Publiek Refoforum
-
Publiek Refoforum
Ik ben wel benieuwd wat het publiek is van Refoforum. Hieronder een poll met wat opties.
Met een taak bedoel ik een functie buiten het ambt. Denk aan koster, organist, leiding JV, kerkrentmeester etc.
Met een taak bedoel ik een functie buiten het ambt. Denk aan koster, organist, leiding JV, kerkrentmeester etc.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 24 jun 2024, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Re: Publiek Refoforum
Je zou meerdere opties aan moeten kunnen vinken, een predikant is toch ook kerkenraadslid en ook gemeentelid?
En kerkenraadswerk is toch ook een taak binnen de gemeente?
En kerkenraadswerk is toch ook een taak binnen de gemeente?
- Niet meer zo actief -
-
Maar dat is vanzelfsprekend, oftewel, binnen de optie predikant zitten ook de twee andere opties inbegrepen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ik heb meerdere taken binnen de gemeente, zit in 3 commissies
Gewoon optie 2 dus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Dat spreekt toch voor zich? Het is of niks invullen of eerlijk zijn. Volgens moderne theologen kan je de Bijbel op veel manieren uitleggen. De opdracht om eerlijk te zijn is zo duidelijk dat ik hoop dat niemand dit anders uitlegt.
-
Waarom zit je dan op RF? Misschien ben jij wel een vrouwtje in plaats van een mannetje. Wie zal het zeggen?
🤣🤣HersteldHervormd schreef: ↑24 jun 2024, 17:21Waarom zit je dan op RF? Misschien ben jij wel een vrouwtje in plaats van een mannetje. Wie zal het zeggen?
Dat is best een goede vraag ja. Vraag ik me ook weleens af waarom ik hier op rf zit.
Probleem van polletjes is dat ze nog makkelijker te manipuleren zijn dan geschreven reacties, omdat ze anoniem zijn.
Er komt bij mij weleens de neiging op er een lolletje van te maken, dom natuurlijk, want niemand anders begrijpt waarom ik het grappig vind.
Waar geschreven tekst al lastig te interpreteren blijkt, ironie wordt vaak niet herkend, is dat nu helemaal onmogelijk.
Als ik nu de uitslag bekijk, denk ik ook: wie van de forummers zijn de predikanten? Zijn het actieve meelezers? Zijn het actieve bijdragers?
Of zijn het lolbroeken, of nog anders?
Afijn, gezien mijzelf kan ik polletjes dus niet al te serieus nemen.
- Niet meer zo actief -
-
Ik begrijp het opzich wel, er zijn in het verleden wel polls geweest die dubieuze uitkomsten hadden.Mannetje schreef: ↑24 jun 2024, 18:27Dat is best een goede vraag ja. Vraag ik me ook weleens af waarom ik hier op rf zit.
Probleem van polletjes is dat ze nog makkelijker te manipuleren zijn dan geschreven reacties, omdat ze anoniem zijn.
Er komt bij mij weleens de neiging op er een lolletje van te maken, dom natuurlijk, want niemand anders begrijpt waarom ik het grappig vind.
Waar geschreven tekst al lastig te interpreteren blijkt, ironie wordt vaak niet herkend, is dat nu helemaal onmogelijk.
Als ik nu de uitslag bekijk, denk ik ook: wie van de forummers zijn de predikanten? Zijn het actieve meelezers? Zijn het actieve bijdragers?
Anderzijds, Nederland kent een paar honderd gereformeerde predikanten, waarom zouden er niet een paar van op een forum zitten? Zolang de uitslagen enigszins normaal blijven hoef je er niet meteen vanuit te gaan dat het niet klopt.
Als je een beetje zou opletten, dan zou je best kunnen bedenken wie er predikant zijn. Maar los daarvan weet ik het al van meerdere gevallen. Het spreekt ook vanzelf. Predikanten zijn mensen die relatief veel met de onderwerpen die hier aan de orde komen, te maken hebben. Het ligt voor de hand dat het overgrote deel van de reformatorische predikanten hier op zijn minst geregeld meeleest.Mannetje schreef: ↑24 jun 2024, 18:27Dat is best een goede vraag ja. Vraag ik me ook weleens af waarom ik hier op rf zit.
Los daarvan is liegen voor sommige mensen wel lollig, maar het is dan toch nog steeds geen lolletje.
Eerlijk ingevuldDDD schreef: ↑24 jun 2024, 19:24Als je een beetje zou opletten, dan zou je best kunnen bedenken wie er predikant zijn. Maar los daarvan weet ik het al van meerdere gevallen. Het spreekt ook vanzelf. Predikanten zijn mensen die relatief veel met de onderwerpen die hier aan de orde komen, te maken hebben. Het ligt voor de hand dat het overgrote deel van de reformatorische predikanten hier op zijn minst geregeld meeleest.Mannetje schreef: ↑24 jun 2024, 18:27Dat is best een goede vraag ja. Vraag ik me ook weleens af waarom ik hier op rf zit.Piet Puk schreef: ↑24 jun 2024, 17:53HersteldHervormd schreef: ↑24 jun 2024, 17:21
Waarom zit je dan op RF? Misschien ben jij wel een vrouwtje in plaats van een mannetje. Wie zal het zeggen?![]()
Los daarvan is liegen voor sommige mensen wel lollig, maar het is dan toch nog steeds geen lolletje.
Grappig. Allemaal een nickname en dan op z'n manier gaan pollen. De nickname is een variant van het in het donker willen blijven opdat de postings niet openbaar komen.