Ararat schreef: ↑30 mei 2024, 15:31
Terri schreef: ↑30 mei 2024, 14:04
GerefGemeente-lid schreef: ↑30 mei 2024, 13:13
Zeeuw schreef: ↑30 mei 2024, 12:44
Gratis nieuws? Dat is altijd fijn.
Inderdaad. Vind je dat geen diefstal, @Piet Puk? Je leest de krant zonder er voor te betalen. Dat is niet eerlijk richting het RD...
Als je iets van iemand krijgt, is dat toch geen diefstal?
Een gekregen boek van m'n buurvrouw is dat toch ook niet? Natuurlijk ik had het zelf kunnen kopen, maar dat is met alles, dan kan je dus heel veel niet meer weggeven.
En sowieso als je een krant later krijgt, is het oud-nieuws
Ik ben dan weer wel benieuwd naar de definitie van 'krijgen' in deze casus
Ik krijg een regionaal dagblad van mijn broer. Betaal daar geen cent voor. En die krant wordt dan tevens gelezen door mijn buren links en rechts van me. Ik kan er geen bezwaar in zien. Zelf lees ik die regionale krant (uitgave van AD Regionaal, zusterblad van o.a. PZC, ED, Brabants Dagblad, De Stentor , De Gelderlander, enz.) nauwelijks. Soms zie ik wel eens wat wat me interesseert, en ik acht het ook niet altijd verkeerd om zaken van twee kanten te horen. Zo weet ik dan ook hoe de massa in Nederland wordt voorgelicht omtrent de gebeurtenissen in de wereld en in ons land. Ik vrees dat er veel mensen eenzijdig via de NOS, het AD of de Telegraaf of NU.nl worden voorgelicht. Deze seculiere media weten de zaken niet op een Bijbelse wijze te duiden, of verzwijgen bepaalde zaken. Als deze media iets melden over het curatorium moet je maar niet te veel rekenen op objectiviteit.