het was niet enkel jouw post.GerefGemeente-lid schreef: ↑28 mei 2024, 18:53Kun jij uitleggen waarom je mijn vorige post 'vroom gepraat' vindt?
En kun je ook uitleggen waarom het volgens jouw mening 'een fout in het systeem' is?
Weet je, ik heb ook mijn vragen en raadsels, zeker als je zo de nood ervaart van het vacant zijn. Maar laten we alsjeblieft niet anderen de schuld geven van onze eigen zonden.
En daarnaast, wees als HHK'er zeker niet zo veroordelend richting mensen uit een zusterkerkverband. Ik hoop ook dat je de nood van de vele vacante gemeenten in de Gereformeerde Gemeenten in het gebed bij de Heere neerlegt. Hij doet wat Hem behaagt en wij als mensen begrijpen dat vaak niet.
Verder wil ik deze discussie niet opnieuw doen en verwijs ik graag nogmaals naar de preek die ik gisteren in dit draadje heb gedeeld. Nogmaals hartelijk aanbevolen. Dan houdt al het geredeneer op.
Klaagliederen heeft een andere context, en met dit soort algemeenheden kan je elke discussie doodslaan.
Het is gewoon een feit dat een curatorium in deze hoedanigheid de oorzaak is van wat een predikantentekort veroorzaakt. De CGK heeft ook een curatorium, de HHK een commissie van toelating, maar daar zal de subjectieve boventoon niet zijn gezien het feit dat daar het predikantentekort niet of nauwelijks aan de orde is.
Ik vind het triest voor het kerkvolkv van de GG(in) tekort wordt gedaan doordat mannen op basis van met name hun gevoel mensen afwijst.
Er zijn legio voorbeelden van dominees in andere kerkverbanden die met zegen werken als geroepen(!!!) predikant, die aan de Boezemsingel het deksel op de neus hebben gehad.