Er is een andere topic over Kohlbrugge. Lees ook eens wat van hem, bijvoorbeeld wat hij schrijft in preken/commentaren op de Romeinenbrief.Deborah schreef:Beste Kaw, Hartelijk bedankt voor je reactie, op je advies heb ik Romeinen 7 erbij gepakt en ben gaan lezen.
Paulus schrijft daar ook bijv. in vers 15 en dat trof me heel erg "Hetgeen ik wil dat doe ik niet, en hetgeen ik haat dat doe ik" daar moet je echt dagelijks tegen vechten.
verder naar onderen in het topic had je geschreven dat je moet geloven dat de Heere Jezus je vergeeft, dat mis ik zovaak bij mezelf. Ook schreef je dat je God dagelijks je leven moet durven laten zien en delen.Ik denk als je zover komt dat je God je leven durft te laten zien, dat je wel een goede relatie met Hem hebt gekregen. Ik heb juist meer en meer het gevoel steeds maar verder en verder bij Hem vandaan te gaan. En ik weet niet hoe terug.
groeten Deborah
Kern daarvan is dat je niet steeds heiliger wordt, maar dat er alleen maar heiligmaking is door het geloof. Ook voor de heiligmaking heb je Christus' bloed nodig!!
Even simpel gezegd vind je geen rust in je leven omdat je bij jezelf zoveel heilige en mooie dingen ziet, maar er is alleen maar rust in Christus, die alles volbracht heeft! Deze visie lijkt overigens op gespannen voet te staan met HC vr 86 (ik ben daar zelf ook nog niet uit), maar het is wel een theologie die ons richt op Christus en Zijn werk alleen. Zeer troostvolle kost!