In deze context vind ik het erg vreemd en dom om Vlastuin aan te halen. Dus in deze context zeg ik nu even verdachte. En nu we het er over hebben: de leerling heeft zo te zien de meester overtroffen.
Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)
Re: Promotie ds. G.W.S. Mulder (uit: Gereformeerde Gemeenten)
Dit soort discussies waarbij het lijkt alsof er een soort kooigevecht bezig is waarbij men langs de kant partij moet kiezen helpt echt niet. Lekker punten scoren komt waarheidsvinding echt niet ten goede.
Ik weet veel te weinig van klassieke talen en bovendien geef ik weinig om wat Saldenus precies schreef, maar dit helpt Christenen niet.
Tijdens de pandemie zag je dit soort discussies soms ook langs komen, helaas ook met een hoop slechte wetenschap tot gevolg (en ook goede wetenschappers die mee gaan vechten en zeer beroerde studies gaan delen op sociale media). En ja slechte studies mogen/moeten zo genoemd worden en dat mag best op sociale media ook naar voren komen (Ik ging zelf op Twitter om een m.i. veel te sterke aanname met grote gevolgen in een preprint te benoemen, omdat die preprint al tot veel discussie leidde en was opgepikt door mensen die dicht bij beleid zaten in VS), maar het is wel goed om eerst van de eerlijkheid van de anderen uit te gaan en het zo te bediscussieren dat je dichter bij elkaar komt (en niet de ander knock-out krijgt).
Ik weet veel te weinig van klassieke talen en bovendien geef ik weinig om wat Saldenus precies schreef, maar dit helpt Christenen niet.
Tijdens de pandemie zag je dit soort discussies soms ook langs komen, helaas ook met een hoop slechte wetenschap tot gevolg (en ook goede wetenschappers die mee gaan vechten en zeer beroerde studies gaan delen op sociale media). En ja slechte studies mogen/moeten zo genoemd worden en dat mag best op sociale media ook naar voren komen (Ik ging zelf op Twitter om een m.i. veel te sterke aanname met grote gevolgen in een preprint te benoemen, omdat die preprint al tot veel discussie leidde en was opgepikt door mensen die dicht bij beleid zaten in VS), maar het is wel goed om eerst van de eerlijkheid van de anderen uit te gaan en het zo te bediscussieren dat je dichter bij elkaar komt (en niet de ander knock-out krijgt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Dat deed ik omdat prof. Van Vlastuin n.a.v. vragen van het RD naar de kritiek gekeken heeft en dit als eerste reactie gaf. Verdachte vind ik een rare en zware term in deze context, dr. Van den Brink is op wat pagina's ingegaan, heeft niet het complete proefschrift en ook niet de conclusies van het proefschrift weerlegd.
Verder zal je laatste opmerking wel een grap zijn dus daar lach ik dan maar om.
-
.
Laatst gewijzigd door Evangelist op 31 jan 2024, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
De moderators hebben hun mening bepaald en maatregelen genomen. Graag ontopic.
Gewoon even geduld totdat de VU het onderzoek heeft afgerond. Dat lijkt me toch de beste manier om hier mee om te gaan.
Sinds lange tijd het roerend eens met je, voelt goed;)!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Heb het allemaal niet zo goed gevolgd. Maar de studie zoals die online te lezen is komt mij zeer nuttig over. Persoonlijk vind ik het ook een best interessant onderwerp.
Gelukkig hebben wij God. Maar geloven we ook (vraag ik vooral aan mezelf) dat Hij de verharde discussies in een vingerknip kan veranderen in lieflijke vrede?
Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik in deze situatie dat geloof erg ver moet zoeken.
Ik heb een stuk van de presentatie / verdediging gezien. Is deze opname nog ergens terug te zien?
Ararat schreef: ↑31 jan 2024, 09:18 Digitale vrienden, ik deel graag een herinnering uit mijn jeugd: een paar jongens die denken dat ze stoer zijn vechten op het plein. Opgehitst door een meute lafbekken eromheen. Ieder heeft z'n idool, peinst er niet over om de ruzie te stoppen. De meesten genieten op veilige afstand van het gevecht. Sommigen duwen de vechters juist naar elkaar als het feller moet.
Het gevecht stopt niet vanzelf. Tot de meester van groep 8 de meute met een brul en een blik tot bezinning brengt en beide vechters zonder onderscheid bij een oortje vat, naar binnen neemt voor een stevig gesprek, boetedoening en verzoening.
Ik verlang vandaag naar een meester van groep 8.
(die boetedoening was overigens niet mals:))

Toch een kleine aanvulling. Alleen als fraude heel duidelijk is aangetoond zal VU met acties komen (en misschien zelfs met een onderbouwde verklaring), denk ik. Er is op het moment wel een probleem bij Nederlandse Universiteiten dat promoties een heel voorname bron van inkomsten is en een mislukt promotietraject kunnen universiteiten zich eigenlijk niet veroorloven. De universiteiten hebben met veel bezuinigingen te maken. In het geval van een promoverende predikant is het mogelijk iets anders (die heeft mogelijk geen salaris van universiteit gekregen), maar het geld dat binnen is gekomen door de promotie is waarschijnlijk echt heel erg welkom voor de universiteit.
De VU zal er best zorgvuldig mee omgaan, maar ik denk dat alleen als academisch wangedrag onomstotelijk wordt vastgesteld men om aanvullingen bij het proefschrift zal vragen.
-
Dat is toch ook logisch? Het proefschrift is met een voldoende beoordeeld. Een gegeven beoordeling moet niet zomaar teruggedraaid kunnen worden.parsifal schreef: ↑31 jan 2024, 14:34Toch een kleine aanvulling. Alleen als fraude heel duidelijk is aangetoond zal VU met acties komen (en misschien zelfs met een onderbouwde verklaring), denk ik. Er is op het moment wel een probleem bij Nederlandse Universiteiten dat promoties een heel voorname bron van inkomsten is en een mislukt promotietraject kunnen universiteiten zich eigenlijk niet veroorloven. De universiteiten hebben met veel bezuinigingen te maken. In het geval van een promoverende predikant is het mogelijk iets anders (die heeft mogelijk geen salaris van universiteit gekregen), maar het geld dat binnen is gekomen door de promotie is waarschijnlijk echt heel erg welkom voor de universiteit.
De VU zal er best zorgvuldig mee omgaan, maar ik denk dat alleen als academisch wangedrag onomstotelijk wordt vastgesteld men om aanvullingen bij het proefschrift zal vragen.
Mee eens, maar geen herziening nu betekent niet perse dat het proefschrift bij zorgvuldiger eerste beoordeling er door had gekomen. Dit zal (helaas) boven de titel van Dr Mulder blijven hangen, tenzij hij ander academisch werk (zoals gepubliceerde artikelen) laat zien.MGG schreef: ↑31 jan 2024, 17:37Dat is toch ook logisch? Het proefschrift is met een voldoende beoordeeld. Een gegeven beoordeling moet niet zomaar teruggedraaid kunnen worden.parsifal schreef: ↑31 jan 2024, 14:34Toch een kleine aanvulling. Alleen als fraude heel duidelijk is aangetoond zal VU met acties komen (en misschien zelfs met een onderbouwde verklaring), denk ik. Er is op het moment wel een probleem bij Nederlandse Universiteiten dat promoties een heel voorname bron van inkomsten is en een mislukt promotietraject kunnen universiteiten zich eigenlijk niet veroorloven. De universiteiten hebben met veel bezuinigingen te maken. In het geval van een promoverende predikant is het mogelijk iets anders (die heeft mogelijk geen salaris van universiteit gekregen), maar het geld dat binnen is gekomen door de promotie is waarschijnlijk echt heel erg welkom voor de universiteit.
Ach, promotieonderzoeken zijn met regelmaat een farce. Bij mijn schoonzus werd ronduit aangegeven dat het van te laag niveau was. Het was goedgekeurd, omdat ze wisten dat ze toch niet verder ging op dit vakgebied. Dat betekent echter niet dat een 3e daar niet wat van mag vinden.