mis2e Hans schreef: ↑27 jan 2024, 14:06Deze buurman waarschijnlijk: https://www.hgjb.nl/in-memoriam-roel-bartels/
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
~~Soli Deo Gloria~~
Mannenzang in Rijssen. Voorziet blijkbaar wel in een behoefte, want de Noorderkerk was afgeladen vol mannen en een enkele vrouw (ingeklommen over de muur?). Zet een kleine 2000 mannen bij elkaar en je houdt twee opties over. Hard en Heel Hard.
- Maanenschijn
Ook nog mensen die hun uiterste best doen om het te overstemmen met bovenstem?newton schreef:Mannenzang in Rijssen. Voorziet blijkbaar wel in een behoefte, want de Noorderkerk was afgeladen vol mannen en een enkele vrouw (ingeklommen over de muur?). Zet een kleine 2000 mannen bij elkaar en je houdt twee opties over. Hard en Heel Hard.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Arggh, er werd best veel voor geadverteerd en nu ben ik alsnog vergeten mee te luisteren

Is dat de luide editie van Katwijk, of toch heel anders?
-
Ah, ik was er ook, was mooie avond wel. Maar ingetogen zingen bij sommige verzen lukte niet echt nee. Wat anders als een evensong maar dit heeft ook wel wat. Overigens kan het orgel in de Noorderkerk stevig partij bieden aan de zang.
-
Er was keurig aangegeven wat met en zonder bovenstem was en dat ging prima.Maanenschijn schreef: ↑27 jan 2024, 22:09Ook nog mensen die hun uiterste best doen om het te overstemmen met bovenstem?newton schreef:Mannenzang in Rijssen. Voorziet blijkbaar wel in een behoefte, want de Noorderkerk was afgeladen vol mannen en een enkele vrouw (ingeklommen over de muur?). Zet een kleine 2000 mannen bij elkaar en je houdt twee opties over. Hard en Heel Hard.
-
-
Bij een verdubbeling van het geluid neemt het aantal db slechts met 3 toe.
Dat betekent dat het geluidsniveau zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij elkaar zal liggen.
Dat betekent dat het geluidsniveau zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij elkaar zal liggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Weet ik, dus die paar zangers maken weinig uit inderdaad.
Een dirigent had hier ook wel wat geholpen qua tempo.Henk J schreef: ↑27 jan 2024, 22:32Katwijk ben ik nooit geweest maar hier staat geen vrolijke dirigent vooraan. Denk verder niet dat het luider is als Katwijk, of het moeten die kleine 200 mannen zijn die er meer in kunnen in de Noorderkerk.
Ik luister net wat oudere opnames uit katwijk. Daar kan het soms ook wel ingetogener gelukkig.
Uiteindelijk mis ik toch de vrouwenstemmen. Geef mij maar de gewone gemeentezang.
-
Voor een avond vind ik het wel mooi en het tempo was ook wel aardig, mag sneller maar in onze kerk zingen ze langzamer. Inzetten waren niet zo best, daar mis je de dirigent.
Maar gemeentezang mengt wel mooier ja.
Maar gemeentezang mengt wel mooier ja.
Nee die was het niet....2e Hans schreef: ↑27 jan 2024, 14:06Deze buurman waarschijnlijk: https://www.hgjb.nl/in-memoriam-roel-bartels/
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nieuwe kerk Katwijk heeft 1900 zitplaatsen, Noorderkerk Rijssen 1970.Henk J schreef: ↑27 jan 2024, 22:32Katwijk ben ik nooit geweest maar hier staat geen vrolijke dirigent vooraan. Denk verder niet dat het luider is als Katwijk, of het moeten die kleine 200 mannen zijn die er meer in kunnen in de Noorderkerk.
https://www.sonk.nl/geschiedenis-nieuwe-kerk/
https://reliwiki.nl/index.php/Rijssen,_ ... oorderkerk
~~Soli Deo Gloria~~