mag ik eens raden? Vrouw met een echte SGP vader?Hummel schreef:Ik mag niet stemmen... boehoehoe... :roll:
Verkiezingen werpen hun schaduwen vooruit
Té jong dus.................nog maar even wachten op één van de volgende verkiezingen. DV komen er nog heel wat meer waar je je stem kunt vergeven, daar kun je vergif op innemen..........Eppie schreef:mag ik eens raden? Vrouw met een echte SGP vader?Hummel schreef:Ik mag niet stemmen... boehoehoe... :roll:
Hm inderdaad wel een interessante discussie. Rekcor, je kan puur achter je ideologie gaan staan en op de partij stemmen die daar het beste bij aansluit. Alleen heeft die partij nauwelijks invloed in Den Haag. Je stemt dus op een kleine partij waar je het volledig mee eens bent... of op een grote partij waar je het gedeeltelijk mee eens bent... maar die wel inspraak hebbenUnionist schreef:Nou je hebt christelijke partijen en christen-democratische partijen. Daar zit een verschil tussen. Het CDA pretendeert helemaal niet christelijke politiek te bedrijven. Dat is al één reden om niet in elkaar op te gaan.rekcor schreef:Verklaar je nader (of is deze discussie al 100.000 keer gevoerd)?Unionist schreef:Er is wel wat voor te zeggen, maar ook veel tegen.

Maar inderdaad, er valt een heleboel over te zeggen

Zelf heb je 1x CU en 1x CDA gestemd bij de landelijke verkiezingen, en EU en Gemeenteraad CU.
Tussendoor even een aardige hypothese:
Stél dat dit, percentueel gezien, de uitstal is van de Kamerverkiezingen.........
Dan hebben SGP en CU sámen 87%, dús een ruime 3/4 meerderheid, in de Kamer.
Daarmee zijn heel wat onzaligheden terug te draaien nietwaar?
Maar, oh wee, nu schuift de CU een aantal vrouwen naar voren als potentiële ministers/staatssecretarissen.
Dan hebben we dus écht de poppen aan het dansen, en dan écht geen wals maar eerder een stukje Latijns-Amerikaans vuurwerk bij de stoelendans van de formatie.
Hoe gaan we dit oplossen terwille van het opruimen van God-onterende wetten?
Wie een idee heeft mag het zeggen, ik heb er inmiddels al hopeloos mijn hoofd op stuk gedacht, en geen oplossing gevonden dan hooguit een minderheidskabinet met gedoogsteun van de CU.
Hoe zien jullie dit moedeloze probleem?
Stél dat dit, percentueel gezien, de uitstal is van de Kamerverkiezingen.........
Maar, oh wee, nu schuift de CU een aantal vrouwen naar voren als potentiële ministers/staatssecretarissen.
Dan hebben we dus écht de poppen aan het dansen, en dan écht geen wals maar eerder een stukje Latijns-Amerikaans vuurwerk bij de stoelendans van de formatie.
Wie een idee heeft mag het zeggen, ik heb er inmiddels al hopeloos mijn hoofd op stuk gedacht, en geen oplossing gevonden dan hooguit een minderheidskabinet met gedoogsteun van de CU.
Dit is natuurlijk wel héél erg hypothetisch.
Als de SGP zo groot wordt, is zij allang door interne verdeeldheid uti elkaar gevallen.
Namelijk toen de SGP har eerste kamerlid met een baard introduceerde.
En toen een SGP-senator per ongeluk bekende televisie thuis te hebben.
In de tv-documentaire Netwerk stelde Bas van der Vlies dat Nederland heel vreedzaam en liefdevol zou zijn als de SGP de meerderheid had.
"Jaaaa, Wow! Net als in de kerk!" riepen wij.
Als de SGP zo groot wordt, is zij allang door interne verdeeldheid uti elkaar gevallen.
Namelijk toen de SGP har eerste kamerlid met een baard introduceerde.
En toen een SGP-senator per ongeluk bekende televisie thuis te hebben.
In de tv-documentaire Netwerk stelde Bas van der Vlies dat Nederland heel vreedzaam en liefdevol zou zijn als de SGP de meerderheid had.
"Jaaaa, Wow! Net als in de kerk!" riepen wij.
Ik vind dat altijd van die onrealistische vragen, zonder echte weerwaardePetrus schreef:Tussendoor even een aardige hypothese:

Goed, om jouw hypothese te volgen:
Ik denk dat het geen probleem is. De SGP heeft in coalities de laatste jaren niet meer moeilijk gedaan over vrouwen van andere partijen.
Er zijn vele SGP-wethouders die samenwerken met vrouwelijke wethouders van andere partijen en met vrouwelijke burgemeesters.
Ik denk dat het geen probleem is. De SGP heeft in coalities de laatste jaren niet meer moeilijk gedaan over vrouwen van andere partijen.
Er zijn vele SGP-wethouders die samenwerken met vrouwelijke wethouders van andere partijen en met vrouwelijke burgemeesters.
Petrus schreef:Tóch wel aardig om eens over door te filosoferen, of niet dan??Ar-Jan schreef:weerwaarde= Meerwaarde (zaterdagmorgenAr-Jan schreef:
Ik vind dat altijd van die onrealistische vragen, zonder echte weerwaarde)
Moet het dan altijd realistisch te zijn? Hypothesen (aannamen) zijn dat vrijwel nooit!!
Als deze poll echt representatief zou zijn, zou de SGP helemaal geen coalitiepartners hoeven hebben maar gewoon alleen al een ruime meerderheid hebben.
Mocht er toch een coalitie komen, dan denk ik dat meningsverschillen met de CU vooral het "wel of geen theocratie" zullen betreffen
Zou wat wezen... de vrouwen van de oppositiepartijen zouden dan weer met rok naar het Binnenhof moeten komen
Mocht er toch een coalitie komen, dan denk ik dat meningsverschillen met de CU vooral het "wel of geen theocratie" zullen betreffen

Zou wat wezen... de vrouwen van de oppositiepartijen zouden dan weer met rok naar het Binnenhof moeten komen

-
Ehm Van de Beek's visie op verkiezingen of politieke partijen is me niet bekend... zou je je keuze om niet te gaan stemmen nader willen toelichten?Toeschouwer schreef:Ik ga denk ik niet stemmen. Ik ben beïnvloed door Prof. A. van de Beek, en trek daaruit de konsekwenties. Ik heb altijd SGP gestemd, daar komt dus nu een einde aan.
Marnix,Marnix schreef:Als deze poll echt representatief zou zijn, zou de SGP helemaal geen coalitiepartners hoeven hebben maar gewoon alleen al een ruime meerderheid hebben.
in principe heb je gelijk. Maar om bepaalde onzalige wetgeving terug te draaien heb je een 2/3 of zelfs 3/4 meerderheid nodig. Vandaar mijn "gedoog-optie"..............
Petrus schreef:Marnix,Marnix schreef:Als deze poll echt representatief zou zijn, zou de SGP helemaal geen coalitiepartners hoeven hebben maar gewoon alleen al een ruime meerderheid hebben.
in principe heb je gelijk. Maar om bepaalde onzalige wetgeving terug te draaien heb je een 2/3 of zelfs 3/4 meerderheid nodig. Vandaar mijn "gedoog-optie"..............