Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
Als dat het punt is, dan is het goed om dat helder en duidelijk te zeggen, en niet met vage verwijten. Dan komen de misverstanden het snelste boven water. En vaak is het een verschil in wijze van spreken, waarbij soms zelfs de duidelijk geformuleerde bijdragen als misverstanden gezien worden.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Haha braniebroek, ik begreep @DDD gisteren ook niet. Als je dat eerlijk aangeeft is hij de beroerdste niet om dat gewoon even netjes te verduidelijken hoor. Al was ik het met zijn zienswijze dan weer totaal niet eens.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 21:24Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
Als dat het punt is, dan is het goed om dat helder en duidelijk te zeggen, en niet met vage verwijten. Dan komen de misverstanden het snelste boven water. En vaak is het een verschil in wijze van spreken, waarbij soms zelfs de duidelijk geformuleerde bijdragen als misverstanden gezien worden.
Ik zie de relevantie niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 21:51Haha braniebroek, ik begreep @DDD gisteren ook niet. Als je dat eerlijk aangeeft is hij de beroerdste niet om dat gewoon even netjes te verduidelijken hoor. Al was ik het met zijn zienswijze dan weer totaal niet eens.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 21:24Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
-
- Verbannen
Het was hier een spraakverwarring tot en met, vandaag.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 22:02Ik zie de relevantie niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 21:51Haha braniebroek, ik begreep @DDD gisteren ook niet. Als je dat eerlijk aangeeft is hij de beroerdste niet om dat gewoon even netjes te verduidelijken hoor. Al was ik het met zijn zienswijze dan weer totaal niet eens.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 21:24Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
Ik kijk m'n ogen uit.
Alsof de één Chinees praat en een ander er met Frans tussendoor komt, terwijl er ook nog iemand wat Turks doorheen gooit.
Ik heb zelf het idee dat ik het prima begreep. Het punt was, dat de manier waarop duidelijk niet als helpend overkwam.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 21:24Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
En dat is nu precies mijn punt. Het gebeurt met de beste bedoelingen. Maar je zou echt duidelijker en met minder waardeoordelen kunnen communiceren.
Overigens is het verwijt aan Job (en vooral mij) ook in dit bericht weer te vinden, met 'dat jij dat niet begrijpt, verbaast me dan weer totaal niet'. Daar zit een waardeoordeel in, omdat je jouw manier van communiceren verkieslijker vindt dan die van mij.
Helaas zonder bewustzijn dat communiceren aan beide kanten mis kan gaan (nog even los van de wat zelfingenomen bovenpositie die je inneemt, maar daar heb ik ook wel eens last van).
Deze post bewijst duidelijk het gelijk van @DDDZeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 21:24Haha, lolbroek. Ik verduidelijk wat een aantal andere mensen aangeven, zelfs niet specifiek over dit topic, waarin ik Job zelfs bijviel. Maar ach, dat jij dat niet begrijpt verbaast me dan weer totaal niet.DDD schreef: ↑11 mei 2024, 18:09 Ik begrijp Job wel. Zeeuw doet dat vaker: aanslaan op de ervaren toon, terwijl er al dan niet bij nader inzien helemaal niets ergerlijks staat.
P.S. Zie dat DDD zelf heeft gereageerd. Ben het opnieuw eens met DDD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik zie eerlijk gezegd geen spraakverwarring.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 22:33Het was hier een spraakverwarring tot en met, vandaag.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 22:02Ik zie de relevantie niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 21:51Haha braniebroek, ik begreep @DDD gisteren ook niet. Als je dat eerlijk aangeeft is hij de beroerdste niet om dat gewoon even netjes te verduidelijken hoor. Al was ik het met zijn zienswijze dan weer totaal niet eens.
Ik kijk m'n ogen uit.
Alsof de één Chinees praat en een ander er met Frans tussendoor komt, terwijl er ook nog iemand wat Turks doorheen gooit.
Ik ook niet. Wel behulpzaamheid op een vraag 'waar en wat doe ik dan verkeerd?'. Waarop m.i. van diverse kanten tips kwamen.Tiberius schreef: ↑11 mei 2024, 23:13Ik zie eerlijk gezegd geen spraakverwarring.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 22:33Het was hier een spraakverwarring tot en met, vandaag.Zeeuw schreef: ↑11 mei 2024, 22:02Ik zie de relevantie niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 mei 2024, 21:51 Haha braniebroek, ik begreep @DDD gisteren ook niet. Als je dat eerlijk aangeeft is hij de beroerdste niet om dat gewoon even netjes te verduidelijken hoor. Al was ik het met zijn zienswijze dan weer totaal niet eens.
Ik kijk m'n ogen uit.
En daarna de usual suspects die daar iets van moeten vinden ipv het overlaten aan degene waaraan de tips gegeven worden.
Opvallend wel dat De GG heeft een groot predikanten tekort maar ds. Baaijens heeft sinds 09-2021 geen beroepen meer ontvangen. ds. E. Bakker en ds. Border niet sinds einde 2022. Je zou verwachten dat iedereen wel beroepen wordt met zo een groot tekort
Wie is Ds. Border?
Zal wel ds. Boeder zijn als ik naar mijn toetsenbord kijk 
En het is zeker waar, de ene predikant krijgt meer beroepen dan de ander. Wat wil je er verder mee zeggen, Mulder?

En het is zeker waar, de ene predikant krijgt meer beroepen dan de ander. Wat wil je er verder mee zeggen, Mulder?
- Niet meer zo actief -
-
Weet iemand waarom Ds. Droger al sinds de zomervakantie niet meer in in Vlaardingen preekt?
ik sprak 'm vorige week nog, maar heb het niet gevraagd, sorryEmma de Jong schreef: ↑13 mei 2024, 21:58 Weet iemand waarom Ds. Droger al sinds de zomervakantie niet meer in in Vlaardingen preekt?
~~Soli Deo Gloria~~
Volgens mij zijn er nog wel meer dan de genoemde. Maar volgens mij heb je dat in elk kerkverband.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ik wil er niets mee zeggen maar vond het opvallend maar ik ben zelf ggin dus misschien ook verkeerde kijk er op.
Een kerkverband met zo'n groot tekort aan dominees dan zou je zeggen dat afgezien van liggingsverschillen de meeste gemeenten er alles aan doen om een predikant te krijgen. Maar er zijn dus predikanten zoals ds Baaijens en Boeder die al 2 jaar of langer geen beroep hebben gekregen