Ah, den blauwe versie of heb je een mooiere gekregen?
Ik zit overigens in dubio. Ik moet/mag in een gremium van de nabijgelegen school waar mijn kinderen heengaan een inleiding houden. Welke vertaling moet daar dan weer voor gebruikt worden.
Ah, den blauwe versie of heb je een mooiere gekregen?
Je geeft een volwassen onkerkelijk persoon toch geen kinderbijbel? Dan zou ik een Groot Nieuws Bijbel geven. Dat heb ik indertijd gedaan bij mijn man.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 jun 2024, 10:17Dus onkerkelijken die de dienst bezoeken mag je geen 'jeugdbijbel' geven?DDD schreef: ↑15 jun 2024, 10:15Een BMU is een jeugdbijbel. Zo is het althans bedoeld. Die leg je toch niet voor volwassen gasten neer? Het lijkt langzamerhand wel of het een normaal gebruiksartikel wordt, om de onbegrijpelijke versie van de SV te 'compenseren'.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 jun 2024, 10:10En waarom geen BMU?
Dat is echt weer grensopzoekerij; daar houd ik niet van.
Een parallelbijbel SV- GBS of SV 1977 met HSV of NBV is een heel bruikbaar middel om zowel in de erediensten de SV te kunnen gebruiken als enigszins toegankelijk te zijn voor gemiddelde Nederlanders.
Hoe zit dat dan met een kinderbijbel die je aan je onkerkelijke buurman of collega geeft, als ze geïnteresseerd zijn in het christelijk geloof?
Met andere woorden: je argument is flauwekul.
Dat kan je toch gewoon vragen? Of is de vraag stellen al een teken van lichtzinnigheid?Zeeuw schreef: ↑17 jun 2024, 08:32Ah, den blauwe versie of heb je een mooiere gekregen?
Ik zit overigens in dubio. Ik moet/mag in een gremium van de nabijgelegen school waar mijn kinderen heengaan een inleiding houden. Welke vertaling moet daar dan weer voor gebruikt worden.
Dat laatste niet hoor. Het eerste zou kunnen, maar ik vermoed het antwoord al (wat ik ook wel weer begrijp), dus leg ik me daar netjes bij neer. Moet ik mijn inleiding, die ik al eerder had gebruikt, wat licht aanpassen, maar dat komt wel goed.Tiberius schreef: ↑17 jun 2024, 08:38Dat kan je toch gewoon vragen? Of is de vraag stellen al een teken van lichtzinnigheid?
Je kan ChatGPT gebruiken met de opdracht: 'vervang alle HSV-bijbelteksten door het SV-equivalent in onderstaande tekst'.Zeeuw schreef: ↑17 jun 2024, 08:40Dat laatste niet hoor. Het eerste zou kunnen, maar ik vermoed het antwoord al (wat ik ook wel weer begrijp), dus leg ik me daar netjes bij neer. Moet ik mijn inleiding, die ik al eerder had gebruikt, wat licht aanpassen, maar dat komt wel goed.Tiberius schreef: ↑17 jun 2024, 08:38Dat kan je toch gewoon vragen? Of is de vraag stellen al een teken van lichtzinnigheid?
Nou, mocht ik dat doen, zal ik je het resultaat laten weten.Tiberius schreef: ↑17 jun 2024, 08:41Je kan ChatGPT gebruiken met de opdracht: 'vervang alle HSV-bijbelteksten door het SV-equivalent in onderstaande tekst'.Zeeuw schreef: ↑17 jun 2024, 08:40Dat laatste niet hoor. Het eerste zou kunnen, maar ik vermoed het antwoord al (wat ik ook wel weer begrijp), dus leg ik me daar netjes bij neer. Moet ik mijn inleiding, die ik al eerder had gebruikt, wat licht aanpassen, maar dat komt wel goed.
En klaar is Kees.
Mooier. Qua uiterlijk danZeeuw schreef: ↑17 jun 2024, 08:32Ah, den blauwe versie of heb je een mooiere gekregen?
Dat heb ik inderdaad gedaan.Ararat schreef: ↑20 jun 2024, 20:33Mooier. Qua uiterlijk dan![]()
Ik zou respectvol aansluiten bij wat daar gangbaar is en in de inleiding vrijmoedig citeren uit de vertaling die de betreffende tekst het beste weergeeft.
Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar:
www.rd.nl/artikel/1068291-richard-toes- ... erwijsland
In dit interview gaat hij nog in op het gebruik van de HSV op de scholen en de reacties die hij op dit besluit heeft ontvangen.
Waarvan ik de voornaamste ben.MarJT schreef: ↑22 jun 2024, 10:34Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar:
In dit interview gaat hij nog in op het gebruik van de HSV op de scholen en de reacties die hij op dit besluit heeft ontvangen.
De refowereld is laat weer eens zien hoe bikkelhard ze is in het oordelen over en de maat nemen van een ander. En ja ik denk hierbij aan de GBS voorstanders. Daar komen die geluiden vandaan.
Zullen we wel oppassen om die zogenoemde refowereld zelf ook niet veroordelen in andere discussies?MarJT schreef: ↑22 jun 2024, 10:34Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar:
De refowereld is laat weer eens zien hoe bikkelhard ze is in het oordelen over en de maat nemen van een ander. En ja ik denk hierbij aan de GBS voorstanders. Daar komen die geluiden vandaan.
Als ik 'aan GBS voorstanders' had geschreven ipv 'aan de GBS voorstanders' had je het misschien minder persoonlijk aangetrokken.(?)HersteldHervormd schreef: ↑22 jun 2024, 10:40Waarvan ik de voornaamste ben.MarJT schreef: ↑22 jun 2024, 10:34Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar:
Houd het bij jezelf, als het goed is heb je daar je handen al vol aan. Dan maakt het je ook mild naar anderen, want waar is dit mensenkind toe in staat?
Sorry hoor, maar elkaar zo de maat nemen als in dit interview wordt genoemd verdiend enkel (bijbelse) afkeuring.GerefGemeente-lid schreef: ↑22 jun 2024, 10:42Zullen we wel oppassen om die zogenoemde refowereld zelf ook niet veroordelen in andere discussies?MarJT schreef: ↑22 jun 2024, 10:34Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar:
Want je discussietoon over bijvoorbeeld de CGK en het aanstaande kabinet vind ik nu bikkelhard. En dat los van het feit dat er inhoudelijk totaal geen gesprek mogelijk is.
Zie verder de post van @HersteldHervormd.
Gelukkig blinken jouw berichten uit in zachtmoedigheid, liefde en begripMarJT schreef: ↑22 jun 2024, 10:34Wat een bedroevend stuk over wat hij voor reacties heeft gekregen daarover.Konijntje schreef: ↑22 jun 2024, 10:10 Een mooi interview met Richard Toes, bestuurder van de Scholengroep Wartburg-Driestar: