CGK curatorium 2024

BSH

CGK curatorium 2024

Bericht door BSH »

Deze week vergadert ook het curatorium van de CGK.
BSH

Re: CGK curatorium 2024

Bericht door BSH »

Het curatorium van de Chr. Geref. Kerken heeft zojuist een broeder toegelaten tot de predikantsopleiding van onze kerken. Het betreft:

Br. J.P. (Jan-Pieter) van Rossum uit Werkendam. Hij is 38 jaar, gehuwd, eigenaar van een grondwerkbedrijf en lid van de Chr. Geref. Kerk te Werkendam.

Bron: TUA
BSH

Bericht door BSH »

Het curatorium van de Chr. Geref. Kerken heeft zojuist opnieuw een broeder toegelaten tot de predikantsopleiding van onze kerken. Het betreft:

Br. A.L. (Leonard) de Ruijter uit Sliedrecht. Hij is 31 jaar, gehuwd, softwareontwikkelaar en lid van de Chr. Geref. Kerk Beth-El te Sliedrecht.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

BSH schreef: 12 jun 2024, 16:28 Het curatorium van de Chr. Geref. Kerken heeft zojuist opnieuw een broeder toegelaten tot de predikantsopleiding van onze kerken. Het betreft:

Br. A.L. (Leonard) de Ruijter uit Sliedrecht. Hij is 31 jaar, gehuwd, softwareontwikkelaar en lid van de Chr. Geref. Kerk Beth-El te Sliedrecht.
Erg mooi om te horen.
(En ik ben erg benieuwd of de CGK-kansels wel worden opengesteld voor blindengeleidehonden).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Blindengeleidehonden?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Anselmus

Bericht door Anselmus »

Hoe werkt bij-verband communicatie dan? Hoe zie je of een preek landt, of iemand in het pastoraat een bepaalde houding aanneemt? Hoe kom je bij mensen die geen hond in huis willen/kunnen?

Dat lijkt me niet zo eenvoudig.
Fides Quaerens Intellectum
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Anselmus schreef: 12 jun 2024, 17:58 Hoe werkt bij-verband communicatie dan? Hoe zie je of een preek landt, of iemand in het pastoraat een bepaalde houding aanneemt? Hoe kom je bij mensen die geen hond in huis willen/kunnen?

In het ND-artikel staat 'een tijdje heb ik een blindengeleidehond gehad', wat erop duidt dat hij die ten tijde van het interview niet meer had.
Maar hoe dan ook: predikant zijn en blind zijn lijkt me geen eenvoudige combinatie.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Blind zijn lijkt me altijd lastig. Maar blinden kunnen toch ook in andere omstandigheden communiceren, dus waarom niet als dominee?
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Zita schreef: 12 jun 2024, 18:06
Anselmus schreef: 12 jun 2024, 17:58 Hoe werkt bij-verband communicatie dan? Hoe zie je of een preek landt, of iemand in het pastoraat een bepaalde houding aanneemt? Hoe kom je bij mensen die geen hond in huis willen/kunnen?

In het ND-artikel staat 'een tijdje heb ik een blindengeleidehond gehad', wat erop duidt dat hij die ten tijde van het interview niet meer had.
Maar hoe dan ook: predikant zijn en blind zijn lijkt me geen eenvoudige combinatie.
Het is heel droevig natuurlijk, als je niet kunt zien. Maar het zal vast niet zo erg zijn als de engel van satan die Paulus met vuisten sloeg.

Dus het zal in zijn geval vast ook zo zijn: Gods genade is hem genoeg. En zo niet, dan zijn er nog genoeg andere dingen.

Er zijn overigens genoeg mensen die ziende blind zijn. Dat lijkt me belangrijker om te voorkomen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik heb weleens gelezen dat blinde mensen erg goed kunnen luisteren. Dus dat kan weer een voordeel zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Horen en luisteren zijn twee verschillende dingen.
helma

Bericht door helma »

Volgens mij is er in Canada bij de FRC ook een blinde predikant.
Derek Baars.
HHR

Bericht door HHR »

Herman schreef: 12 jun 2024, 17:09
BSH schreef: 12 jun 2024, 16:28 Het curatorium van de Chr. Geref. Kerken heeft zojuist opnieuw een broeder toegelaten tot de predikantsopleiding van onze kerken. Het betreft:

Erg mooi om te horen.
Daar wordt verschillend over gedacht.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Of een preek landt, hoor je bijv ook aan het ontbreken van ruis... reacties achteraf?
Je tweede vraag. Voor een geleidehond/hulphond hebben mensen vaak wel begrip. En anders nodig je ze uit?
Verder kan je ook aan iemands stem veel aflezen/horen heb ik wel eens begrepen. Iemand die niet ziet is daar beter op getraind. Heel interessant om eens naar Muzieon in Nijmegen te gaan. In gesprek te gaan met je gids die blind of zeer slechtziende is.

En ja er zij genoeg predikanten die wel kunnen zien, maar totaal geen contact met hun hoorders hebben.
Plaats reactie