Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dominee is geen beschermde titel of zo, dus als hij preek- en sacramentsbevoegdheid heeft in zijn gemeente (en dat heeft hij) kan hij zich gerust dominee noemen.
Maar volgens mij doet hij dat trouwens niet.
Maar volgens mij doet hij dat trouwens niet.
- J.C. Philpot
Als hij zichzelf geen dominee noemt, zie ik geen reden om dat dan wel te doen.
Overigens zegt het mij niet zoveel dat zijn schoonvader predikant in de Gereformeerde Gemeente is. Dat feit zegt niets over hoe hij persoonlijk staat ten opzichte van de Gereformeerde Belijdenisgeschriften. Een (schoon)zoon volgt niet automatisch het spoor van zijn (schoon)vader.
Overigens zegt het mij niet zoveel dat zijn schoonvader predikant in de Gereformeerde Gemeente is. Dat feit zegt niets over hoe hij persoonlijk staat ten opzichte van de Gereformeerde Belijdenisgeschriften. Een (schoon)zoon volgt niet automatisch het spoor van zijn (schoon)vader.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Offtopic?
Ja, klopt. Ik meen dat hij het is die liever de Bijbelse termen voorganger of evangelist gebruikt dan dominee (wat ‘mijn heer’ betekent, en dus onbijbels is).
-
Vanmiddag trouwdienst in GG Bodegraven met eigen kerkenraad en een CGK-predikant.
-
Dank u wel voor het mededelen Yvonne Coldeweijer 2.0.Emma de Jong schreef: ↑07 jun 2024, 19:24 Vanmiddag trouwdienst in GG Bodegraven met eigen kerkenraad en een CGK-predikant.
Dank voor het retweeten

- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Even terzijde, maar @Emma de Jong weet blijkbaar niet dat ds. J. de Bruin (onder verantwoordelijkheid van de kerkenraad van zijn eigen gemeente Rotterdam-Kralingen) onlangs het huwelijk van zijn zoon heeft bevestigd heeft in een GG. En dat was geen Bodegraven..., integendeel. De GG-predikant ter plaatse was ook in die dienst aanwezig en heeft de huwelijksbijbel overhandigd.Mannetje schreef: ↑07 jun 2024, 19:47Dank voor het retweeten![]()
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 07 jun 2024, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel mensen zouden er nu aan het googlen zijn om erachter te komen hoe het precies zit..
-
- Verbannen
Oeh spannend.. het spelletje Wie wat waar.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 jun 2024, 20:26De dienst is niet terug te luisteren.
Ik zeg verder lekker niets.![]()
Daar kan misschien ook wel een GG-editie van uitgegeven worden.
-
- Verbannen
Ik wil wel een tip geven, als niemand het weet.Bourdon16 schreef: ↑07 jun 2024, 20:32Oeh spannend.. het spelletje Wie wat waar.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 jun 2024, 20:26De dienst is niet terug te luisteren.
Daar kan misschien ook wel een GG-editie van uitgegeven worden.

Ik snap oprecht niet dat jij kennelijk veel plezier aan dit geneuzel beleeft.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 jun 2024, 20:37Ik wil wel een tip geven, als niemand het weet.Bourdon16 schreef: ↑07 jun 2024, 20:32Oeh spannend.. het spelletje Wie wat waar.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 jun 2024, 20:26De dienst is niet terug te luisteren.
Daar kan misschien ook wel een GG-editie van uitgegeven worden.![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.