Kleine ergernissen

DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 01 mei 2024, 21:23
DDD schreef: 01 mei 2024, 20:41 Ik vermoed zomaar dat hij baalde.

Het is iets waar de EU nodig iets aan zou moeten doen. Het is te gek voor woorden dat je een telefoon koopt van 900 euro (zoiets zal het destijds wel geweest zijn) en dat Samsung dan na vijf jaar zegt: wij vinden het wel weer mooi geweest.

De boeven. Wat dat betreft, zou ik wel over willen stappen op een Fairphone, maar dat heeft weer andere nadelen in de overdracht van bestanden.
Een S24 voor 900 euro kopen alleen nerds, gadgets verslaafden of patsers. Hoor je niet bij die categorie koop dan niet het nieuwste topmodel. En verder kan dat ding van alles maar jij snapt niet hoe het aan de praat te krijgen. De recenties op de S24 zijn gewoon uitstekend.
Nee hoor. Er zijn heel veel klachten van gebruikers dat de Nederlandstalige Languagepacks nog niet beschikbaar zijn.

Ik heb de telefoon niet zelf uitgezocht, maar het is een van de weinige telefoons die je zeven jaar kunt gebruiken. Dus het is aannemelijk dat er meer mensen zijn die om die reden deze telefoon hebben gekocht. Dat blijkt ook uit de recensies, die ik inmiddels beter heb bestudeerd.

Het is bovendien helemaal niet de duurste telefoon, dus wat dat betreft, kan ik je niet volgen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bonny »

Ach, er zijn ergere dingen.....
The Groom's still waiting at the altar
newton
Berichten: 688
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door newton »

DDD schreef: 01 mei 2024, 20:16
HersteldHervormd schreef: 01 mei 2024, 20:15 Koop dan ook een Iphone.
Op zich is dat een heel goed ding, ongetwijfeld. Maar de dwang om alles van Apple te kopen, staat me erg tegen. Iedere vorm van samenwerking moet door de overheid worden afgedwongen. Dat vind ik geen goed teken.
Lange hardware ondersteuning is toch wel erg prettig bij Apple. En juist de goede samenwerking tussen al je apple devices is een genot. Tekst kopieren op mn macbook met 'command-c' en vervolgens plakken op mn iphone. Alle bestanden overal in icloud. Je miste laatst al een redelijke app om je pdf bestanden te bekijken omdat je van een ipad overgestapt was naar een android gebaseerd iets. Snel terug naar Apple, en dan gewoon volledig in dat ecosysteem duiken :-)
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Dat is dus inderdaad het nadeel. Het is wel goed. Maar degene die het uitzoekt, is meer een fan van Samsung. Dat had ik al eens eerder begrepen, maar dat blijkt nu wel weer. Niet geheel terecht, mijns inziens.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6686
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik koop elke 4 jaar een nieuwe van ongeveer € 200,-. Dan heb je niets met besturingssystemen die niet meer updaten te maken. En ze zetten voor een habbekrats alles voor je over bij de MediaMarkt.

Ideaal.
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Gaat dan ook Kerkomroep mee? Want al mijn downloads zijn verdwenen. Maar los daarvan wil ik geen telefoons die maar zo kort meegaan. Dat is zonde van het milieu.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6686
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 01 mei 2024, 23:01 Gaat dan ook Kerkomroep mee? Want al mijn downloads zijn verdwenen. Maar los daarvan wil ik geen telefoons die maar zo kort meegaan. Dat is zonde van het milieu.
Hoe bedoel je? Ik heb geen app van Kerkomroep. Preken download ik altijd op de laptop en sla ik daar netjes geordend op. Maar is de app van Kerkomroep bij jou niet gesynchroniseerd met andere apparaten, bijvoorbeeld een tablet of laptop? Wellicht kun je daar de downloads dan nog terugvinden?

Overigens zit ik even te rekenen en bedenk ik me dat die 4 jaar die ik net noemde wel erg laag is. Al denk ik trouwens dat een gemiddelde Nederlander niet echt langer doet hoor met een smartphone. De Consumentenbond schat het op 2,5 jaar. Dus dan is 4 jaar (en ik denk dus nog langer) heus niet kort.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 01 mei 2024, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Gelukkig blijkt dat het via Google wel mogelijk is om in het Nederlands spraak naar tekst te gebruiken. Daarmee is in ieder geval al één ergenis opgelost. Daarnaast doet mijn oude telefoon het nog zodat ik verder nog bij alle bestanden kan.

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

DDD schreef: 01 mei 2024, 23:01 Gaat dan ook Kerkomroep mee? Want al mijn downloads zijn verdwenen. Maar los daarvan wil ik geen telefoons die maar zo kort meegaan. Dat is zonde van het milieu.
Je telefoon is net een kleine computer. Alle zaken die op de oude stonden kunnen worden overgezet op de nieuwe. Je moet alleen even uitzoeken hoe dat moet.
Ik heb ook een Samsung, een S23+. Maar het overzetten van alles van de Huawei P20 pro was een eitje.

Ik koop ze vooral vanwege de kwaliteit van de foto's die er mee gemaakt kunnen worden. Dat gesjouw met de Nikon begon me te vervelen. De Huawei had technisch nog wel jaren meegekund. Helaas beschouwde de USA het als een spionage-device, waardoor de updates van Amerikaanse software niet meer mocht of kon. Of zoiets.
HersteldHervormd
Berichten: 6194
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 01 mei 2024, 23:39 Gelukkig blijkt dat het via Google wel mogelijk is om in het Nederlands spraak naar tekst te gebruiken. Daarmee is in ieder geval al één ergenis opgelost. Daarnaast doet mijn oude telefoon het nog zodat ik verder nog bij alle bestanden kan.
Wist je dat je apps hebt die complete telefoons over kunnen zetten?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 02 mei 2024, 07:09
DDD schreef: 01 mei 2024, 23:39 Gelukkig blijkt dat het via Google wel mogelijk is om in het Nederlands spraak naar tekst te gebruiken. Daarmee is in ieder geval al één ergenis opgelost. Daarnaast doet mijn oude telefoon het nog zodat ik verder nog bij alle bestanden kan.
Wist je dat je apps hebt die complete telefoons over kunnen zetten?
Ja, dat bedoel ik. Even Googelen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1536
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Dat is mij zelfs gelukt. Telefoons naast elkaar leggen en het ging verder heel gemakkelijk. Was ook Samsung.
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Die app heb ik gebruikt, maar werkt dus niet goed. Hij slaat bepaalde bestanden van bijvoorbeeld Kerkomroep over, maar misschien moet ik eerst inloggen. Daarnaast vergeet hij de beltonen enzovoort mee te kopiëren.
Profesto
Berichten: 806
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Profesto »

Ik kan me de ergernis goed voorstellen.
Ik dacht ooit mijn nummer mee te nemen naar een andere provider, maar dat liep helemaal in de soep. Iemand uit Horst (Limburg) kreeg mijn telefoontjes en ik had weer een ander nummer. Heb de provider destijds in gebreke moeten stellen om het weer goed te regelen.

Software overdracht ging bij mij wel altijd soepel. Hij neemt inderdaad niet alle gedownloade bestanden van apps mee, maar ik beperk de geïnstalleerde apps (en ook de downloads) op mijn telefoon toch al tot het absolute minimum, dus dat was geen grote ramp.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

Of een abonnement nemen bij Google en alles opslaan op Drive. Werkt perfect. Overal je bestanden beschikbaar.
Plaats reactie