Verkiezingen werpen hun schaduwen vooruit
Verkiezingen werpen hun schaduwen vooruit
In maart a.s. zullen er, DV, weer gemeenteraadsverkiezingen zijn.
Hoe je het ook draait of keert, naast de plaatselijke items, zullen toch ook de landelijke, Haagse, items een rol van betekenis spelen.
In de aanloop naar de eerstkomende verkiezingen daarom deze poll:
Op welke partij ga jij stemmen?
Hoe je het ook draait of keert, naast de plaatselijke items, zullen toch ook de landelijke, Haagse, items een rol van betekenis spelen.
In de aanloop naar de eerstkomende verkiezingen daarom deze poll:
Op welke partij ga jij stemmen?
Ik zie de link niet helemaal tussen dit lijstje en de lokale verkiezingen. Wilders is lokaal niet interessant en de lokalo's staan weer niet in het lijstje.
Ik denk dat veel afhangt van het mee- of tegenvallen van de eerste loonstrook in januari. Als die tegenvalt wordt Balkenende uitgekotst en kunnen de zittende partijen het schudden.
Ik denk dat veel afhangt van het mee- of tegenvallen van de eerste loonstrook in januari. Als die tegenvalt wordt Balkenende uitgekotst en kunnen de zittende partijen het schudden.
Ik wilde de mogelijkheid van stemmen op "lokale partij" wel opnemen, maar helaas was "de maat vol".
Maar je hebt gelijk met de opmerking over Wilders qua lokale politiek.
Ik wilde echter even de lokalen buiten beschouwing laten, ondanks dat ze soms een overweldigende steun genieten ter plekke. Helaas worden de lokale items ondergesneeuwd door gebeurtenissen die buiten de lokale politiek vallen, zoals er al genoemd wordt "het loonstrookje". Want wat heeft dát in feite met lokale items te maken? Maar het heeft wel degelijk invloed op het stemgedrag, ook lokaal!
Ik ben er een fervent voorstander van dat landelijke items buiten de lokale politiek worden gehouden. De belangen ter plekke dienen voor 100% de basis te zijn van het stemgedrag.
Ik wilde echter even de lokalen buiten beschouwing laten, ondanks dat ze soms een overweldigende steun genieten ter plekke. Helaas worden de lokale items ondergesneeuwd door gebeurtenissen die buiten de lokale politiek vallen, zoals er al genoemd wordt "het loonstrookje". Want wat heeft dát in feite met lokale items te maken? Maar het heeft wel degelijk invloed op het stemgedrag, ook lokaal!
Ik ben er een fervent voorstander van dat landelijke items buiten de lokale politiek worden gehouden. De belangen ter plekke dienen voor 100% de basis te zijn van het stemgedrag.
De ene lokale partij is ook de andere niet. Leefbaar Rotterdam is een veredelde LPF, terwijl Leefbaar Apeldoorn een directe voortzetting is van de Boerenpartij van vroeger (na 22 afsplitsingen)
Petrus schreef:Ik wilde de mogelijkheid van stemmen op "lokale partij" wel opnemen, maar helaas was "de maat vol".
Die CDA-stem kún je heel makkelijk verklaren.
Stel: je woont in de gemeente Brummen, of in Roermond, of Oss... Dan kun je geen SGP stemmen of geen ChristenUnie. Natuurlijk kun je dan thuisblijven, maar ik neem aan dat je wel graag wilt meebepalen hoe je gemeente bestuurd wordt.
In dat geval zou ik dus CDA stemmen. Heel simpel.
Niet iedere Refoforummer woont in de Bible belt!
Stel: je woont in de gemeente Brummen, of in Roermond, of Oss... Dan kun je geen SGP stemmen of geen ChristenUnie. Natuurlijk kun je dan thuisblijven, maar ik neem aan dat je wel graag wilt meebepalen hoe je gemeente bestuurd wordt.
In dat geval zou ik dus CDA stemmen. Heel simpel.
Niet iedere Refoforummer woont in de Bible belt!
-
Om Van Leijenhorst nou een infiltrant te noemen...rekcor schreef:Ik stem CU, maar eigenlijk zouden alle christenen moeten 'infiltreren' in het CDA, net als wijlen G. van Leijenhorst.
Het is trouwens wel wat het CDA het liefst zou willen: ChristenUnie en SGP die zich bij hen aansluiten. Er is wel wat voor te zeggen, maar ook veel tegen.
We zouden natuurlijk ook in GroenLinks kunnen infiltreren, net als wijlen Ds. Harrewijn.
Of in de PvdA, net als wijlen Ds. J.J. Buskes.
Of in de Groep Wilders, net als B.J. Spruijt...
- FlyingEagle
Nou je hebt christelijke partijen en christen-democratische partijen. Daar zit een verschil tussen. Het CDA pretendeert helemaal niet christelijke politiek te bedrijven. Dat is al één reden om niet in elkaar op te gaan.rekcor schreef:Verklaar je nader (of is deze discussie al 100.000 keer gevoerd)?Unionist schreef:Er is wel wat voor te zeggen, maar ook veel tegen.