mijns inziens geen aangename stem en preekvoordracht.Konijntje schreef: ↑05 jul 2024, 10:22Ds. Zondag spreekt toch normaal? Weliswaar heeft hij een bijzondere stem, maar ik heb niet de indruk dat hij "een stemmetje na doet".
- Maanenschijn
Ik herinner me ds. Zondag nog van onze schooltijd. Ik ben niet bedeeld met een heel zware stem, maar hij heeft dat zeker nooit gehad. Ik denk dus dat het zeker zijn gewone stem is. Ook als hij lezingen houd of in gesprek (vaak met humor!) is, is dit zijn stem.
Ieder vogeltje…
Ieder vogeltje…
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat denk ik ook. Ik waardeer zijn lezingen en preken. Vaak doordacht, houdt zich aan het voorgelezen gedeelte en hij reikt handvatten aan.Maanenschijn schreef: ↑05 jul 2024, 12:24 Ik herinner me ds. Zondag nog van onze schooltijd. Ik ben niet bedeeld met een heel zware stem, maar hij heeft dat zeker nooit gehad. Ik denk dus dat het zeker zijn gewone stem is. Ook als hij lezingen houd of in gesprek (vaak met humor!) is, is dit zijn stem.
Ieder vogeltje…
Klopt helemaal. Ik weet dat hij het moeilijk vindt wanneer mensen hem op maandag mailen met enkel commentaar op zijn stem. Dat gebeurt!Hij heeft logopedie gehad maar dat lost het niet op.Maanenschijn schreef:Ik herinner me ds. Zondag nog van onze schooltijd. Ik ben niet bedeeld met een heel zware stem, maar hij heeft dat zeker nooit gehad. Ik denk dus dat het zeker zijn gewone stem is. Ook als hij lezingen houd of in gesprek (vaak met humor!) is, is dit zijn stem.
Ieder vogeltje…
Dat is toch ook idioot. Ik luister graag naar hem hoor.
Ik kan mij niet heugen dat ik indertijd zijn stem afwijkend vond.
't Is maar wat je gewend bent, ik vind het niet heel natuurlijk klinken. Maar het is de moeite waard om daar doorheen te luisteren.
~~Soli Deo Gloria~~
Mensen die over dit soort zaken mails sturen zouden direct onder de tucht geplaats moeten worden.
Wat een gekkigheid.
Wat een gekkigheid.
Dat ligt er aan. Predikanten moet gewoon normaal spreken tijdens het houden van een preek, en niet aan toneelspel doen, zoals te doen gebruikelijk lijkt in de (O)GG(iN).
Als mijn predikant zo zou preken, zou ik hem ook een brief sturen.
-
- Verbannen
Waarom is dat bij ds. Zondag de moeite waard en bij predikant A of B die jou wat minder welgevallig in de oren is niet?