Scheiding van kerk en staat
Re: Scheiding van kerk en staat
Zomaar tussendoor:
Gisteren luisterde ik naar de preek van wijlen ds. J. Veenendaal.
Het was zijn intrede in Zwijndrecht.
De burgemeester sprak hem toe, en daaruit bleek dat hij voor een scheiding van kerk en staat was.
In zijn dankwoord kwam ds. Veenendaal daarop terug, en liet er geen misverstand over verstaan dat hij het daar niet mee eens was.
De burgemeester sprak hem toe, en daaruit bleek dat hij voor een scheiding van kerk en staat was.
In zijn dankwoord kwam ds. Veenendaal daarop terug, en liet er geen misverstand over verstaan dat hij het daar niet mee eens was.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- J.C. Philpot
Mee eens. Een christen is blij dat hij/zij in aanraking is gekomen met Gods Woord, en gunt dat anderen ook.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Je hebt het over de Tien Geboden… Onbegrijpelijk dat je art. 36 NGB niet meeneemt in je argumentatie.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
De scheiding van kerk en staat betekent dat de overheid in de kerk niet de baas is en andersom. Ik ben benieuwd wat ds. Veenendaal daarover te melden had, maar het zou me verbazen als je gelijk hebt.
Voor zover ik weet, is ook de SGP een voorstander van de scheiding van kerk en staat.
Voor zover ik weet, is ook de SGP een voorstander van de scheiding van kerk en staat.
Ds. Veenendaal zegt er inhoudelijk niet zoveel over. De preek is overigens te beluisteren via prekenwebDDD schreef: ↑20 jun 2024, 09:25 De scheiding van kerk en staat betekent dat de overheid in de kerk niet de baas is en andersom. Ik ben benieuwd wat ds. Veenendaal daarover te melden had, maar het zou me verbazen als je gelijk hebt.
Ze worden alleen opgehangen en zijn goed leesbaar.
Er word niet gezegd dat je verplicht bent om ze te lezen ect.
Snap niet waarom er zo probleem word gemaakt door sommigen..
Er word niet gezegd dat je verplicht bent om ze te lezen ect.
Snap niet waarom er zo probleem word gemaakt door sommigen..
Daar had ik ook al wat vragen bij...
Ik reageer op bepaalde berichten die hier geplaatst waren over inderdaad het ophangen van de 10 geboden in de lokalen...
-
- Verbannen
@Evangelist, er zijn weinig mensen die nog achter dit artikel staan helaas..., ook binnen onze gezindte...Evangelist schreef: ↑20 jun 2024, 09:10Je hebt het over de Tien Geboden… Onbegrijpelijk dat je art. 36 NGB niet meeneemt in je argumentatie.
Nou, het schuurt er tegen aan. Zie: www.sgp.nl/standpunten/theocratieDDD schreef: ↑20 jun 2024, 09:25 De scheiding van kerk en staat betekent dat de overheid in de kerk niet de baas is en andersom. Ik ben benieuwd wat ds. Veenendaal daarover te melden had, maar het zou me verbazen als je gelijk hebt.
Wat zie ds. Veenendaal hierover? Ik ben benieuwd.-DIA- schreef: ↑20 jun 2024, 09:08 Zomaar tussendoor: