Sorry, maar dit is een vals frame. Waarmee ik niet wil zeggen dat je als christen je heil moet zoeken bij de PVV. Maar zodra je met dezelfde argumentatie een stem op de CU afwijst, vanwege hun open houding naar een andere Bijbeluitleg mbt homoseksualiteit en daarmee evenzeer afstand neemt van Gods Woord, dan denk ik dat je dat ook zeer zou bestrijden. Wat er misgaat in jouw redenering is het feit dat je diep ontdekt lijkt te zijn aan de zonde van een ander. Daar hebben we allemaal last van; maar dat is niet goed.MarJT schreef: ↑17 mei 2024, 11:31Hoe je in deze wereld staat en er naar kijkt komt tot uiting in je stem op een partij. Wilders is geen Christen en zijn partij ook niet, verre van dat. Dat bepaalde standpunten van hem en de uitwerking daar van hier wordt bewierookt is naar mijn mening overduidelijke zonde aan het gebod van Christus over liefde voor de naaste.
Terug naar de politiek: dit land is niet racistisch; een meerderheid van de bevolking ervaart wel grote problemen en vervreemding door de gevolgen van de globalisering. Grote en onbereikbare machtsstructuren bepalen volgens velen teveel het leven hier in Nederland. Dát verklaart de enorme opkomst van de PVV, NSC en BBB. Als je hooghartig blijft wijzen op wat er mis is in het denken van die partijen, ga je compleet voorbij aan het krachtige signaal dat door de bevolking is afgegeven en waarvan het goed is dat er een poging wordt gedaan om daar wat mee te doen. Jouw manier van redeneren gooit juist olie op het vuur.
Hoe je in de wereld staat, komt inderdaad tot uiting in je stem. Daarom stem ik altijd op een christelijke partij. Maar de trend om het ene geluid christelijker te bestempelen dan het andere geluid is niets anders dan hooghartigheid. En als ik dan zou moeten kiezen, acht ik een stem op GLPvdA, D66, Partij voor de Dieren, Volt, SP nog verder af staan van het christelijke gedachtegoed dan een stem op de PVV, NSC of BBB, waar veelal een noodkreet achter zit. Of nog een beetje scherper: elk kabinet waar D66 wél in zit, acht ik gevaarlijker dan een kabinet waar de PVV in zit, ongeacht of CDA en/of CU daarbij zit.