TV versus TV programma online /via PC

merel
Berichten: 10131
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door merel »

Wij zijn beiden opgevoed met een tv in huis en hebben zelf ook een tv. Overdag staat de tv vrijwel nooit aan, 's avonds wel. Wij kijken sowieso dagelijks het nieuws en met grote regelmaat actualiteitenprogramma's. Daarnaast hebben wij streamingsdiensten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9072
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door J.C. Philpot »

Wij hebben geen TV, en kijken als gezin ook sporadisch op de computer.

Bij enkele speciale gelegenheden, hebben we wel een familietraditie dat we op de pc kijken. Dodenherdenking bijvoorbeeld, waarbij we naar de nationale herdenking in Amsterdam kijken. Ik vind het belangrijk om dat stukje bewustwording aan de kinderen mee te geven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ejvl
Berichten: 5782
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door ejvl »

Live TV kijken is nagenoeg uitgestorven volgens mij.
Met uitzondering van sport zoals het Nederlands elftal maar zelfs sport zit vaak achter andere apps.
Als je een liefhebber bent van Max Verstappen, zul je iets met Viaplay of F1 TV moeten doen, voetbal met ESPN bijvoorbeeld.
Zeer veel zit achter betaalmuren/apps en of je die app nu op een laptop, tablet, telefoon of tv gebruikt maakt mijns inziens geen verschil.
Wat ik om mij heen zie, de jeugd kijkt nauwelijks tv en als er gekeken wordt is dit YouTube of Netflix bijvoorbeeld, geen live TV.
De TV is eigenlijk gewoon een groot computerscherm en staat wat mij betreft dan ook op gelijke voet met een computerscherm of tablet.

Het gebruik is natuurlijk wel wat over te zeggen, pontificaal als centrum in de kamer, de hele dag aan, hard geluid, enzovoorts.
Maar er zit mijns inziens geen verschil in programma's kijken via TV of via laptop, tablet of telefoon, dat is precies hetzelfde.

Overigens vind ik een programma als Op1 best wel eens interessant, een beetje afhankelijk wie er zitten en waarover het gaat natuurlijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9363
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door parsifal »

ejvl schreef: 17 mei 2024, 09:06 Live TV kijken is nagenoeg uitgestorven volgens mij.
Met uitzondering van sport zoals het Nederlands elftal maar zelfs sport zit vaak achter andere apps.
Als je een liefhebber bent van Max Verstappen, zul je iets met Viaplay of F1 TV moeten doen, voetbal met ESPN bijvoorbeeld.
Zeer veel zit achter betaalmuren/apps en of je die app nu op een laptop, tablet, telefoon of tv gebruikt maakt mijns inziens geen verschil.
Wat ik om mij heen zie, de jeugd kijkt nauwelijks tv en als er gekeken wordt is dit YouTube of Netflix bijvoorbeeld, geen live TV.
De TV is eigenlijk gewoon een groot computerscherm en staat wat mij betreft dan ook op gelijke voet met een computerscherm of tablet.

Het gebruik is natuurlijk wel wat over te zeggen, pontificaal als centrum in de kamer, de hele dag aan, hard geluid, enzovoorts.
Maar er zit mijns inziens geen verschil in programma's kijken via TV of via laptop, tablet of telefoon, dat is precies hetzelfde.

Overigens vind ik een programma als Op1 best wel eens interessant, een beetje afhankelijk wie er zitten en waarover het gaat natuurlijk.
Ik ben nog ouderwets met journaal en 2 voor 12.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door Bertiel »

ik ben opgegroeid met een TV in huis, nooit veel gekeken, wat quizzen, het nieuws en af en toe een documentaire, de laatste 3 jaar dat ik thuis was, wist ik niet eens hoe de tv werkte, heb er zelf nooit één genomen.
Kijk dan ook eigenlijk enkel met dodendherdenking of zo iets.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11853
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: TV versus TV programma online /via PC

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 17 mei 2024, 09:25 ik ben opgegroeid met een TV in huis, nooit veel gekeken, wat quizzen, het nieuws en af en toe een documentaire, de laatste 3 jaar dat ik thuis was, wist ik niet eens hoe de tv werkte, heb er zelf nooit één genomen.
Kijk dan ook eigenlijk enkel met dodendherdenking of zo iets.
Ik ben opgegroeid zonder tv. Ik heb er eentje genomen toen ik op kamers ging. Toen eigenlijk vooral voetbal, national geographic en discovery gekeken. Oh, en een huisgenote zonder tv die om 20.00 gtst kwam kijken iedere dag, terwijl ik ging sporten.
Plaats reactie