Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Beter dit als die macht beluste Timmerman die zich ver boven andere zich verheven voelt. Wat hij trouwens ook uitstraalt. De man is zijn eigen werkelijkheid voorbij geschoten.
Beste mensen, willen jullie wel met respect over anderen gaan/blijven spreken a.u.b.
Zo zien we maar dat Gods hand de geschiedenis schrijft. Een niemand hier iets aan toe of af doet.
- J.C. Philpot
Dat is inderdaad zo. Daniël 2:21 Want Hij verandert de tijden en stonden; Hij zet de koningen af, en Hij bevestigt de koningen;
En hoewel ook ik blij ben met een rechts kabinet, moeten we niet vergeten dat het nog steeds overwegend een kabinet zal zijn dat niet rekent met God en Zijn Woord.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De nullijn gaat over de rijksambtenaren. Die vallen onder de CAO Rijk.
Dat ben ik helemaal met je eens.J.C. Philpot schreef: ↑17 mei 2024, 08:23Dat is inderdaad zo. Daniël 2:21 Want Hij verandert de tijden en stonden; Hij zet de koningen af, en Hij bevestigt de koningen;
En hoewel ook ik blij ben met een rechts kabinet, moeten we niet vergeten dat het nog steeds overwegend een kabinet zal zijn dat niet rekent met God en Zijn Woord.
-
Zo te zien in dit topic slaat de politieke polarisatie ook refoforum niet over. Gek genoeg gaat het bij wereldgelijkvormigheid nooit hierover, maar op dit punt zijn we misschien wereldgelijkvormiger dan we denken; het op de persoon in plaats van de inhoud spelen, Geenstijl retoriek overnemen enz.
Precies. En het belachelijk maken als je de zonden die hieraan verbonden zijn benoemt.Augustienus schreef: ↑17 mei 2024, 09:01 Zo te zien in dit topic slaat de politieke polarisatie ook refoforum niet over. Gek genoeg gaat het bij wereldgelijkvormigheid nooit hierover, maar op dit punt zijn we misschien wereldgelijkvormiger dan we denken; het op de persoon in plaats van de inhoud spelen, Geenstijl retoriek overnemen enz.
Leuke afleider in de discussie was dit!GerefGemeente-lid schreef: ↑16 mei 2024, 23:05Dat komt omdat het allemaal aanhangers zijn van Timmermans. Die staan veel te ver af van de normale burger, die amper de touwtjes aan elkaar kan knopen.Profesto schreef: ↑16 mei 2024, 22:56De vakbonden zijn het niet met je eens over arbeiders uit arme wijken.huisman schreef: ↑16 mei 2024, 12:05Timmermans zijn eigen reactie is ook sterk polariserend. Hij mag de plannen van allerlei kritiek voorzien maar zijn framing van een radicaal rechts kabinet is kwalijk. Er zitten nog al wat linkse plannen in dit akkoord, zeker rond bestaanszekerheid.Herman schreef: ↑16 mei 2024, 09:49
Ik vind de mate waarop het nu in de maatschappij op de persoon Timmermans wordt gegooid ook zeer onterecht. Wat dat betreft is er sprake van een liederlijke vorm van karaktermoord.
Maar als je actief bent op twitter dan zie je natuurlijk een duidelijke polarisatie, waarin links zich precies op dezelfde wijze negatief distantieert van rechts als andersom.
Verder zullen veel arbeiders uit de arme wijken blij zijn met dit akkoord. Laat Timmermans maar eens in de spiegel kijken waarom de PvdA het contact met zijn oorspronkelijke achterban is kwijtgeraakt.
……en geen verplichte warmtepomp![]()
'Schuld van GL/PvdA'huisman schreef: ↑17 mei 2024, 00:22De arbeiders hebben in grote getale PVV gestemd. Vind ik ook jammer maar is de schuld van GL/PvdA die een yuppen partij is geworden. Jammer en een beetje onbegrijpelijk dat de arbeider niet naar de SP is gegaanProfesto schreef: ↑16 mei 2024, 22:56De vakbonden zijn het niet met je eens over arbeiders uit arme wijken.huisman schreef: ↑16 mei 2024, 12:05Timmermans zijn eigen reactie is ook sterk polariserend. Hij mag de plannen van allerlei kritiek voorzien maar zijn framing van een radicaal rechts kabinet is kwalijk. Er zitten nog al wat linkse plannen in dit akkoord, zeker rond bestaanszekerheid.Herman schreef: ↑16 mei 2024, 09:49
Ik vind de mate waarop het nu in de maatschappij op de persoon Timmermans wordt gegooid ook zeer onterecht. Wat dat betreft is er sprake van een liederlijke vorm van karaktermoord.
Maar als je actief bent op twitter dan zie je natuurlijk een duidelijke polarisatie, waarin links zich precies op dezelfde wijze negatief distantieert van rechts als andersom.
Verder zullen veel arbeiders uit de arme wijken blij zijn met dit akkoord. Laat Timmermans maar eens in de spiegel kijken waarom de PvdA het contact met zijn oorspronkelijke achterban is kwijtgeraakt.
Ook een leuke afleider.
Ondertussen staat in het akkoord dat de verhoging van het minimumloon wordt teruggedraaid. Lekker voor die arbeiders, vind je niet?
GL/PvdA had qua koopkracht het beste verkiezingsprogramma.
Maar nee, Wilders zou alle problemen oplossen. Waarvan akte...
-
- Verbannen
En de linkse woke over genderidelogie vindt je niet zorgelijk?Profesto schreef: ↑17 mei 2024, 07:22Waar dan bij de campagne het electoraat verder opgehitst kan worden tegen Europa en de rechtspraak.Ararat schreef: ↑17 mei 2024, 07:11En dan NSC de boel laten klappen en snel verkiezingenProfesto schreef: ↑17 mei 2024, 07:06Gezien alle uitzonderingen die ze in Europa voor elkaar willen krijgen, gaat men natuurlijk heel verontwaardigd doen als Europa geen sjoege geeft.
PopuLientje over de uitzonderingen over mest en stikstof en de Grote Blonde Leider over de uitzonderingen met betrekking tot asiel.![]()
Het is allemaal zo voor de hand liggend en het gebeurt onder je neus, maar sommige refo's blijven maar applaudisseren voor dit soort ontwikkelingen.
Ik vind dat zorgelijk.
Vreemd. Da's meten met twee maten...
Hoe zie je dan het massaal afkeren van de PvdA door de mensen die er historisch gezien op stemden? Voor mij is dat eenvoudig: het niet meer willen luisteren naar deze personen, met als sluitstuk de bijzonder slechte zet om de samenwerking met GL op deze manier in te richten. Ik heb zoveel PvdA'ers gesproken die het hier totaal niet mee eens waren.
Het akkoord is geen ‘Wilders’ akkoord. VVD (gezond financieel beleid, veiligheid, Oekraïne enz.) BBB ( Agrarische sector) NSC (Goed bestuur) Alle 4 bestaanszekerheid en minder immigratie.Profesto schreef: ↑17 mei 2024, 09:26Leuke afleider in de discussie was dit!GerefGemeente-lid schreef: ↑16 mei 2024, 23:05Dat komt omdat het allemaal aanhangers zijn van Timmermans. Die staan veel te ver af van de normale burger, die amper de touwtjes aan elkaar kan knopen.Profesto schreef: ↑16 mei 2024, 22:56De vakbonden zijn het niet met je eens over arbeiders uit arme wijken.huisman schreef: ↑16 mei 2024, 12:05
Timmermans zijn eigen reactie is ook sterk polariserend. Hij mag de plannen van allerlei kritiek voorzien maar zijn framing van een radicaal rechts kabinet is kwalijk. Er zitten nog al wat linkse plannen in dit akkoord, zeker rond bestaanszekerheid.
'Schuld van GL/PvdA'huisman schreef: ↑17 mei 2024, 00:22De arbeiders hebben in grote getale PVV gestemd. Vind ik ook jammer maar is de schuld van GL/PvdA die een yuppen partij is geworden. Jammer en een beetje onbegrijpelijk dat de arbeider niet naar de SP is gegaanProfesto schreef: ↑16 mei 2024, 22:56De vakbonden zijn het niet met je eens over arbeiders uit arme wijken.huisman schreef: ↑16 mei 2024, 12:05
Timmermans zijn eigen reactie is ook sterk polariserend. Hij mag de plannen van allerlei kritiek voorzien maar zijn framing van een radicaal rechts kabinet is kwalijk. Er zitten nog al wat linkse plannen in dit akkoord, zeker rond bestaanszekerheid.
Ook een leuke afleider.
Ondertussen staat in het akkoord dat de verhoging van het minimumloon wordt teruggedraaid. Lekker voor die arbeiders, vind je niet?
GL/PvdA had qua koopkracht het beste verkiezingsprogramma.
Maar nee, Wilders zou alle problemen oplossen. Waarvan akte...
Als je de 4 verkiezingsprogramma er naast legt heeft de PVV het minst voor elkaar gekregen. De politiek duiders zeggen dat VVD en BBB het meest hebben binnengesleept. Vergeet niet dat de migratieparagraaf ook erg veel lijkt op wat de VVD heeft opgeschreven in haar programma.
Dat BBB zoveel heeft gekregen ligt aan haar belangrijke positie in de eerste kamer. Het huidige beleid wordt op veel terreinen gewoon voortgezet.
Nog even over die arbeider. Die heeft weinig aan verhoging minimumloon. Die maakte zich zorgen over twee zaken de afgelopen jaren. 1. Migratie. 2. De voor hem onbetaalbare klimaattransitie. Of het terechte zorgen waren ga ik niet over. Ze werden iig door het huidige kabinet en de linkse oppositie ( minus de SP) genegeerd.
Hier een nuchter artikel in het RD.
https://www.rd.nl/artikel/1063736
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Er is veel mis natuurlijk, zowel in politiek als samenleving. Als de achterban van de partij vervreemd kan dat aan de achterban liggen of aan de partij. Het is aan de partij om te zeggen, wij geven achterban gelijk wat betreft idealen en realisme of de mensen moeten maar ergens anders op gaan stemmen, maar de partij wil idealen niet verloochenen (zoals Jan Pronk ooit grofweg zei).Zeeuw schreef: ↑17 mei 2024, 09:40Hoe zie je dan het massaal afkeren van de PvdA door de mensen die er historisch gezien op stemden? Voor mij is dat eenvoudig: het niet meer willen luisteren naar deze personen, met als sluitstuk de bijzonder slechte zet om de samenwerking met GL op deze manier in te richten. Ik heb zoveel PvdA'ers gesproken die het hier totaal niet mee eens waren.
Op het moment lijkt de bevolking niet echt door idealen gedreven wat stemmen betreft, het vliegt van VVD naar SP naar BBB, naar PVV. De beslissingen worden vaak genomen op grond van imago van partijleider, of wat net in het nieuws is, maar de onderliggende grote visie valt buiten beeld (en soms ook bij de partijen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Degenen die het hardst schreeuwen hierover zijn de rechts populistische partijen. Ik hoor GL/PvdA hier nauwelijks over en is mijns inziens ook een non-issue. De opkomst van extreem rechts en de daarbij behorende dehumanisering van bevolkingsgroepen vind ik veel zorgelijker.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2024, 09:32En de linkse woke over genderidelogie vindt je niet zorgelijk?Profesto schreef: ↑17 mei 2024, 07:22Waar dan bij de campagne het electoraat verder opgehitst kan worden tegen Europa en de rechtspraak.Ararat schreef: ↑17 mei 2024, 07:11En dan NSC de boel laten klappen en snel verkiezingenProfesto schreef: ↑17 mei 2024, 07:06
Gezien alle uitzonderingen die ze in Europa voor elkaar willen krijgen, gaat men natuurlijk heel verontwaardigd doen als Europa geen sjoege geeft.
PopuLientje over de uitzonderingen over mest en stikstof en de Grote Blonde Leider over de uitzonderingen met betrekking tot asiel.![]()
Het is allemaal zo voor de hand liggend en het gebeurt onder je neus, maar sommige refo's blijven maar applaudisseren voor dit soort ontwikkelingen.
Ik vind dat zorgelijk.
Dan luister je niet goed en als je het een non-issue vindt, dan is het goed je nog wat verder te verdiepen. Bijvoorbeeld op de invloed die men wil uitoefenen op het lesprogramma op (onze) scholen.MarJT schreef: ↑17 mei 2024, 09:56Degenen die het hardst schreeuwen hierover zijn de rechts populistische partijen. Ik hoor GL/PvdA hier nauwelijks over en is mijns inziens ook een non-issue. De opkomst van extreem rechts en de daarbij behorende dehumanisering van bevolkingsgroepen vind ik veel zorgelijker.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2024, 09:32En de linkse woke over genderidelogie vindt je niet zorgelijk?Profesto schreef: ↑17 mei 2024, 07:22Waar dan bij de campagne het electoraat verder opgehitst kan worden tegen Europa en de rechtspraak.
Ik vind dat zorgelijk.
'Dehumanisering', van Joden bijvoorbeeld? Of zie je andere bevolkingsgroepen voor je?