Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024
Re: Vergadering curatorium Gereformeerde Gemeenten D.V. 2024
A.Br. kan ook de latere ds. A. Breeman zijn geweest.
Ds. A. Bregman
Kandidaat. per 06-1964 te Benthuizen
Wel veel later dan de jaren '40 aangenomen..
Kandidaat. per 06-1964 te Benthuizen
Wel veel later dan de jaren '40 aangenomen..
Dat weet ik niet. Bij stemmingen voor tweetallen is er ook altijd een afvallende kandidaat, zeg maar. Daar is prima mee om te gaan. Door vergaderingen achter gesloten deuren te houden, weinig informatie te geven en maar heel weinig kandidaten toe te laten is juist een cultuur ontstaan waardoor het gemiddelde gemeentelid de besluitvorming niet meer kan begrijpen en al helemaal niet kan toetsen.
Ik vind dit jaarlijkse circus vooral vermakelijk. Mede gezien ook het vele klagen over kerk verlating en het afglijden van Nederland naar een totaal seculiere samenleving, terwijl je zelf ook verantwoordelijk bent voor voldoende arbeiders in de wijngaard. Dat is op zijn minst een opmerkelijke discrepantie.
Ja ik weet dat jij als geen ander veel contacten binnen en buiten de GG hebt. Jouw denk/spreek en schrijftrant zal ongetwijfeld herkenning op roepen bij veel GG'ers. Wat ik voorzichtig ook naar voren wil brengen is dat er ook andere geluiden zijn. Mensen die net als mij dankbaar met deze werkwijze zijn.HHR schreef: ↑29 mei 2024, 10:06Nu daag je me uitpierre27 schreef: ↑29 mei 2024, 09:27Wijs besluit wat ik respecteer, je staat zover ik van je kan lezen inmiddels ook op voldoende afstand van de GG in haar totaliteit.
Volgens mij denk, spreek en schrijf ik als vele GG'ers.
En ben ik zeer wel in staat om een mening te vormen en zaken te duiden
Overigens die ringen zie je ook voldoende in de GG.
Die opmerkingen daarover verbaasde mij dan weer. Al zijn er misschien best hardcore biblebelt gemeenten waar je dit niet ziet.
Die oorversierselen is inderdaad een oprukkend verschijnsel, zelfs binnen tal van GG's. Of je de gemeenten waar je dat niet of minder ziet de omschrijving van hardcore-biblebelt moet geven vraag ik me af.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Volgens zijn bio heeft hij zich in 1948 aangemeld, werdt afgewezen en beriep zich op de classis die hem ook afwees. In 1960 nam het curatorium hem wel aan. De suggestie van Charles klopte dus wel.
Ik heb de suggestie van Charles ook niet betwist maar onderstreept.
Ik zou deze wat zoutige post willen ombuigen en vernauwen tot een vraag die binnen dit topic past:Ambtenaar schreef: ↑29 mei 2024, 11:25Ik vind dit jaarlijkse circus vooral vermakelijk. Mede gezien ook het vele klagen over kerk verlating en het afglijden van Nederland naar een totaal seculiere samenleving, terwijl je zelf ook verantwoordelijk bent voor voldoende arbeiders in de wijngaard. Dat is op zijn minst een opmerkelijke discrepantie.
Beste kenners, GG-watchers, belangstellenden: Wat is de relatie tussen de werkwijze van het curatorium van de GG en de mate van het verlaten van de GG?
-
- Verbannen
Toegelaten is: S. de Vries uit Krimpen aan den IJssel.
Hij 31 jaar oud, getrouwd en samen hebben zij 5 kinderen. In het dagelijks leven is hij accountant.
Hij 31 jaar oud, getrouwd en samen hebben zij 5 kinderen. In het dagelijks leven is hij accountant.
Mooi, gefeliciteerd!
Hij is dus getrouwd en heeft 5 kinderen.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 mei 2024, 13:29 Toegelaten is: S. de Vries uit Krimpen aan den IJssel.

-
Weer een accountant. Na werkzaam zijn in het onderwijs is het denk ik het meest voorkomende beroep van aangenomen studenten. Niet dat dit relevant is, maar het viel mij op.
Ik denk dat consciëntieuze en rechtlijnige mensen veel meer kans maken om uit- en doorgeholpen te worden. Dat zijn karaktereigenschappen die bij bepaalde beroepsgroepen bovengemiddeld vaak voorkomen. Dus misschien is het wel relevant.
Het zou heel interessant zijn als de synode zou besluiten dat een psychiater de vergaderverslagen met een persoonlijke reflectie schrijft.
Het zou heel interessant zijn als de synode zou besluiten dat een psychiater de vergaderverslagen met een persoonlijke reflectie schrijft.
-
Terechte vraag waarop ik het antwoord niet ken voor de hele groep. Ik vraag me ook af of het curatorium iets met een eventuele uitkomst zou doen. Sowieso zou dat niet de beslissing moeten beïnvloeden, dan kunnen we beter een referendum instellenArarat schreef: ↑29 mei 2024, 13:13Ik zou deze wat zoutige post willen ombuigen en vernauwen tot een vraag die binnen dit topic past:Ambtenaar schreef: ↑29 mei 2024, 11:25Ik vind dit jaarlijkse circus vooral vermakelijk. Mede gezien ook het vele klagen over kerk verlating en het afglijden van Nederland naar een totaal seculiere samenleving, terwijl je zelf ook verantwoordelijk bent voor voldoende arbeiders in de wijngaard. Dat is op zijn minst een opmerkelijke discrepantie.
Beste kenners, GG-watchers, belangstellenden: Wat is de relatie tussen de werkwijze van het curatorium van de GG en de mate van het verlaten van de GG?

Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com