Jullie hebben een samengesteld gezin met kinderen van een andere partner. Ik neem aan dat jullie beiden gescheiden zijn. Is het dan niet meten net een dubbele moraal?

Ja je hebt ook wel gelijk ergens.parsifal schreef: ↑22 mei 2024, 18:40Op een gegeven moment maken mensen zelf keuzes. Stel je hebt bed & breakfast en stel komt, vraag je dan of ze getrouwd zijn? Of als je bij bank verantwoordelijk bent voor hypotheken verstrekken?HersteldHervormd schreef: ↑22 mei 2024, 17:13 Natuurlijk kan dat wel. Als kinderen of andere geliefden andere keuzes maken wil dat nog niet zeggen dat je die praktijken ook in je eigen huis moet tolereren?
Maar daarbuiten is het niet meer jouw verantwoording. Daar zit, voor mij dan, wel een verschil.
In genoemde geval in openingspost zal gebaar van liefde waarschijnlijk meer goed doen, dan het niet doen.
Het gaat om een adviserend gesprek toch?Hendrien schreef: ↑22 mei 2024, 18:59De dominee of kerkenraad vragen? Je kunt toch zelf nadenken? Ik zou het denk ik niet zo’n probleem vinden. Je ontvangt ze toch ook gewoon bij je thuis?HersteldHervormd schreef: ↑22 mei 2024, 16:22 Dag Johan, welkom op het forum.
In de eerste plaats zou ik adviseren om dit te bespreken met een dominee of iemand uit de kerkenraad als je geen eigen dominee hebt. Zij hebben vast vanuit hun pastorale praktijk wel soortgelijke dingen meegemaakt.
Persoonlijk zou ik het ook niet toelaten dat dit in mijn huis zou gebeuren, dus ik snap jou wel daarin. Ik begrijp ook dat je als (stief)ouder je kind wat gunt.
Ik zou een compromis voorstellen om een vakantiehuis te boeken voor hun zodat ze toch er even uit kunnen, maar dan gebeurt het niet in je eigen huis. Dan moet dit financieel wel mogelijk zijn uiteraard.
Daar ben ik, zeker gezien de moeite met een ander in deze vraag, ook wel benieuwd naar.Terri schreef: ↑22 mei 2024, 19:11 Ik heb altijd wat moeite met de term samengesteld gezin. Wat wordt dan bedoeld? Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar doordat er zoveel en zo vaak gescheiden wordt kan zo'n term je de indruk geven dat het om scheiding gaat. Of noem je een 2e huwelijk van een weduwe en weduwnaar ook een samengesteld gezin? Ik ben van een wat oudere generatie dus vraag het maar liever voordat ik verkeerde conclusies trek.
Het punt is dat ze feitelijk niet meer uitwonend zijn, maar wonen in jouw huis.
Precies, keep it simple.HersteldHervormd schreef: ↑22 mei 2024, 21:14Het punt is dat ze feitelijk niet meer uitwonend zijn, maar wonen in jouw huis.
Waarom zou je tijdens de verkering wél regels mogen stellen over dit soort zaken, maar als iemand het huis uitgaat, dan vervallen de regels thuis ofzo?
Ik vind de optie van Tiberius ook een beetje simpel.
Ik denk eerlijk gezegd dat simpel niet altijd gepast is, bijvoorbeeld in deze situatie.Tiberius schreef: ↑22 mei 2024, 21:18Precies, keep it simple.HersteldHervormd schreef: ↑22 mei 2024, 21:14Het punt is dat ze feitelijk niet meer uitwonend zijn, maar wonen in jouw huis.
Waarom zou je tijdens de verkering wél regels mogen stellen over dit soort zaken, maar als iemand het huis uitgaat, dan vervallen de regels thuis ofzo?
Ik vind de optie van Tiberius ook een beetje simpel.
Een vreemde optie. Als ouder kun je toch niet het seksleven van volwassen kinderen bepalen.
Maar je kunt wel bepalen waar je toestemming geeft onder je dak toch? Of geef je een dergelijk argument ook als ze een orgie organiseren? Excuses voor de explicietheid.