Ik twijfel.DDD schreef: ↑10 jun 2024, 10:06Ik vind dat helemaal niet logisch. De ChristenUnie is een partij van christenen. Die denken over allerlei dingen verschillend, en daar zou binnen de ChristenUnie ook ruimte voor moeten zijn.Tiberius schreef: ↑10 jun 2024, 08:28Los van hun reactie: de CU is gewoon een heel andere partij dan de SGP, met heel andere standpunten; logisch dat ze de samenwerking stop hebben gezet. Een stem op de SGP betekent niet automatisch een stem op de CU.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 jun 2024, 07:29 De Christen heeft zichzelf in feite in de voet geschoten. Zij hebben de samenwerking stopgezet met de SGP, op een moment dat ze groter waren dan de SGP. Bij de Tweede Kamerverkiezingen in november vorig jaar hadden ze al minder stemmen, hoewel nog genoeg voor een derde zetel. Nu zie je dat er opnieuw een verschil is. Als de ChristenUnie de samenwerking niet had stopgezet, hadden ze waarschijnlijk gewoon die zetel behouden.
Ik ben benieuwd wat hun reactie hierop zal zijn en hoe zich dit in de toekomst verder ontwikkelen zal.
Zo'n profilering tegenover de SGP is dus helemaal niet wat mijns inziens goed is.
Enerzijds is het bij samenwerking zo, dat CU automatisch mijn 2e keus zou impliceren. Dat is het niet.
Anderzijds gaan de reststemmen nu blijkbaar naar Volt. Dat vind ik helemaal niet wenselijk.