Vakantie

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 21 feb 2024, 08:57
HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 08:55
Herman schreef: 21 feb 2024, 08:52 Zuid-Vogezen, dorpje Belfahy
Ik wil je niet bang maken, maar dan zitten we akelig dicht bij elkaar in de buurt :D
Als de weken niet samenvallen, blijft de afstand tussen jou en mij gewoon plus 600 kilometer.
Misschien is dat ook maar beter :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 08:58 Misschien is dat ook maar beter :haha
Ik heb er anders geen bezwaar tegen om met een whisky en een sigaar op een veranda te zitten en met jou over het grote boze Nederland te babbelen. :D
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Wij gaan 2 weken naar het Saarland. Eerste 2 weken van de vakantie zowaar al.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Twee weken Oostenrijk, stukje boven Graz.

Jammer genoeg (maar wisten we bij boeken) ligt het best een eindje bij bergen vandaag die ook in de zomer nog besneeuwd zijn.
Tot hoever naar het oosten vind je in de zomer nog besneeuwde bergen?
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie

Bericht door helma »

Wij gaan dv met 6 (schoon-)kinderen 1 week naar Zwitserland. Grengiols.
En in de meivakantie een weekje met z'n 2-en naar Engeland. Eastbourne.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

Mannetje schreef: 21 feb 2024, 09:50 Tot hoever naar het oosten vind je in de zomer nog besneeuwde bergen?
Mount Fuji ligt tamelijk ver in het oosten, maar dat zal je wel niet bedoelen. :D
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Herman schreef: 21 feb 2024, 09:52
Mannetje schreef: 21 feb 2024, 09:50 Tot hoever naar het oosten vind je in de zomer nog besneeuwde bergen?
Mount Fuji ligt tamelijk ver in het oosten, maar dat zal je wel niet bedoelen. :D
Nee, zoek binnen Oostenrijk ;)
-
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantie

Bericht door Mister »

refo schreef: 21 feb 2024, 08:23 In augustus hopen we 2 weken naar Weggis te gaan. Dat plaatsje ligt aan het Vierwoudstrekenmeer. Ons huis staat ongeveer 250 meter hoger dan het meer, dus we krijgen een prachtig uitzicht over het meer en daarachter het Berner Oberland. (Of we kijken 2 weken tegen wolken aan, dat kan natuurlijk ook)
Prachtige omgeving. Mooie weg langs het meer richting Vitznau. Prachtig varen op het Vierwoudstedenmeer. Luzern is een mooie stad. Doe een rondje Zürich, met de kerk van Zwingli. Geniet ervan!
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Vakantie

Bericht door Edelweiss »

refo schreef: 21 feb 2024, 08:23 In augustus hopen we 2 weken naar Weggis te gaan. Dat plaatsje ligt aan het Vierwoudstrekenmeer. Ons huis staat ongeveer 250 meter hoger dan het meer, dus we krijgen een prachtig uitzicht over het meer en daarachter het Berner Oberland. (Of we kijken 2 weken tegen wolken aan, dat kan natuurlijk ook)
Wat een fijne plannen! Weggis staat in mijn top 3 staat van favoriete dorpjes, en ik denk dat de bijnaam 'de Riviera van Centraal Zwitserland' meer dan verdiend is :)
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Henk J »

Met de familie gaan we in de meivakantie een midweek naar Normandië. Zelf hoop ik nog met een groepsreis mee te gaan naar IJsland komende zomer. Beide reizen veel zin in. Normandië vooral vanwege de landingsstranden en IJsland vanwege de bijzondere natuur.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Wij slaan waarschijnlijk over dit jaar.
Onze oudste is nu 5, wat het lastig maakt om buiten seizoen te gaan. Vorig jaar zijn we twee keer een paar dagen naar Molenwaard bij Ottoland geweest (dicht bij familie en echt leuk voor de kinderen), maar dat is in de vakantieperiodes echt heel duur nu.

Even verder sparen voor een reis naar familie in Indonesie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vakantie

Bericht door Geytenbeekje »

Henk J schreef: 21 feb 2024, 10:54 Met de familie gaan we in de meivakantie een midweek naar Normandië. Zelf hoop ik nog met een groepsreis mee te gaan naar IJsland komende zomer. Beide reizen veel zin in. Normandië vooral vanwege de landingsstranden en IJsland vanwege de bijzondere natuur.
Heb je in Ijsland niet te maken met de vulkaanuitbarsting?
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Henk J »

Geytenbeekje schreef: 21 feb 2024, 11:15
Henk J schreef: 21 feb 2024, 10:54 Met de familie gaan we in de meivakantie een midweek naar Normandië. Zelf hoop ik nog met een groepsreis mee te gaan naar IJsland komende zomer. Beide reizen veel zin in. Normandië vooral vanwege de landingsstranden en IJsland vanwege de bijzondere natuur.
Heb je in Ijsland niet te maken met de vulkaanuitbarsting?
Die is al weer tot rust gekomen volgens mij, sowieso is dat in één hoekje van IJsland vlakbij Blue Lagoon. Maar er is meer dan genoeg ander moois daar.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef: 20 feb 2024, 16:42
HersteldHervormd schreef:Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Ja, wij hopen naar Italië te gaan. Caravannetje mee en pootjes uitdraaien op een camping in Trente.
Lekker man, klinkt niet verkeerd. Klopt het dat ze daar ook Duits praten? Best vreemd; Duitstalige Italianen. Maar dat is net zo vreemd als Italiaans sprekende mensen in Zwitserland. Daar kwam ik laatst achter. In een behoorlijk grote regio in Zwitserland spreken ze Italiaans. Ik vind dat soort weetjes altijd wel leuk.
Volgens mij praten ze daar Italiaans, maar met een beetje Duits en Engels komen we denk ik ook wel een heel eind.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 21 feb 2024, 09:50 Twee weken Oostenrijk, stukje boven Graz.

Jammer genoeg (maar wisten we bij boeken) ligt het best een eindje bij bergen vandaag die ook in de zomer nog besneeuwd zijn.
Tot hoever naar het oosten vind je in de zomer nog besneeuwde bergen?
Tot in Nepal denk ik.
Plaats reactie