Studentenprotesten

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Studentenprotesten

Bericht door huisman »

Philip schreef: 13 mei 2024, 12:42 Bij de coronaprotesten is harder ingegrepen in verband met het overtreden van de coronaregels. Bij de boerenprotesten is er ook veel gefaciliteerd door de politie in plaats van keihard ingegrepen. Ik zie zelf geen verschil tussen de verschillende demonstraties. Op basis waarvan denk je dat er wel een verschil is?

Demonstreren tegen Rusland is niet nodig. Op enkele idioten na wijst iedereen het Russische geweld af. De UvA heeft alle banden met Rusland verbroken. Hetzelfde geldt voor het geweld van Hamas. Israël pleegt mogelijk genocide (Het ICJ geeft aan dat blokkeren van humanitaire hulp genocide zou kunnen betekenen) en krijgt nog steeds wapens geleverd vanuit de Westerse wereld. Deze situaties zijn dus niet vergelijkbaar.
Er is voor anderhalf miljoen vernield. Op de UvA zelf. Vernielingen is ook vreedzaam?

Het is gewoon tuig. Ze gebruikten zelf ook fors geweld tegen de politie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Studentenprotesten

Bericht door Philip »

Volgens mij is er niemand die vernielingen vreedzaam vindt.
HHR
Berichten: 1033
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Studentenprotesten

Bericht door HHR »

Profesto schreef: 13 mei 2024, 12:09
parsifal schreef: 13 mei 2024, 09:31 Op een ander punt, ik denk ook dat het wel een teken is dat in vrijwel heel West-Europa Israel heel veel publieksstemmen kreeg bij het Eurovisiesongfestival. Ik vermoed dat dat niets met de muziek te maken heeft, maar eerder een stem van de stille meerderheid is, die het niet zo op heeft met de studentenprotesten en het antisemitisme (en in die zin is de situatie nu echt wel anders dan in het Duitsland van de jaren 30).
HHR schreef: 13 mei 2024, 09:35 Ik geloof ook dat de stille meerderheid niets heeft met demonstraties als afgelopen week, en pal staat voor Israël.
En ik denk dat velen 6 juni wederom verrast worden omdat de stille meerderheid, heel het woke en anti-Israël gebeuren en de Islamisering zat is. En massaal op rechtse politiek gaat stemmen. PVV zou nog wel eens weer groter kunnen worden.
Niet zozeer omdat al de stemmers PVV nu zo'n goede partij vinden, maar als proteststem.
Er was een non-binaire winnaar van het Eurovisie Songfestival. Dus bij de gedachte dat een meerderheid 'woke' (wat dat dan ook is) zat is, kan wel een vraagteken gezet worden.
Ik las ook dat er een vent in een rokje en veren trui had gewonnen.
Maar dat het grootste deel van de stemmen van vakjury's kwam, en die zijn zo woke als het maar zijn kan.

Al met al blijft het een goddeloos op onderdelen zelfs satanisch festival waar christenen zich verre van moeten houden.
HersteldHervormd
Berichten: 6263
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Studentenprotesten

Bericht door HersteldHervormd »

De woke lobby is veel sterker dan menigeen denkt. Zeker iemand als Halsema moet deze druk gigantisch voelen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Studentenprotesten

Bericht door huisman »

Philip schreef: 13 mei 2024, 12:55 Volgens mij is er niemand die vernielingen vreedzaam vindt.

Die anderhalf miljoen is de schade op het UvA terrein. Daar zijn de demonstrerende studenten hoofdelijk voor verantwoordelijk.
De schade buiten het terrein van de UvA zal niet veel minder zijn.
Je kunt dit dus niet vergelijken met op de snelweg blijven zitten. Dit is tuig wat door het zwaard van de overheid hardhandig moet worden aangepakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6263
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Studentenprotesten

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef: 13 mei 2024, 13:17
Philip schreef: 13 mei 2024, 12:55 Volgens mij is er niemand die vernielingen vreedzaam vindt.

Die anderhalf miljoen is de schade op het UvA terrein. Daar zijn de demonstrerende studenten hoofdelijk voor verantwoordelijk.
De schade buiten het terrein van de UvA zal niet veel minder zijn.
Je kunt dit dus niet vergelijken met op de snelweg blijven zitten. Dit is tuig wat door het zwaard van de overheid hardhandig moet worden aangepakt.
Ze zeggen er gelukkig bij dat het gaat om een schatting, in de realiteit zal dit veel hoger zijn. Er zijn ook een hoop monumentale panden beschadigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Studentenprotesten

Bericht door Herman »

Philip schreef: 13 mei 2024, 12:42 Bij de coronaprotesten is harder ingegrepen in verband met het overtreden van de coronaregels. Bij de boerenprotesten is er ook veel gefaciliteerd door de politie in plaats van keihard ingegrepen. Ik zie zelf geen verschil tussen de verschillende demonstraties. Op basis waarvan denk je dat er wel een verschil is?
Protesteren is prim. Maar ik ben wel blij dat excessieve protesten sneller worden opgerold. De snelwegblokkades zijn ook niet met handschoentjes opgelost.
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Studentenprotesten

Bericht door Philip »

Ja, het is een keer klaar. Dezelfde rechtbank heeft dat ook geoordeeld
De impact en het repeterende karakter van de blokkades leiden ertoe dat – voor wat betreft de reactie van gedaagden op de blokkades – in redelijkheid niet verlangd kan worden dat elke blokkade moet worden beschouwd als een op zichzelf staande, nieuwe, demonstratie, waarbij telkens weer een zekere ruimte, met name in tijd, moet worden gegund aan de demonstranten voordat tegen de verstoring van de openbare orde wordt opgetreden. De burgemeester kan in dit geval niet de bevoegdheid worden ontzegd kort na het starten van een volgende blokkade al vlot over te gaan tot het geven van opdracht de blokkade te beëindigen en na relatief korte tijd een passend geweldsmiddel in te zetten als een vordering tot beëindiging van de blokkade en tot vertrek van de demonstranten van de locatie niet het gewenste effect heeft gehad.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9300
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Studentenprotesten

Bericht door parsifal »

HHR schreef: 13 mei 2024, 13:00
Profesto schreef: 13 mei 2024, 12:09
parsifal schreef: 13 mei 2024, 09:31 Op een ander punt, ik denk ook dat het wel een teken is dat in vrijwel heel West-Europa Israel heel veel publieksstemmen kreeg bij het Eurovisiesongfestival. Ik vermoed dat dat niets met de muziek te maken heeft, maar eerder een stem van de stille meerderheid is, die het niet zo op heeft met de studentenprotesten en het antisemitisme (en in die zin is de situatie nu echt wel anders dan in het Duitsland van de jaren 30).
HHR schreef: 13 mei 2024, 09:35 Ik geloof ook dat de stille meerderheid niets heeft met demonstraties als afgelopen week, en pal staat voor Israël.
En ik denk dat velen 6 juni wederom verrast worden omdat de stille meerderheid, heel het woke en anti-Israël gebeuren en de Islamisering zat is. En massaal op rechtse politiek gaat stemmen. PVV zou nog wel eens weer groter kunnen worden.
Niet zozeer omdat al de stemmers PVV nu zo'n goede partij vinden, maar als proteststem.
Er was een non-binaire winnaar van het Eurovisie Songfestival. Dus bij de gedachte dat een meerderheid 'woke' (wat dat dan ook is) zat is, kan wel een vraagteken gezet worden.
Ik las ook dat er een vent in een rokje en veren trui had gewonnen.
Maar dat het grootste deel van de stemmen van vakjury's kwam, en die zijn zo woke als het maar zijn kan.

Al met al blijft het een goddeloos op onderdelen zelfs satanisch festival waar christenen zich verre van moeten houden.
Ter verduidelijking, ik wil er wat publieke opinie uit aflezen. Het is wel duidelijk dat het festival een LHTBQenz feestje is en daar de meeste aanhang heeft. Dat Israel zoveel publieksstemmen krijgt zegt iets.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Studentenprotesten

Bericht door Edelweiss »

HersteldHervormd schreef: 13 mei 2024, 12:34 Een aantal dingen vallen mij op:

(...)

- Waarom word er überhaupt een dialoog aangegaan met deze mafkezen? Ook hier geldt weer dat tijdens de corona protesten totaal geen dialoog mogelijk was. Of met de boeren protesten ook idem dito.
Het is m.i. altijd goed om in gesprek te blijven. Zeker als universiteit is het goed om te weten wat er speelt, want zonder dialoog raak je het zicht op wat er leeft onder de studenten gemakkelijker kwijt. Niet praten betekent alles behalve dat het overwaait. Ik vind het alleen wel enorm slappe hap dat er onderhandeld werd met gemaskerde studenten, waarvan het nog maar de vraag is of het werkelijk studenten waren (daarom wordt er nu gewerkt aan een demonstratieprotocol). Ik denk dat het bestuur er goed aan zou doen hun eigen positie te heroverwegen.

Ik kom nog even terug op een eerdere post.
Piet Puk schreef: 13 mei 2024, 12:12 Ik mis eigenlijk een beetje introspectie bij studenten en docenten. Ze hebben het enkel maar er over dat ze vreedzaam zijn en dat de politie te hard heeft opgetreden, maar zouden ze zelf ook terugkijken naar de beelden van vorige week?
Het doel heiligt de middelen blijkbaar. Men zal ongetwijfeld terugkijken naar de beelden van vorige week, maar niet met de invalshoek zoals wij wellicht hopen. Ik denk eerder dat de beelden gebruikt gaan worden bij aanklachten etc..

Van een aantal studenten vermoed ik overigens wel dat een aantal hun eigen vonnis aan het tekenen zijn / reeds getekend hebben. Alles op je socials gooien kan gevolgen hebben voor je toekomstige loopbaan.
Begrijp me daarin niet verkeerd: protesteren vind ik prima, zolang je je gedraagt. Op de ETH in Zürich werd ook door een groepje geprotesteerd. Na twee uur vroeg de politie of de jongelui weer weg wilden gaan. Alles werd netjes opgeruimd en de boel vertrok in goede orde. Zo kan het dus ook.

Met een bord in je hand iets roepen vind ik een heel ander kaliber dan met ammoniak en stenen gooien. Dan ben je gewoon een ordinaire relschopper, ongeacht de zaak waarvoor je strijdt. Ik kan daar persoonlijk geen greintje respect of zelfs maar begrip voor opbrengen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Studentenprotesten

Bericht door huisman »

Zouden die UvA studentes beseffen dat zij onder Hamas/Islamitische Jihad bestuur helemaal geen recht hebben op universitaire scholing ? Ze gaan nog niet zover als de Taliban die meisjes het liefst analfabeet willen houden. Maar gelijkwaardigheid m/v is bij Hamas ver te zoeken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Studentenprotesten

Bericht door Philip »

Voor degenen die wat meer detail willen: Het Parool heeft een uitgebreid liveblog: https://www.parool.nl/protest-op-uva-ca ... ~b86f603c/

Daar valt op dat een demonstratie buiten was aangekondigd. Een deel is toch naar binnen gegaan, een ander deel blijft buiten staan. Binnen loopt het opnieuw uit de hand. Dat geeft weer aan dat een deel van de demonstranten onder de noemer 'tuig' valt, maar een deel ook niet. De demonstratie buiten is immers toegestaan door de UvA.
HHR
Berichten: 1033
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Studentenprotesten

Bericht door HHR »

parsifal schreef: 13 mei 2024, 14:15
HHR schreef: 13 mei 2024, 13:00
Profesto schreef: 13 mei 2024, 12:09
parsifal schreef: 13 mei 2024, 09:31 Op een ander punt, ik denk ook dat het wel een teken is dat in vrijwel heel West-Europa Israel heel veel publieksstemmen kreeg bij het Eurovisiesongfestival. Ik vermoed dat dat niets met de muziek te maken heeft, maar eerder een stem van de stille meerderheid is, die het niet zo op heeft met de studentenprotesten en het antisemitisme (en in die zin is de situatie nu echt wel anders dan in het Duitsland van de jaren 30).
HHR schreef: 13 mei 2024, 09:35 Ik geloof ook dat de stille meerderheid niets heeft met demonstraties als afgelopen week, en pal staat voor Israël.
En ik denk dat velen 6 juni wederom verrast worden omdat de stille meerderheid, heel het woke en anti-Israël gebeuren en de Islamisering zat is. En massaal op rechtse politiek gaat stemmen. PVV zou nog wel eens weer groter kunnen worden.
Niet zozeer omdat al de stemmers PVV nu zo'n goede partij vinden, maar als proteststem.
Er was een non-binaire winnaar van het Eurovisie Songfestival. Dus bij de gedachte dat een meerderheid 'woke' (wat dat dan ook is) zat is, kan wel een vraagteken gezet worden.
Ik las ook dat er een vent in een rokje en veren trui had gewonnen.
Maar dat het grootste deel van de stemmen van vakjury's kwam, en die zijn zo woke als het maar zijn kan.

Al met al blijft het een goddeloos op onderdelen zelfs satanisch festival waar christenen zich verre van moeten houden.
Ter verduidelijking, ik wil er wat publieke opinie uit aflezen. Het is wel duidelijk dat het festival een LHTBQenz feestje is en daar de meeste aanhang heeft. Dat Israel zoveel publieksstemmen krijgt zegt iets.
Ja dat begreep ik. ;) Ik reageerde op Profesto.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Studentenprotesten

Bericht door Herman »

huisman schreef: 13 mei 2024, 14:20 Zouden die UvA studentes beseffen dat zij onder Hamas/Islamitische Jihad bestuur helemaal geen recht hebben op universitaire scholing ? Ze gaan nog niet zover als de Taliban die meisjes het liefst analfabeet willen houden. Maar gelijkwaardigheid m/v is bij Hamas ver te zoeken.
Ja, daar is hierboven ook aan gerefereerd. Hoe kan jij het verklaren dat mensen blijkbaar tegenstelde overtuigingen in zich hebben?
Profesto
Berichten: 831
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Studentenprotesten

Bericht door Profesto »

Herman schreef: 13 mei 2024, 14:35
huisman schreef: 13 mei 2024, 14:20 Zouden die UvA studentes beseffen dat zij onder Hamas/Islamitische Jihad bestuur helemaal geen recht hebben op universitaire scholing ? Ze gaan nog niet zover als de Taliban die meisjes het liefst analfabeet willen houden. Maar gelijkwaardigheid m/v is bij Hamas ver te zoeken.
Ja, daar is hierboven ook aan gerefereerd. Hoe kan jij het verklaren dat mensen blijkbaar tegenstelde overtuigingen in zich hebben?
Ik denk dat het daar helemaal niet om gaat.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je 'pro-Hamas' zou willen zijn. Tegelijkertijd kan ik wel een eind meegaan in de gedachten die leiden tot de protesten tegen de Israëlische oorlogsvoering die tot zoveel slachtoffers leidt.
Plaats reactie