Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik vind psalm 65 van Enny de Bruijn overigens echt mooi. Psalm 93 blijft minder dicht bij de tekst. De herhaling in vers 3 (onberijmd) vervalt bijvoorbeeld en in vers 6 voegt ze erg veel toe.
Wat mij vooral stoort is dat je vrij hard op de persoon speelt. 'Je maakt voortdurend grote fouten' terwijl we in de discussie elkaar wederzijds gecorrigeerd hebben. 'Voor het geval je besluit op inhoud te gaan beoordelen i.p.v. op naam' kun je ook formuleren als 'Psalm 65a en 93 in Weerklank zijn van Enny de Bruijn. Daarmee kun je je ook een oordeel vormen over de inhoud'.
Kleine correctie, dit is niet de berijming van Theodore de Bèze, maar een gereviseerde versie.
De berijming van Beza, die door Datheen vertaald werd, is:
Du Seigneur les bontés sans fin je chanterai,
Et ta fidélité à jamais prêcherai:
Overigens zijn de Franse berijmingen veel eerder en vaker gereviseerd dan de Nederlandse.
In dat geval wordt het ook vanzelfsprekender om een actuele berijming te gebruiken.
-
- Verbannen
Even voor de duidelijkheid: dit is dus niet op de persoon. Het gaat over de woorden die iemand bezigt en niet over de persoon zelf.Philip schreef: ↑04 jun 2024, 21:16 Wat mij vooral stoort is dat je vrij hard op de persoon speelt. 'Je maakt voortdurend grote fouten' terwijl we in de discussie elkaar wederzijds gecorrigeerd hebben. 'Voor het geval je besluit op inhoud te gaan beoordelen i.p.v. op naam' kun je ook formuleren als 'Psalm 65a en 93 in Weerklank zijn van Enny de Bruijn. Daarmee kun je je ook een oordeel vormen over de inhoud'.
Ik zeg dit omdat ik dit verwijt hier vroeger ook vaak kreeg, maar dat is dus niet juist. Er is niets op de persoon af gezegd wat nadelig was.
Zelfs ene Dubbeldam uit Lisse, die naam ben ik vaker in het RD tegen gekomen...Bertiel schreef: ↑04 jun 2024, 18:43 https://www.rd.nl/artikel/1065953
Ad en TSD hebben de krant gehaalde
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dank voor de correctie.
Ook in de versie van Beza speelt het door Philip gesignaleerde probleem niet.
Misschien kunnen we daar dan nog iets van leren en minder krampachtig aan het oude vasthouden.
~~Soli Deo Gloria~~
Het is niet mijn bedoeling je een vervelend gevoel te bezorgen. Als je nog eens terugleest zul je zien dat ik het ook niet heb gehad over 'voortdurend grote fouten', maar dat je voortdurend dingen stelt die aantoonbaar onjuist zijn. Ik vind dat zelf niet zo onvriendelijk klinken (en ook geen ad hominem), maar als jij dat leest als: 'je maakt voortdurend grote fouten' kan ik me voorstellen dat het je stoort.Philip schreef: ↑04 jun 2024, 21:16 Wat mij vooral stoort is dat je vrij hard op de persoon speelt. 'Je maakt voortdurend grote fouten' terwijl we in de discussie elkaar wederzijds gecorrigeerd hebben. 'Voor het geval je besluit op inhoud te gaan beoordelen i.p.v. op naam' kun je ook formuleren als 'Psalm 65a en 93 in Weerklank zijn van Enny de Bruijn. Daarmee kun je je ook een oordeel vormen over de inhoud'.
Wat het tweede betreft: zo had ik het inderdaad kunnen formuleren. Het punt waar het mij om gaat is alleen dat je zelf aan het begin van de avond aangaf dat je niet bekend was met de tekst van Enny de Bruijn, maar dat je al wel een oordeel had: namelijk dat het zeer bijzonder zou zijn als dat qua niveau zou kunnen tippen aan 1773. Dat is dus oordelen op basis van de persoon, niet van de inhoud.
Ik blijf me verbazen dat een krant die pretendeert een serieus medium te zijn dergelijke artikeltjes plaatst.pierre27 schreef: ↑04 jun 2024, 21:26Zelfs ene Dubbeldam uit Lisse, die naam ben ik vaker in het RD tegen gekomen...Bertiel schreef: ↑04 jun 2024, 18:43 https://www.rd.nl/artikel/1065953
Er gebeurt iets volstrekt onbelangrijks, namelijk dat er een spelletje op de markt komt dat uitgaat van een bepaalde organisatie. Vergelijkbaar met het C1000-boodschappenspel uit mijn jeugd. Serieuze nieuwswaarde is nul. Maar oké, een artikeltje met een knipoog is ook weleens prima. Maar dat er vervolgens in diezelfde krant een artikel geschreven wordt over de ontvangst van dat bericht met nieuwswaarde nul, gaat mijn begrip te boven.
Misschien moet je ervoor in de Gergembubbel zitten.
-
Helemaal mee eens.Zita schreef: ↑04 jun 2024, 23:39Ik blijf me verbazen dat een krant die pretendeert een serieus medium te zijn dergelijke artikeltjes plaatst.pierre27 schreef: ↑04 jun 2024, 21:26Zelfs ene Dubbeldam uit Lisse, die naam ben ik vaker in het RD tegen gekomen...Bertiel schreef: ↑04 jun 2024, 18:43 https://www.rd.nl/artikel/1065953
Er gebeurt iets volstrekt onbelangrijks, namelijk dat er een spelletje op de markt komt dat uitgaat van een bepaalde organisatie. Vergelijkbaar met het C1000-boodschappenspel uit mijn jeugd. Serieuze nieuwswaarde is nul. Maar oké, een artikeltje met een knipoog is ook weleens prima. Maar dat er vervolgens in diezelfde krant een artikel geschreven wordt over de ontvangst van dat bericht met nieuwswaarde nul, gaat mijn begrip te boven.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Het onderbouwt de verdenking dat het RD het clubblad van de GerGem is.
Helemaal mee eens. De man Dubbeldam heeft die gewraakte tweet zelfs verwijderd, waarschijnlijk vanwege de onbenulligheid.Zita schreef: ↑04 jun 2024, 23:39Ik blijf me verbazen dat een krant die pretendeert een serieus medium te zijn dergelijke artikeltjes plaatst.pierre27 schreef: ↑04 jun 2024, 21:26Zelfs ene Dubbeldam uit Lisse, die naam ben ik vaker in het RD tegen gekomen...Bertiel schreef: ↑04 jun 2024, 18:43 https://www.rd.nl/artikel/1065953
We zitten denk ik midden in de komkommertijd.
Komkommertijd vlak voor de Europese Verkiezingen? Met oorlog op het continent?Tiberius schreef: ↑05 jun 2024, 07:25Helemaal mee eens. De man Dubbeldam heeft die gewraakte tweet zelfs verwijderd, waarschijnlijk vanwege de onbenulligheid.Zita schreef: ↑04 jun 2024, 23:39Ik blijf me verbazen dat een krant die pretendeert een serieus medium te zijn dergelijke artikeltjes plaatst.pierre27 schreef: ↑04 jun 2024, 21:26Zelfs ene Dubbeldam uit Lisse, die naam ben ik vaker in het RD tegen gekomen...Bertiel schreef: ↑04 jun 2024, 18:43 https://www.rd.nl/artikel/1065953
We zitten denk ik midden in de komkommertijd.
-
Www.complottheorie.nl
GGers zijn de grootste lezersgroep. Verrassend genoeg richt het RD zich op haar eigen achterban. Op dit forum was te zien dat het ook de niet GGers het een berichtje waard vonden. Conclusie de achterban vind het blijkbaar interessant. Het is nogal bijzonder dat vraag en aanbod de grond van deze verdenking is.
Wel fijn dat mijn mening over het spelletje nieuwswaarde blijkt te hebben.