Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

CvdW
Berichten: 2977
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door CvdW »

Henk J schreef: 08 mei 2024, 23:24 Zo'n lezing heb ik nog nooit gehoord Piet Puk. Feit is dat op dit punt de afgevaardigden verschillend dachten.
Onze dominee maakte tijdens de prekenserie over de D.L. wel de opmerking, wat heb je er aan als je weet dat een ongeboren kind boven is en je er zelf buiten staat? Daar vond ik nog wel wat inzitten, we zijn meestal drukker met anderen dan met onszelf.
Job was ook druk bezig voor zijn (klein)kinderen en het is tot zegen geweest. Mag iemand gedachten hebben over de miskramen in z'n gezin of de overleden kinderen in de moederschoot?
Ik lees ook dat er herkenning zal zijn in de hemel (in de hel ook?), maar hoe is dat met de miskramen?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3074
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Lilian1975 »

CvdW schreef: 09 mei 2024, 06:38
Henk J schreef: 08 mei 2024, 23:24 Zo'n lezing heb ik nog nooit gehoord Piet Puk. Feit is dat op dit punt de afgevaardigden verschillend dachten.
Onze dominee maakte tijdens de prekenserie over de D.L. wel de opmerking, wat heb je er aan als je weet dat een ongeboren kind boven is en je er zelf buiten staat? Daar vond ik nog wel wat inzitten, we zijn meestal drukker met anderen dan met onszelf.
Job was ook druk bezig voor zijn (klein)kinderen en het is tot zegen geweest. Mag iemand gedachten hebben over de miskramen in z'n gezin of de overleden kinderen in de moederschoot?
Ik lees ook dat er herkenning zal zijn in de hemel (in de hel ook?), maar hoe is dat met de miskramen?
Allen hebben een nieuw verheerlijkt lichaam. We zien er niet uit zoals nu. Een vernieuwd verheerlijkt lichaam. Er zal herkenning zijn. Hoe? Daar heb ik niet een concreet beeld bij. Maar zie die herkenning meer als het samen herkenning in Christus. Hij staat centraal. Hem volmaakt te dienen, eren..Alleen Hem! Niet ik, niet een geliefde, niet een kind. Er zal geen gemis zijn. Het is een werkelijkheid die we onmogelijk kunnen bevatten met ons aardse zondige verstand!
Plaats reactie