Ontwikkelingen HHK
-
Re: Ontwikkelingen HHK
Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).
- Maanenschijn
Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Inmiddels Apeldoorn ook. Ze is daarmee de eerste HHG die na 2004 is overgegaan om van iso-ritmisch, ritmisch te zingen. Soest en Abbenbroek deden dit ook al voor 2004. Daarbij moet gezegd worden dat de hervormde gemeente waaruit Apeldoorn is ontstaan ook ritmisch zong.
Waarom niet?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
zeker wel, sinds 1 oktober 2023Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).
~~Soli Deo Gloria~~
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd!?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
- Verbannen
- Lilian1975
HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).

Volgens mij zingen ze daar wel rustig, maar wel iso-ritmisch.
-
- Verbannen
Dat is waar. De samenzang in de CGK van Damwoude kan mij bijvoorbeeld ook erg bekoren. Zeker als ze bovenstem zingen. Helaas lijken ze daar mee gestopt te zijn.Lilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()
HHK Hollandscheveld zingt ook erg gedragen ritmischLilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()
- Lilian1975
Ah ik bedoelde ook Hollandscheveld. Ik verwisselde het met Vledderveen. Excuses!HHKtE schreef: ↑08 jun 2024, 22:34HHK Hollandscheveld zingt ook erg gedragen ritmischLilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()
Voortschrijdend inzichtGerefGemeente-lid schreef: ↑08 jun 2024, 22:30Dat is waar. De samenzang in de CGK van Damwoude kan mij bijvoorbeeld ook erg bekoren. Zeker als ze bovenstem zingen. Helaas lijken ze daar mee gestopt te zijn.Lilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.Refojongere schreef:Omdat ze zingen zoals oorspronkelijk bedoeld in het psalmboek (dus ritmisch).. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()

~~Soli Deo Gloria~~
-
- Verbannen
Ik vind het jammer.Hendrikus schreef: ↑10 jun 2024, 09:16Voortschrijdend inzichtGerefGemeente-lid schreef: ↑08 jun 2024, 22:30Dat is waar. De samenzang in de CGK van Damwoude kan mij bijvoorbeeld ook erg bekoren. Zeker als ze bovenstem zingen. Helaas lijken ze daar mee gestopt te zijn.Lilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.Maanenschijn schreef: ↑08 jun 2024, 08:37 Abbenbroek en Soest zingen ritmisch. Apeldoorn niet, voor zover ik weet.. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()
![]()
Kan iemand hier bevestigen of het waar is dat ze er mee gestopt zijn?
Waarom vind jij het jammer dat een gemeente ver van jou vandaan op een bepaalde manier al dan niet zingt?GerefGemeente-lid schreef: ↑10 jun 2024, 10:21Ik vind het jammer.Hendrikus schreef: ↑10 jun 2024, 09:16Voortschrijdend inzichtGerefGemeente-lid schreef: ↑08 jun 2024, 22:30Dat is waar. De samenzang in de CGK van Damwoude kan mij bijvoorbeeld ook erg bekoren. Zeker als ze bovenstem zingen. Helaas lijken ze daar mee gestopt te zijn.Lilian1975 schreef: ↑08 jun 2024, 22:24
HHK Vledderveen ook ritmisch, zij het in een rustig tempo.. Dus ritmisch als de norm voor vooruitstrevend is 'm.i. niet houdbaar
![]()
![]()
Kan iemand hier bevestigen of het waar is dat ze er mee gestopt zijn?