Ten eerste is de visie op het curatorium absoluut geen reden om het kerkverband te verlaten.JvW schreef: ↑29 mei 2024, 15:05Terechte vraag waarop ik het antwoord niet ken voor de hele groep. Ik vraag me ook af of het curatorium iets met een eventuele uitkomst zou doen. Sowieso zou dat niet de beslissing moeten beïnvloeden, dan kunnen we beter een referendum instellenArarat schreef: ↑29 mei 2024, 13:13Ik zou deze wat zoutige post willen ombuigen en vernauwen tot een vraag die binnen dit topic past:Ambtenaar schreef: ↑29 mei 2024, 11:25Ik vind dit jaarlijkse circus vooral vermakelijk. Mede gezien ook het vele klagen over kerk verlating en het afglijden van Nederland naar een totaal seculiere samenleving, terwijl je zelf ook verantwoordelijk bent voor voldoende arbeiders in de wijngaard. Dat is op zijn minst een opmerkelijke discrepantie.
Beste kenners, GG-watchers, belangstellenden: Wat is de relatie tussen de werkwijze van het curatorium van de GG en de mate van het verlaten van de GG?. Ik denk wel dat veel verlaters van de GG moeite hebben met de uitkomst van de huidige werking van het curatorium. De levende verkondiging vind ik cruciaal op de zondag. Dat is dan even afgezien van de boodschap die vervolgens gebracht wordt als er een predikant is. Ook daar is de invloed van het curatorium in merkbaar naar mijn mening.
En wat betreft je laatste zinnen: Naar mijn mening is het meer een letterlijke en figuurlijke standplaatsgebondenheid van jouzelf. In andere GG-gemeenten (in jouw en mijn omgeving) is men het vermoedelijk totaal met jou oneens.
Dus ik vind het een buitengewoon slecht argument en een onheuse veroordeling.