Je mag nog 80 watt. En anders een haspel van 25 meter uitrollen en de frietpannen in het haspel doen. Dan fungeert het haspel als smoorspoel... En als je een stop i.p.v een automaat heb kan je je belasting langzaam ophogen tot ongeveer 4600 watt.
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Oei, is dat zo? Dan mag ik wel uitkijken met mijn ouderwetse 2 groepenkast.
Mijn frituurpannen zijn 2400 watt p/stk.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrand, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaard naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
Watt = Volt maal Ampere leerde ik op school. De stop van 16A kan dus 230 maal 16 = 3680W hebben. Het kan net bij 2 maal 1800. Maar 2 maal 2400 is wel erg veel. Als je er 2 hebt, aparte groepen gebruiken.Hoopvol schreef: ↑09 jan 2024, 14:46Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrandT, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaarT naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
Heb je goed geleerd, dat is de wet van Ohm. Maar de uitschakelkarakteristiek van een zekering is heel anders dan een uitschakelkarakteristiek van een installatieautomaat. Een zekering kan je best een tijdje overbelasten hoor.refo schreef: ↑09 jan 2024, 17:28Watt = Volt maal Ampere leerde ik op school. De stop van 16A kan dus 230 maal 16 = 3680W hebben. Het kan net bij 2 maal 1800. Maar 2 maal 2400 is wel erg veel. Als je er 2 hebt, aparte groepen gebruiken.Hoopvol schreef: ↑09 jan 2024, 14:46Waarschijnlijk heb je dan ouderwetse stoppen? Want de beide frietpannen gebruiken samen bijna 21A. Een ouderwetse 16A stop kan je meestal wel overbelasten tot ongeveer 20A. Je zou, als de stop vaak doorbrandT, de stop kunnen vervangen voor een 16A traag zekering of een 20A zekering. Als je verzwaarT naar 20A, vergeet dan ook de passchroef niet te vervangen.
- FlyingEagle
De Greenpannen via de Albert Heijn spaaractie. Ben benieuwd of ze bevallen.
Heerlijke pannen!
-
vreugde bij de bron - verzamelde werken van ds I Kievit
Beter valentijnscadeau... mocht ook zelf uitzoeken
Beter valentijnscadeau... mocht ook zelf uitzoeken

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Op de eerste plaats nog gefeliciteerd en ja, dat boek zou ik ook wensen, en dus ook nog gefeliciteerd met dat de werken van ds. I. Kievit!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Lilian1975
Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort
. Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig. 

Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort. Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig.
- Lilian1975
aeg vx8-2-öko silenceChrisje72 schreef: ↑14 feb 2024, 19:22Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort. Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig.
Misschien toch eens kijken naar de robotstofzuiger die @merel pas tipte.Lilian1975 schreef:aeg vx8-2-öko silenceChrisje72 schreef: ↑14 feb 2024, 19:22Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort. Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig.
Ben benieuwd of zij ook daadwerkelijk de stofzuiger gaat aanschaffen.
Ik ben er nl ook grondig over aan het nadenken om voor "erbij" zo één te kopen want in mijn tegenwoordig druk bewoonde en geleefde huis loop ik regelmatig achter de feiten aan dus een hulpje er bij voor de benedenverdieping in de nacht zou alvast plezierig zijn denk ik

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Achter de feiten aanlopen is heel herkenbaar. Ik heb nu, vooruitlopend op de robotstofzuiger eerst een nieuwe 'gewone' stofzuiger aangeschaft. Dat is sowieso nodig voor de plinten en de plekken waar de robot niet kan komen. Het idee voor een robot voor tussendoor rijpt wel steeds meer. Al ben ik voornemens om die alleen beneden te gebruiken. Dat scheelt al enorm.Orchidee schreef: ↑15 feb 2024, 10:25Misschien toch eens kijken naar de robotstofzuiger die @merel pas tipte.Lilian1975 schreef:aeg vx8-2-öko silenceChrisje72 schreef: ↑14 feb 2024, 19:22Oe, nu wil ik weten wat voor een het is! Ik heb zo'n hekel aan mijn stofzuiger!Lilian1975 schreef:Een nieuwe stofzuiger., AAA energie zuinig. Zo schattig zwart met heeeeeel lang groen snoer. Maar ook een knappert, met luie mensen stand: smart. Hij denkt voor je na welke ondergrond het is en of hij dus wel of geen borsrel nodig heeft. Maar vooral het geluid dat je bijna niet hoort. Soort zacht zoef geluidje. Echt je gaat voor je plezier aan de wandel door het hele huis, want werkt grondig.
Ben benieuwd of zij ook daadwerkelijk de stofzuiger gaat aanschaffen.
Ik ben er nl ook grondig over aan het nadenken om voor "erbij" zo één te kopen want in mijn tegenwoordig druk bewoonde en geleefde huis loop ik regelmatig achter de feiten aan dus een hulpje er bij voor de benedenverdieping in de nacht zou alvast plezierig zijn denk ik![]()
Robotstofzuiger is ideaal als het huis leeg is. Dan kom je terug en is hele vloer weer schoon. Als je zelf door huis moet lopen is het irritant als de robotsfozuiger over vloer gaat.