Het probleem is dat we ze rustig 40 jaar in Nederland laten en er nu een probleem van MAKEN. Let wel dat, ongelukkig, de meeste probleemgevallen waar we het over hebben in Nederland geboren zijn, nl. de tweede of zelfs derde generatie. Willen we die nog het land uitschoppen?Leonius schreef:Zonder een fan van Wilders c.s. te zijn, vind ik dat je nu echt onwaarheden verkondig. Wilders wil niet alle buitenlanders het land uitschoppen, dat zou überhaupt niet mogelijk zijn. Wél vraagt hij m.i. volkomen terecht een aantal dingen van de nieuwkomers. Wensen deze lieden daar niet aan te voldoen, dan moeten ze inderdaad maar vertrekken. Dat is echter niet zozeer des Wilders als wel een volstrekt normale werkwijze. Zo gaan de meeste landen om ons te werk. Dat wij gekke henkie waren, moet je niet Wilders verwijten, maar ondermeer de Paarse Kabinetten....astroguy schreef:Als je Wilders gevolgt heb dat zul je merken dat hij het netjes probeert te zeggen, maar in werkelijkheid wil hij gewoon alle buitenlanders het land uitschoppen. Antilianen die de fout in gaan? Hoepel op! Voor het gemak wordt even vergeten dat Antilianen Nederlanders zijn. Marokannen? Horen hier niet, wij zijn een Christelijk land. Voor het gemak vergeet Wilders dat hij helemaal geen Christen is, dus waar haalt hij het recht vandaan om dat te zeggen? Zelfs voor de VVD was hij te racistisch en toen moest hij uit die partij vertrekken, m.i. terecht.
Spruyt zou zich wel twee keer moeten bedenken voor hij met zulke omhooggevallen figuren zou samenwerken.
Wat betreft die Antillianen: ze zijn inderdaad Nederlander. Maar als zij pertinent de fout ingaan, en de wijken in Rotterdam onveilig maken door het vormen van jeugdbendes, dan vind ik het niet meer dan normaal dat deze jongeren worden aangepakt, en bij voorkeur op de eilandengroep teruggeplaatst worden.
En ja, Wilders heeft gelijk: de moslimcultuur botst met de christelijk-joodse traditie in West-Europa. Overigens is dat geen idee van Wilders zelf maar roepen dit verschillende wetenschappers als Huntington en Lewis. Marokkanen mogen volgens hem prima blijven, maar wel als ze zich weten te gedragen. Zoniet, dan kunnen ze inderdaad beter ophoepelen. Ik snap het probleem niet.....
Spruyt bekent kleur
Atze
Welnee, die problemen waren er al, alleen mocht er toen uit politieke correctheid niet over gesproken worden. Gelukkig hebben we die tijd achter ons.astroguy schreef:Het probleem is dat we ze rustig 40 jaar in Nederland laten en er nu een probleem van MAKEN. Let wel dat, ongelukkig, de meeste probleemgevallen waar we het over hebben in Nederland geboren zijn, nl. de tweede of zelfs derde generatie. Willen we die nog het land uitschoppen?Leonius schreef:Zonder een fan van Wilders c.s. te zijn, vind ik dat je nu echt onwaarheden verkondig. Wilders wil niet alle buitenlanders het land uitschoppen, dat zou überhaupt niet mogelijk zijn. Wél vraagt hij m.i. volkomen terecht een aantal dingen van de nieuwkomers. Wensen deze lieden daar niet aan te voldoen, dan moeten ze inderdaad maar vertrekken. Dat is echter niet zozeer des Wilders als wel een volstrekt normale werkwijze. Zo gaan de meeste landen om ons te werk. Dat wij gekke henkie waren, moet je niet Wilders verwijten, maar ondermeer de Paarse Kabinetten....astroguy schreef:Als je Wilders gevolgt heb dat zul je merken dat hij het netjes probeert te zeggen, maar in werkelijkheid wil hij gewoon alle buitenlanders het land uitschoppen. Antilianen die de fout in gaan? Hoepel op! Voor het gemak wordt even vergeten dat Antilianen Nederlanders zijn. Marokannen? Horen hier niet, wij zijn een Christelijk land. Voor het gemak vergeet Wilders dat hij helemaal geen Christen is, dus waar haalt hij het recht vandaan om dat te zeggen? Zelfs voor de VVD was hij te racistisch en toen moest hij uit die partij vertrekken, m.i. terecht.
Spruyt zou zich wel twee keer moeten bedenken voor hij met zulke omhooggevallen figuren zou samenwerken.
Wat betreft die Antillianen: ze zijn inderdaad Nederlander. Maar als zij pertinent de fout ingaan, en de wijken in Rotterdam onveilig maken door het vormen van jeugdbendes, dan vind ik het niet meer dan normaal dat deze jongeren worden aangepakt, en bij voorkeur op de eilandengroep teruggeplaatst worden.
En ja, Wilders heeft gelijk: de moslimcultuur botst met de christelijk-joodse traditie in West-Europa. Overigens is dat geen idee van Wilders zelf maar roepen dit verschillende wetenschappers als Huntington en Lewis. Marokkanen mogen volgens hem prima blijven, maar wel als ze zich weten te gedragen. Zoniet, dan kunnen ze inderdaad beter ophoepelen. Ik snap het probleem niet.....
Wat mij betreft is het land uitschoppen niet aan de orde, maar vind ik wel dat ook de tweede en derde generatie zich dienen te houden aan de Nederlandse gedragsregels. Doe je dat niet, en je hebt alleen de Marokkaanse nationaliteit bijvoorbeeld, dan mag je in bepaalde gevallen wat mij betreft de grens worden overgezet.
Matthijs schreef:Geen club gefrustreerde LPF’ers’
Bart Jan Spruyt heeft lang geaarzeld, maar met ingang van deze week is de oprichter van de conservatieve Edmund Burke Stichting officieel voltijds in dienst getreden van het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Geert Wilders. Hij zal onder meer de bouwstenen leveren voor diens verkiezingsprogramma en meewerken aan de inhoudelijke training van de kandidaten voor de kieslijst.
U was al langer adviseur van Wilders, maar deinsde nog terug voor een echte carrière in de politiek. Waarom nu wel?
‘Ik wilde eerst zeker weten dat ik me kan vinden in de boodschap van Wilders. Ook wilde ik zien wat voor mensen er op de beweging zouden afkomen. Ik ben te gast geweest op de eerste bijeenkomsten van de door Wilders geselecteerde kandidaten. Dat zijn er al tientallen. ‘Daar werd ik blij van. Het waren niet de gefrustreerde LPF’ers, voor wie ik vreesde, maar mensen die echt wat in hun mars hebben: van rechtse CDA’ers en Bolkestein-liberalen tot personen uit de hoek van de ChristenUnie. Dit wordt een goede, hechte club van serieuze, beschaafde mensen met passie voor de publieke zaak. Dat heeft mij uiteindelijk het duwtje gegeven om te kiezen voor de politiek.’
U schrijft onder meer het verkiezingsprogramma. Wat wordt het voor partij?
‘Een brede volkspartij van realistisch denkende mensen. Een partij met een positieve boodschap, met veel nadruk op de waarden van de onvervreemdbare, westerse beschaving –waarden die via onderwijs en opvoeding veel sterker moeten worden overgebracht. Dat is de afgelopen decennia schromelijk verwaarloosd en dat is een van de oorzaken van het onbehagen en de onvrede die veel mensen in dit land voelen.’
Een anti-islampartij?
Nee, het is een partij die ook moslims perspectief geeft omdat we duidelijk zullen laten zien dat die liberale maatschappij veel perspectief en kansen biedt voor iedereen die bereid is ze te grijpen.’ Wilt u zelf op de lijst? ‘Laat ik het zo zeggen: als ik hiermee klaar ben en ze vragen me voor de lijst, dan zeg ik geen nee.’
U beschouwt uzelf vanaf nu als politicus?
‘Ja, het tijdperk van de denktank is afgesloten. Het was een mooie tijd, maar het was te theoretisch, te ver van de plek waar de echte beslissingen vallen. Hier kan ik werken aan praktische politiek.’
Dat betekent wel wat. Wilders wordt nog altijd dag en nacht bewaakt. U heeft een gezin...
‘Ik ben me volkomen bewust van de mogelijke gevolgen. Ik houd overal rekening mee, maar bij mijzelf en mijn directe omgeving bestaat de overtuiging dat we niet moeten wegkruipen. Uit deze stap spreekt mijn loyaliteit aan Geert. ‘Daarbij heeft Geert vorig jaar van de premier en de minister van Justitie de verzekering gekregen dat veiligheidsomstandigheden op geen enkele wijze de vorming van zijn partij in de weg mogen staan. Ik vertrouw erop dat zij mij niet in de kou laten staan, mocht het nodig zijn.’
Hee Thijs,
zo te zien krijg jij ook de Wilders Nieuwsbrief op de mail! ) ben je niet de enige

Ik vind het fantastisch dat Spruyt zich aansluit !!!!
Ben ook heel benieuwd wie de anderen uit de CDA en vooral CU hoek zijn.
Zou het nu gaan lukken Een conservatief/rechtse partij in NL....
BILLY
Laatst gewijzigd door Billy op 09 dec 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
alsof dat vergelijkbaar `materiaal`is.Unionist schreef:En dan gaat het goed in Nederland?
Ik dacht vroeger ook dat Janmaat alle antwoorden had.
Ach...
je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)
en als er idd `serieuze` integere en betrouwbare `vvd-ers van Bolkesteinsnit in komen te zitten kan dat de VVD stemmen kosten
Bij eengoed team, zullen de meeste stemmers uit CDA VVD SGP CU en LPF hoek komen.
Ik sluit het niet uit dat er veel SGP/ers `om zullen gaan `
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Nou, de stijl van Wilders' website en die van Filip DeWinter loopt niet zover uiteen, hoor. Zelfde insteek, zelfde retoriek.Billy schreef:alsof dat vergelijkbaar `materiaal`is.Unionist schreef:En dan gaat het goed in Nederland?
Ach...
Inderdaad zou ik dan raar opkijken. Want ik verwacht van Eimert een arm kloppend christenhart. En eigenlijk van alle andere kopstukken in de ChristenUnie ook.je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Want waar moeten ze anders vandaan komen?en als er idd `serieuze` integere en betrouwbare `vvd-ers van Bolkesteinsnit in komen te zitten kan dat de VVD stemmen kosten
Bij eengoed team, zullen de meeste stemmers uit CDA VVD SGP CU en LPF hoek komen.
Dat sluit ik ook niet uit. Veel reformatorischen zijn namelijk meer rechts dan christelijk.Ik sluit het niet uit dat er veel SGP/ers `om zullen gaan
Niet dat ik daar blij van word...
Ook ik ben tot de conclusie gekomen dat veel reformatorischen hun christenheid in de politiek vertalen als conservatief, rechts, ultras of wat dies meer zij. Hoe die vertaalslag ooit heeft plaatsgevonden begrijp ik tot op de huidige dag niet. Als Christen behoor je medeleven te betonen, niet afstand, zie Matth. 25:31-46. Wij zijn niet in de eerste plaats Nederlanders, maar vreemdelingen op aarde.Unionist schreef:Nou, de stijl van Wilders' website en die van Filip DeWinter loopt niet zover uiteen, hoor. Zelfde insteek, zelfde retoriek.Billy schreef:alsof dat vergelijkbaar `materiaal`is.Unionist schreef:En dan gaat het goed in Nederland?
Ach...
Inderdaad zou ik dan raar opkijken. Want ik verwacht van Eimert een arm kloppend christenhart. En eigenlijk van alle andere kopstukken in de ChristenUnie ook.je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Want waar moeten ze anders vandaan komen?en als er idd `serieuze` integere en betrouwbare `vvd-ers van Bolkesteinsnit in komen te zitten kan dat de VVD stemmen kosten
Dat sluit ik ook niet uit. Veel reformatorischen zijn namelijk meer rechts dan christelijk.Ik sluit het niet uit dat er veel SGP/ers `om zullen gaan
Niet dat ik daar blij van word...
Atze
Hier ontstaat dus weer de repeterende discussie of conservatisme christelijke politiek in de weg staat of andersom.
m.i. gaat het heel goed samen, en/oftewel kunnen chrsitelijke standpunten deel uit maken van conservatieve politiek
maar goed.. de tijd ontbreekt me om hier weer diep op in te gaan op dit forum.
tevens ben ik van mening dat er om de visie van Wilders een rechts/extremistische karikatuur word gezet die NIET terecht is.
Als je zijn manifest leest en zijn boek, kan en mag je dit niet concluderen.
maargoed in Nederland zijn we erg goed in stigmatiseren en demoniseren..................................
m.i. gaat het heel goed samen, en/oftewel kunnen chrsitelijke standpunten deel uit maken van conservatieve politiek
maar goed.. de tijd ontbreekt me om hier weer diep op in te gaan op dit forum.
tevens ben ik van mening dat er om de visie van Wilders een rechts/extremistische karikatuur word gezet die NIET terecht is.
Als je zijn manifest leest en zijn boek, kan en mag je dit niet concluderen.
maargoed in Nederland zijn we erg goed in stigmatiseren en demoniseren..................................
Ik merk dat in het dagelijks leven ook. Ik werk op een reformatorische school, waar ik tijdens mijn ziekte fantastisch ben opgevangen en ook fantastisch ben gereïntegreerd. Men probeert het christenzijn ook in het personeelsbeleid uit te dragen.
Ik heb echter ook andere ervaringen. Scholen waar de hele schoolgids bol staat van de mooie woorden. Wij Bijbel, Wij Catechismus, Wij nadere reformatie enz. Maar wanneer je dan na een reeks schandalige ervaringen bij het bestuur aan tafel zit, je kerkboekje pakt en de volgende zinsnede citeert:
" Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag, bevordere; met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide, opdat ik den nooddruftige helpen moge"
Dan word je onderbroeken en zegt men:" ja ja, dat weten we wel, daar staan we volledig achter". om vervolgens met een "sorry" over te gaan tot de orde van de dag, de ander met de brokstukken achterlatend.
Christen zijn met woorden is niks, christen zijn met de daad! zegt Jakobus.
"Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht."
"En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
"
Dát is een christelijk politiek manifest!
Ik heb echter ook andere ervaringen. Scholen waar de hele schoolgids bol staat van de mooie woorden. Wij Bijbel, Wij Catechismus, Wij nadere reformatie enz. Maar wanneer je dan na een reeks schandalige ervaringen bij het bestuur aan tafel zit, je kerkboekje pakt en de volgende zinsnede citeert:
" Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag, bevordere; met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde daarenboven ook, dat ik trouwelijk arbeide, opdat ik den nooddruftige helpen moge"
Dan word je onderbroeken en zegt men:" ja ja, dat weten we wel, daar staan we volledig achter". om vervolgens met een "sorry" over te gaan tot de orde van de dag, de ander met de brokstukken achterlatend.
Christen zijn met woorden is niks, christen zijn met de daad! zegt Jakobus.
"Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht."
"En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
"
Dát is een christelijk politiek manifest!
Er staat nergens dat het een kopstuk van CDA of Christenunie is. Misschien iemand die in een ver verleden ooit op de CU gestemd heeft.Unionist schreef:Inderdaad zou ik dan raar opkijken. Want ik verwacht van Eimert een arm kloppend christenhart. En eigenlijk van alle andere kopstukken in de ChristenUnie ook.Billy schreef: je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)

En wie heeft je dat wijs gemaakt? Sorry dat ik wat bot ben maar deze reactie geeft wel aan dat je er slecht op de hoogte bent van de ideeen van Wilders... en nogal kortzichtig. Ik ga er dus verder ook niet op in.astroguy schreef:Als je Wilders gevolgt heb dat zul je merken dat hij het netjes probeert te zeggen, maar in werkelijkheid wil hij gewoon alle buitenlanders het land uitschoppen. Antilianen die de fout in gaan? Hoepel op! Voor het gemak wordt even vergeten dat Antilianen Nederlanders zijn. Marokannen? Horen hier niet, wij zijn een Christelijk land. Voor het gemak vergeet Wilders dat hij helemaal geen Christen is, dus waar haalt hij het recht vandaan om dat te zeggen? Zelfs voor de VVD was hij te racistisch en toen moest hij uit die partij vertrekken, m.i. terecht.Marnix schreef:Het conservatieve gedachtengoed op het gebied van politiek, onderwijs en nog veel meer andere zaken.ndonselaar schreef:Het gebeurde vroeger, en ook nu, dat je op zoek gaat naar wat je bindt, niet naar datgene wat je scheidt.
Zo is dat ook bij Spruyt?! Wat zou Spruyt en Wilders nu binden en scheiden?
De visie van Spruyt is dat je als christenen en niet christenen prima kan samenwerken. Dat christenen zo aan het uitsterven zijn omdat ze alles in hun eigen cluppie doen, en helemaal niet meer in de nederlandse samenleving geintegreerd zijn, terwijl ze ook in een niet-christelijke organisatie actief kunnen zijn en daar ook hun christen-zijn kunnen uitstralen, wat steeds minder gebeurt.... ze gaan in een christelijke organisatie, waar van de zijde van niet christenen nauwelijks aandacht voor is.
Is Wilders een racist? Astroguy, iemand die voor een strakker asielbeleid pleit is daarmee nog geen racist... En iemand die tegen bijzonder onderwijs is is daarmee nog geen christenvervolger. Het gaat om de motivatie? Ben je voor een strenger asielbeleid omdat je een hekel hebt aan buitenlanders? Of vanwege andere redenen? Ben je tegen bijzonder onderwijs omdat je religies dom vindt, of omdat je vindt dat het leren van bepaalde religieuze opvattingen niet de taak van door de overheid gesubsidieerde scholen zou moeten zijn, en omdat christenen zich ook in de nederlandse samenleving moeten mengen....
Ja, Aad WagenaarPim schreef:Er staat nergens dat het een kopstuk van CDA of Christenunie is. Misschien iemand die in een ver verleden ooit op de CU gestemd heeft.Unionist schreef:Inderdaad zou ik dan raar opkijken. Want ik verwacht van Eimert een arm kloppend christenhart. En eigenlijk van alle andere kopstukken in de ChristenUnie ook.Billy schreef: je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)
Of Emerson Vermaat
Dat was wel geen CU, maar toch wel RPF
Unionist schreef:Ja, Aad WagenaarPim schreef:Er staat nergens dat het een kopstuk van CDA of Christenunie is. Misschien iemand die in een ver verleden ooit op de CU gestemd heeft.Unionist schreef:Inderdaad zou ik dan raar opkijken. Want ik verwacht van Eimert een arm kloppend christenhart. En eigenlijk van alle andere kopstukken in de ChristenUnie ook.Billy schreef: je zou raar op staan te kijken Unionist als Eimert zich zou aansluiten. (haha ik zeg maar iemand......)
Of Emerson Vermaat
Dat was wel geen CU, maar toch wel RPF
Emerson! dat zou mooi zijn!!