Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23893
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

HHR schreef: 03 mei 2024, 22:10 Wel grappig.
Ik zie dit draadje nu pas.
Als ik het goed begrijp veel geneuzel over een duurzame telefoon. En worden mensen over dit onderwerp geprikkeld op elkaar? :haha

Tip: Koop een Iphone, wil je nooit meer wat anders.
Ze blijven het iig een paar jaar goed en snel doen.
Al koop ik om de twee jaar een nieuwe en gaat de oude nog een ronde mee in het gezin.
Of het duurzaam is of niet interesseert me heel weinig. Er wordt in marketing weinig zoveel gelogen dan over duurzaamheid etc. Het is een commerciële term geworden, waar rijk hoogopgeleid links, maar al te graag intrapt en handelaren hun graantje van meepikken.
Lees de discussie en leer dat je post volledig overbodig is.
Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

TSD schreef: 03 mei 2024, 22:30
Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 21:53
TSD schreef: 03 mei 2024, 19:30
Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 18:05

Ik zal vanavond een poging wagen e.e.a. toe te lichten. Maar dit modgezanik zint me niet. Als mijn geachte medeforummers discussies zouden abstraheren (i.p.v. allerlei persoonlijke keuzen te etaleren met redenen) dan word de discussie ook veel meer gevoerd op argumenten. Als je eigen casussen in wilt brengen dan komt er ook commentaar op de eigen casus.
Wat een onzin weer. Ook persoonlijke casussen kunnen gewoon inhoudelijk weerlegd worden zonder er allerlei kwalijke kwalificaties aan te hangen.

Maar goed, misschien had ik er in jouw geval minder zwaar aan moeten tillen, want je weet overduidelijk niet waarover je praat. Je hebt het zelfs over onbewuste hypocrisie, een contradictio in terminis. Dan weet je gewoon niet wat hypocrisie is. Maar maakt niet uit verder hoor.

Ga gewoon in waarom een bepaalde keuze niet of minder duurzaam is dan wordt gepropageerd, of waarom duurzaam leven niet belangrijk is of whatever, ipv dit geneuzel, waar overigens o.a. @huisman zich ook schuldig aan maakt. Geneuzel over intenties van posters hebben helemaal niets met inhoudelijk discussiëren te maken.
1. Als iemand beweerd dat een S10 prima voldeed qua werking (maar helaas door het niet meer upgraden van de software ingeruild moet worden) en dan naar een S24 gaat voor de 7 jaar updates is net zoiets als een 3 deurs opel corsa van 15 jaar inruilen (omdat t'niet meer door de keuring komt) voor een 5 deurs Mercedes Benz omdat de garage 20 jaar onderhoud beloofd. Ik geloof best dat @DDD het allemaal niet zo goed doordacht heeft maar wees dan niet zo stellig over "duurzaamheid". Wat aan de ene kant wordt gewonnen wordt aan de andere kant dubbel verloren.
2. Nu wordt zo'n beetje in dit topic Samsung uitgemaakt voor al wat lelijk is (boeven, moet de EU wat aan doen, enorme ergenis, "gewoon weigert" etc. etc. etc.) door @DDD. Om het - in zijn ogen - te korte update beleid. Waarom niet uitgezocht toen je de s10 kocht? Hebben ze toen iets beloofd wat ze nu niet nakomen?
3. Het hele update(n), technisch, ook gewoon complex in elkaar. Met wat populistisch getoeter (en dan niks) komen we niet verder.
4. Als iets ook maar een beetje moeite gaat kosten (en ja, de Fairphone is, tot nu toe, de enige die echt iets wil veranderen, maar vind het updaten dus ook best een dingetje.............) haak je al af. Dan moet duurzaamheid wijken voor het gemak. En dat is nu precies de reden waarom een Fairphone zo moeizaam terreinwinst boekt.

Nu vind ik het allemaal prima. Helemaal goed. Best. Uitstekend. Ga zo door. Voel je fijn.
Alleen doe ik even niet mee met de idee dat er lekker kan worden geslapen omdat er zo "duurzaam" is ingekocht met de S24. Want dat is bullshit.
Ik ga DDD niet verdedigen, daar voel ik helemaal geen behoefte toe en dat kan ie prima zelf, je bent nu in elk geval inhoudelijk geworden en hebt zelf de hypocrisie kwalificatie die in de 1e versie van dit bericht stond verwijderd :) .
Goed dat je me eraan herinnert. Ik vind @DDD hypocriet hierin. Al beseft hij waarschijnlijk zelf niet - en mist de kennis - om dit te begrijpen. Beter zo?
TSD schreef:Updaten en techniek zal wel meevallen, zo populistisch vind ik dat niet. Ik heb al jaren een refurbished iPhone 8, die is meer dan 7 jaar geleden uitgekomen en heeft nog steeds de laatste updates, ook heb ik zelf nog niets gelezen van het feit dat dit binnenkort stopt dus ik hoop dat deze nog jaren mee kan.
Ik denk dat het allemaal nogal wat genuanceerder ligt. Apple is een ander besturingssysteem.
TSD schreef:Het verbruik van grondstoffen in het algemeen, maar vooral van bepaalde edelmetalen die bepaald niet "mens-vriendelijk" worden gewonnen is één van de belangrijkste oorzaken van ons niet duurzaam zijn. Dus de levensduur van producten in ogenschouw nemen is wel degelijk een heel belangrijk, cruciaal punt. Wie in 7 jaar maar 1x een nieuwe telefoon moet kopen t.o.v. iemand die er dan al 2 of 3 heeft moeten kopen is qua grondstoffenverbruik dusdanig groot dat je dat wel cruciaal mag noemen, al zijn er zeker meer punten in ogenschouw te nemen.
Dat klopt uiteraard. Alleen het is niet alleen de levensduur die relevant is maar ook de capaciteit. Voor de topmodellen nu 7 jaar. Dat gaat niet alleen voor de topmodellen gelden maar dan ook voor de mid-range (A55) en budget (A35) modellen. Die staan nu ook op (minimaal) 5 jaar. Als de S24, of andere telefoon, gebruiker al de 7 jaar haalt, wie heeft er nu nog een smartphone van 7 jaar terug of heeft er ooit een smartphone 7 jaar gehad? Dat een Miele wasmachine 20 jaar meegaat is ook niet zo duurzaam.... Het gaat om hoeveelheid grondstoffen, energieverbruik en levensduur.
TSD schreef:Ik denk dat we als samenleving, en ja, daar bedoel ik mezelf ook mee, heel veel kunnen winnen met heel bewust kiezen voor de producten die een lange levensduur hebben / gerepareerd kunnen worden / enz. (volgens mij is er verleden week ook een EU-wet aangenomen op dit vlak, ik heb de details niet 100% scherp).
Eens.
TSD schreef:Fairphone vind ik een heel mooi initiatief. Ik blijf voorlopig kiezen voor refurbished (al hoop ik dat het nog een tijdje duurt voordat ik naar een andere smartphone moet), hoofdreden (niet de enige) is omdat daarvoor helemaal geen nieuwe telefoon hoeft te worden gemaakt. En helemaal geen productie van een telefoon lijkt mij toch altijd nog duurzamer dan een zo duurzaam mogelijke productie van een telefoon (ook FairPhone recycled lang niet 100%). Als iemand het omgekeerde kan bewijzen (namelijk dat FairPhone duurzamer is dan het kopen van een 2ehands/refurbished) laat ik me graag overtuigen.
Prima hoor. Ik heb helemaal niet de behoefte om te bewijzen.
TSD
Berichten: 2142
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 23:02
Goed dat je me eraan herinnert. Ik vind @DDD hypocriet hierin. Al beseft hij waarschijnlijk zelf niet - en mist de kennis - om dit te begrijpen. Beter zo?
TSD schreef:Updaten en techniek zal wel meevallen, zo populistisch vind ik dat niet. Ik heb al jaren een refurbished iPhone 8, die is meer dan 7 jaar geleden uitgekomen en heeft nog steeds de laatste updates, ook heb ik zelf nog niets gelezen van het feit dat dit binnenkort stopt dus ik hoop dat deze nog jaren mee kan.
Ik denk dat het allemaal nogal wat genuanceerder ligt. Apple is een ander besturingssysteem.
TSD schreef:Het verbruik van grondstoffen in het algemeen, maar vooral van bepaalde edelmetalen die bepaald niet "mens-vriendelijk" worden gewonnen is één van de belangrijkste oorzaken van ons niet duurzaam zijn. Dus de levensduur van producten in ogenschouw nemen is wel degelijk een heel belangrijk, cruciaal punt. Wie in 7 jaar maar 1x een nieuwe telefoon moet kopen t.o.v. iemand die er dan al 2 of 3 heeft moeten kopen is qua grondstoffenverbruik dusdanig groot dat je dat wel cruciaal mag noemen, al zijn er zeker meer punten in ogenschouw te nemen.
Dat klopt uiteraard. Alleen het is niet alleen de levensduur die relevant is maar ook de capaciteit. Voor de topmodellen nu 7 jaar. Dat gaat niet alleen voor de topmodellen gelden maar dan ook voor de mid-range (A55) en budget (A35) modellen. Die staan nu ook op (minimaal) 5 jaar. (Als de S24, of andere telefoon, gebruiker al de 7 jaar haalt, wie heeft er nu nog een smartphone van 7 jaar terug of heeft er ooit een smartphone 7 jaar gehad? Dat een Miele wasmachine 20 jaar meegaat is ook niet zo duurzaam.... Het gaat dus om hoeveelheid grondstoffen, energieverbruik en levensduur.
TSD schreef:Ik denk dat we als samenleving, en ja, daar bedoel ik mezelf ook mee, heel veel kunnen winnen met heel bewust kiezen voor de producten die een lange levensduur hebben / gerepareerd kunnen worden / enz. (volgens mij is er verleden week ook een EU-wet aangenomen op dit vlak, ik heb de details niet 100% scherp).
Eens.
TSD schreef:Fairphone vind ik een heel mooi initiatief. Ik blijf voorlopig kiezen voor refurbished (al hoop ik dat het nog een tijdje duurt voordat ik naar een andere smartphone moet), hoofdreden (niet de enige) is omdat daarvoor helemaal geen nieuwe telefoon hoeft te worden gemaakt. En helemaal geen productie van een telefoon lijkt mij toch altijd nog duurzamer dan een zo duurzaam mogelijke productie van een telefoon (ook FairPhone recycled lang niet 100%). Als iemand het omgekeerde kan bewijzen (namelijk dat FairPhone duurzamer is dan het kopen van een 2ehands/refurbished) laat ik me graag overtuigen.
Prima hoor. Ik heb helemaal niet de behoefte om te bewijzen.
Wat hypocrisie betreft, dat betekent huichelachtig, vals of geveinst gedrag. Het is dus iets wat je bewust doet, je anders voordoen dan je bent. Dat is iets heel anders dan gewoon een verkeerde overtuiging hebben en daarnaar handelen. Ik vind dat je dat niet zomaar iemand kan verwijten, zeker in dit geval niet en al helemaal niet met een veronderstelling van onwetendheid, want dat sluit hypocrisie uit. Daarom mijn oproep om zo'n woord niet uit de losse pols te gebruiken als verwijt naar anderen.

Verder een interessante uiteenzetting. Helemaal eens dat levensduur op zichzelf niet het enige relevante punt is. Capaciteit (en de hoeveelheid grondstoffen die er nodig zijn voor evt. 'overcapaciteit') zijn inderdaad ook nogal belangrijk.

Ik kan me wel vinden in de drieslag van hoeveelheid grondstoffen - energieverbruik - levensduur. :) .
DDD
Berichten: 28908
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Het is wel interessant. Ik heb met mijn vorige tablet elf jaar gedaan. Ook met overcapaciteit gekocht. Ik heb bij het uitzoeken van een nieuwe tablet ook primair gekeken naar de garantieperiode voor updates.

En ik heb ook van 2013 tot 2019 met een telefoon gedaan, dus wat dat betreft, zou ik niet weten waarom zeven jaar met een telefoon onhaalbaar is. Mijn huidige telefoon was ook nog prima, ware het niet dat hij niet meer onderhouden wordt.

Wat betreft de wasmachine: misschien is dat waar. Het geldt ook voor koelkasten, in ieder geval zolang energie niet geheel hernieuwbaar is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17492
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

DDD schreef: 03 mei 2024, 23:28 Het is wel interessant. Ik heb met mijn vorige tablet elf jaar gedaan. Ook met overcapaciteit gekocht. Ik heb bij het uitzoeken van een nieuwe tablet ook primair gekeken naar de garantieperiode voor updates.

En ik heb ook van 2013 tot 2019 met een telefoon gedaan, dus wat dat betreft, zou ik niet weten waarom zeven jaar met een telefoon onhaalbaar is. Mijn huidige telefoon was ook nog prima, ware het niet dat hij niet meer onderhouden wordt.

Wat betreft de wasmachine: misschien is dat waar. Het geldt ook voor koelkasten, in ieder geval zolang energie niet geheel hernieuwbaar is.
Er zijn wereldwijd nog miljoenen tevreden mensen met een S10 waaronder huisman.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Job »

Hebben jullie ook een favoriet onderwerp om eindeloos over te mopperen? Welk? Ik zou bijna een nieuw topic openen: "Even lekker mopperen". Maar kleine ergernissen komt in de buurt.

Mijn mopperonderwerp is bruiloften. Hoe vervelend ik die dagen vind. Hoe fantasieloos de invulling. Hoe onverantwoord veel geld er tegenaan wordt gekwakt. Hoe men elkaar als makke schapen volgt in de invulling. Coronatijd gaf me hoop op nieuwe impulsen, maar volgens mij zakken we weer hopeloos terug in 12-in-een-dozijn-bruiloften. Ik moet er hier nu ook maar weer even over spuien hoor. Net weer enkele exemplaren bijgewoond cq. wat blogs cq. albums mogen inzien van bruiloften die gehouden werden bij "Molen De Zwaluw" en bij "De Duikenburg". Och, wat een creatieve armoe. Alle beelden zijn hetzelfde, alleen de mensen verschillen. De bruidstaarten iets, de bloemen ook iets verschillend, de tafelstyling ook (maar het lijkt nog altijd verschrikkelijk veel op elkaar). De bruidegommen hebben nu een petje op en o ja, ook kinderen en oma's die de ringen geven variëren van vervoermiddel.
Die blogs van "Meisje Photography" beginnen dan met "Oooooooh lieve mensjes! Wat werd er weer heerlijk getrouwd afgelopen donderdag!" en dergelijke teksten.

Nee, refo-bruiloften kunnen me gestolen worden. Als ik het overdeed dan trouwden we gewoon lekker saampjes en besteedden daarna al dat gereserveerde geld aan iets heel waardevols.

Hebben jullie voorbeelden van unieke bruiloften?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17492
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Job schreef: 07 mei 2024, 21:08 Hebben jullie ook een favoriet onderwerp om eindeloos over te mopperen? Welk? Ik zou bijna een nieuw topic openen: "Even lekker mopperen". Maar kleine ergernissen komt in de buurt.

Mijn mopperonderwerp is bruiloften. Hoe vervelend ik die dagen vind. Hoe fantasieloos de invulling. Hoe onverantwoord veel geld er tegenaan wordt gekwakt. Hoe men elkaar als makke schapen volgt in de invulling. Coronatijd gaf me hoop op nieuwe impulsen, maar volgens mij zakken we weer hopeloos terug in 12-in-een-dozijn-bruiloften. Ik moet er hier nu ook maar weer even over spuien hoor. Net weer enkele exemplaren bijgewoond cq. wat blogs cq. albums mogen inzien van bruiloften die gehouden werden bij "Molen De Zwaluw" en bij "De Duikenburg". Och, wat een creatieve armoe. Alle beelden zijn hetzelfde, alleen de mensen verschillen. De bruidstaarten iets, de bloemen ook iets verschillend, de tafelstyling ook (maar het lijkt nog altijd verschrikkelijk veel op elkaar). De bruidegommen hebben nu een petje op en o ja, ook kinderen en oma's die de ringen geven variëren van vervoermiddel.
Die blogs van "Meisje Photography" beginnen dan met "Oooooooh lieve mensjes! Wat werd er weer heerlijk getrouwd afgelopen donderdag!" en dergelijke teksten.

Nee, refo-bruiloften kunnen me gestolen worden. Als ik het overdeed dan trouwden we gewoon lekker saampjes en besteedden daarna al dat gereserveerde geld aan iets heel waardevols.

Hebben jullie voorbeelden van unieke bruiloften?
Die te Kana.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bonny »

Job schreef: 07 mei 2024, 21:08 Hebben jullie ook een favoriet onderwerp om eindeloos over te mopperen? Welk? Ik zou bijna een nieuw topic openen: "Even lekker mopperen". Maar kleine ergernissen komt in de buurt.

Mijn mopperonderwerp is bruiloften. Hoe vervelend ik die dagen vind. Hoe fantasieloos de invulling. Hoe onverantwoord veel geld er tegenaan wordt gekwakt. Hoe men elkaar als makke schapen volgt in de invulling. Coronatijd gaf me hoop op nieuwe impulsen, maar volgens mij zakken we weer hopeloos terug in 12-in-een-dozijn-bruiloften. Ik moet er hier nu ook maar weer even over spuien hoor. Net weer enkele exemplaren bijgewoond cq. wat blogs cq. albums mogen inzien van bruiloften die gehouden werden bij "Molen De Zwaluw" en bij "De Duikenburg". Och, wat een creatieve armoe. Alle beelden zijn hetzelfde, alleen de mensen verschillen. De bruidstaarten iets, de bloemen ook iets verschillend, de tafelstyling ook (maar het lijkt nog altijd verschrikkelijk veel op elkaar). De bruidegommen hebben nu een petje op en o ja, ook kinderen en oma's die de ringen geven variëren van vervoermiddel.
Die blogs van "Meisje Photography" beginnen dan met "Oooooooh lieve mensjes! Wat werd er weer heerlijk getrouwd afgelopen donderdag!" en dergelijke teksten.

Nee, refo-bruiloften kunnen me gestolen worden. Als ik het overdeed dan trouwden we gewoon lekker saampjes en besteedden daarna al dat gereserveerde geld aan iets heel waardevols.

Hebben jullie voorbeelden van unieke bruiloften?
Hahaha, blij dat ik niet getrouwd ben, zeg!
The Groom's still waiting at the altar
DDD
Berichten: 28908
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik maak ook heel leuke bruiloften mee hoor. Maar refo's zijn niet de meest orginele mensen, gewoonlijk. Dat geef ik dan wel weer toe.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1543
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Wij werden toen raar aangekeken dat we niet eens wisten wat voor bruidstaart we zouden krijgen. Dat had de zaal waar we het hielden geregeld.

Alleen voor de taart wordt al een heel circus opgetuigd met voorproeven, smaken etc.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4151
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Job schreef:Hebben jullie ook een favoriet onderwerp om eindeloos over te mopperen? Welk? Ik zou bijna een nieuw topic openen: "Even lekker mopperen". Maar kleine ergernissen komt in de buurt.

Mijn mopperonderwerp is bruiloften. Hoe vervelend ik die dagen vind. Hoe fantasieloos de invulling. Hoe onverantwoord veel geld er tegenaan wordt gekwakt. Hoe men elkaar als makke schapen volgt in de invulling. Coronatijd gaf me hoop op nieuwe impulsen, maar volgens mij zakken we weer hopeloos terug in 12-in-een-dozijn-bruiloften. Ik moet er hier nu ook maar weer even over spuien hoor. Net weer enkele exemplaren bijgewoond cq. wat blogs cq. albums mogen inzien van bruiloften die gehouden werden bij "Molen De Zwaluw" en bij "De Duikenburg". Och, wat een creatieve armoe. Alle beelden zijn hetzelfde, alleen de mensen verschillen. De bruidstaarten iets, de bloemen ook iets verschillend, de tafelstyling ook (maar het lijkt nog altijd verschrikkelijk veel op elkaar). De bruidegommen hebben nu een petje op en o ja, ook kinderen en oma's die de ringen geven variëren van vervoermiddel.
Die blogs van "Meisje Photography" beginnen dan met "Oooooooh lieve mensjes! Wat werd er weer heerlijk getrouwd afgelopen donderdag!" en dergelijke teksten.

Nee, refo-bruiloften kunnen me gestolen worden. Als ik het overdeed dan trouwden we gewoon lekker saampjes en besteedden daarna al dat gereserveerde geld aan iets heel waardevols.

Hebben jullie voorbeelden van unieke bruiloften?
Ik heb vorig jaar een heerlijke refo-bruiloft meegemaakt. Bij de Duik. Alles buiten of in die kas, eten van de Big Green Egg, whisky-bar, de trouw-ceremonie ook buiten. Dikke auto, mooi pak van de bruidegom. Weet niet of het standaard was. Maar was wel heel gezellig en mooi. Kan ook komen dat het onze zoon en schoondochter waren die trouwden ;) .

Zijn pak was wel origineel, dat had’tie samen met zijn vader gekocht. Afwijkend kleurtje, bretels, loafers, sjiek bloesje…. Misschien was dat wel de leukste voorpret, samen op pakken-jacht.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef: 07 mei 2024, 22:11loafers
Zonder sok zeker? Brrr, dat wekt bij mij dan weer een kleine ergernis op als het over kledingsmaak gaat.

Echt niet om te aanschouwen.
Mannetje
Berichten: 7841
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Al is het dertien-in-een-refo-dozijn, als het jawoord maar mag klinken voor Gods aangezicht en de bruid en bruidegom er later met genoegen op terug mogen zien.

En tegelijk snap ik ook dat het voor bezoekers weleens oervervelend kan zijn.

En ik snap niet dat je jezelf kwelt met het bekijken van trouwblogs...
-
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4151
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef: 07 mei 2024, 22:11loafers
Zonder sok zeker? Brrr, dat wekt bij mij dan weer een kleine ergernis op als het over kledingsmaak gaat.

Echt niet om te aanschouwen.
Zeker zonder sok. En de broek net ietsje te kort :) :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef: 07 mei 2024, 22:18
GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef: 07 mei 2024, 22:11loafers
Zonder sok zeker? Brrr, dat wekt bij mij dan weer een kleine ergernis op als het over kledingsmaak gaat.

Echt niet om te aanschouwen.
Zeker zonder sok. En de broek net ietsje te kort :) :).
Brrr. Echt vreselijk vind ik het. Ik zag er pas vakantiegangers mee in de kerk. Al die blote enkels.

Loop jij daar ook mee rond?!?
Plaats reactie