Ik las inderdaad ook iets waarbij Nederland soort van gelijk werd gesteld aan Israël: „Israël zal alleen wonen!”Ambtenaar schreef: ↑18 mei 2024, 22:53 https://www.rd.nl/artikel/1063951-onder ... rdt-geduid
Dit baart wel tot zorgen, vind ik. Ik las toevallig ook bij mijn moeder het artikel over In het Spoor. Die mensen staan ook buiten de realiteit als je het mij vraagt. Nederland als Gods own country.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
-
- Verbannen
Inderdaad. Dit gaat mij ook een heleboel paar stappen te ver.ZWP schreef: ↑20 mei 2024, 08:20Ik las inderdaad ook iets waarbij Nederland soort van gelijk werd gesteld aan Israël: „Israël zal alleen wonen!”Ambtenaar schreef: ↑18 mei 2024, 22:53 https://www.rd.nl/artikel/1063951-onder ... rdt-geduid
Dit baart wel tot zorgen, vind ik. Ik las toevallig ook bij mijn moeder het artikel over In het Spoor. Die mensen staan ook buiten de realiteit als je het mij vraagt. Nederland als Gods own country.
Herkennen jullie dit ook in eigen kerkelijke omgeving of andere kerken?
Nee. Maar ik denk dat er wel mensen ontvankelijk zijn voor zulke boodschappen. En er zijn ook predikanten die er aan meewerken, bijvoorbeeld door niet voor de Europese overheid te bidden.
Dat is gezien het feit dat hetzelfde type predikanten wel voor de Duitse overheid bad, mijns inziens erg wonderlijk. En het is in ieder geval in strijd met duidelijke oproepen van Paulus.
Dat is gezien het feit dat hetzelfde type predikanten wel voor de Duitse overheid bad, mijns inziens erg wonderlijk. En het is in ieder geval in strijd met duidelijke oproepen van Paulus.
-
Je draaft weer lekker door. Slim dat je deze onzin niet concreet maakt.DDD schreef: ↑20 mei 2024, 09:36 Nee. Maar ik denk dat er wel mensen ontvankelijk zijn voor zulke boodschappen. En er zijn ook predikanten die er aan meewerken, bijvoorbeeld door niet voor de Europese overheid te bidden.
In welke zin draaft @DDD door? Dat vind ik totaal niet. In het artikel werd toch vooral uitgestraald dat de EU niet als overheid wordt. Dat is toch een sterke ontkenning van feiten.
Maar vooral het feit dat men Nederland ziet als door God gecreëerd is wat mij betreft een extremistische opvatting.
-
Door niet voor de europese overheid te bidden een dominee aan deze gedachte mee. Een conclusie die nogal kort door de bocht is.Ambtenaar schreef: ↑20 mei 2024, 11:02In welke zin draaft @DDD door? Dat vind ik totaal niet. In het artikel werd toch vooral uitgestraald dat de EU niet als overheid wordt. Dat is toch een sterke ontkenning van feiten.
Maar vooral het feit dat men Nederland ziet als door God gecreëerd is wat mij betreft een extremistische opvatting.
In de volgende zin draaft hij naar mijn idee door. 'Dat is gezien het feit dat hetzelfde type predikanten wel voor de Duitse overheid bad.' WWII te pas en te onpas erbij halen lijkt tegenwoordig een populaire methode om een mening kracht bij te zetten.
Misschien heeft dat type predikant daar juist wel van geleerd. 

Ik zie Europa ook niet als mijn overheid. Daarvoor is de afstand tot de gewone burger te groot en zitten er minsten drie overheden tussen. Plaatselijk, provinciaal en landelijk.DDD schreef: ↑20 mei 2024, 09:36 Nee. Maar ik denk dat er wel mensen ontvankelijk zijn voor zulke boodschappen. En er zijn ook predikanten die er aan meewerken, bijvoorbeeld door niet voor de Europese overheid te bidden.
Persoonlijk vind ik Europese samenwerking prima maar heb niets met het Europees parlement en commissie. Ik weet een beetje hoe de Europese subsidiemolen werkt. Mijn inkomen komt voor een deel uit deze subsidiepot. Wat wordt daar ongelofelijk veel geld verspild.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat laatste ben ik met jou eens. Alleen wordt Europa ook door verschillende predikanten, ook vanuit de CGK, afgeschilderd als het grote Babylon. Ik denk niet dat dat juist is.
Je moet niet overdrijven. De begroting van de EU stelt niet zoveel voor. Het gaat om een bedrag voor 7 jaar van minder dan € 2.000 miljard. Het grootste deel gaat naar ondersteuning van de landbouwsector. Ter vergelijking, Nederland doet per jaar meer dan € 400 miljard.huisman schreef: ↑20 mei 2024, 11:49 Ik zie Europa ook niet als mijn overheid. Daarvoor is de afstand tot de gewone burger te groot en zitten er minsten drie overheden tussen. Plaatselijk, provinciaal en landelijk.
Persoonlijk vind ik Europese samenwerking prima maar heb niets met het Europees parlement en commissie. Ik weet een beetje hoe de Europese subsidiemolen werkt. Mijn inkomen komt voor een deel uit deze subsidiepot. Wat wordt daar ongelofelijk veel geld verspild.
Het gaat mij erom of die 2000 miljard een beetje effectief wordt uitgegeven. Ik heb in 3 projecten (2012,2017 en nu) meegewerkt die voor een deel afhankelijk waren van Europese subsidies. De wijze waarop deze subsidies geregeld kunnen worden en de voorwaarden waar de aanvrager aan moet voldoen zijn lachwekkend. Ik kan de meest bizare verhalen vertellen maar mijn mond zit op slotAmbtenaar schreef: ↑20 mei 2024, 12:35Je moet niet overdrijven. De begroting van de EU stelt niet zoveel voor. Het gaat om een bedrag voor 7 jaar van minder dan € 2.000 miljard. Het grootste deel gaat naar ondersteuning van de landbouwsector. Ter vergelijking, Nederland doet per jaar meer dan € 400 miljard.huisman schreef: ↑20 mei 2024, 11:49 Ik zie Europa ook niet als mijn overheid. Daarvoor is de afstand tot de gewone burger te groot en zitten er minsten drie overheden tussen. Plaatselijk, provinciaal en landelijk.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het verschil tussen die 2 is me wel duidelijk hoor. :-). Geen idee of dit werkt, maar kijk, dan heb je hetzelfde uitzicht als de agente deze week: https://www.google.com/maps/@51.4234228 ... &entry=ttuGerefGemeente-lid schreef: ↑18 mei 2024, 23:06Maar dat is toch geen snelweg? Dat is de Oude Rijksweg van Rilland.Zeeuw schreef: ↑17 mei 2024, 23:17Op het viaduct bij de Meeuw. Ik weet nog dat ik vriendelijk heb gelachen omdat ik keurig 104 op de teller, wat waarschijnlijk 99 is, reed.
-
Geen Plasterk.
Who’s next?
Who’s next?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
- Verbannen