Bijna is niet helemaal :-).Inwoner schreef: ↑27 jan 2024, 17:29Cyrillus schreef: ↑27 jan 2024, 17:27Nou jij hebt ook een vreemde logica, herinner je de appel van newton nog? jij denkt dat als je rechtstreeks op iemand reageert dat degene op wie je reageert dat toch direct als algemene opmerking opvat. Dat is niet logisch immers je reageert op iemand. Zo onderscheiden we dus een algemeen patroon: naarmate we naar rechts opschuiven, naar het bevindelijke, vervaagt het verstand en maakt plaats voor onderbuikgevoelens die niets meer met de werkelijkheid te maken hebben.. Ik zou bijna mijn bovenstaande algemene opmerking willen herhalen...
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Waarom dan de ambten gegeven in het N.T. ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Als je een pittige opmerking maakt: "Het riekt wel erg naar laster als je zegt dat in die gemeenten mensen niet tot geloof kunnen komen." , dan is het best de moeite waard om te kijken waarom hij denkt dat er wel mensen tot geloof komen, omdat het algemeen bekend is dat het aantal Avondmaalsgangers daar erg weinig is. Dit is namelijk in tegenspraak met zijn eigen veronderstelling. Maar zoals gewoonlijk wordt juist dit onderwerp ontweken.TSD schreef: ↑27 jan 2024, 17:05Nee, Geytenbeekje beantwoordt wel jouw vragen, maar het is niet het door jou gewenste antwoord. Hij gaat namelijk niet mee in jouw narratief dat Christus verborgen wordt gehouden in de rechterflank van de gereformeerde gezindte, dat kan je duidelijk lezen. Dan hoef je ook niet meer door te gaan op jouw punt. Als je het niet eens bent over de veronderstelling, heeft een discussie over het gevolg geen zin.Cyrillus schreef: ↑27 jan 2024, 16:38Wat een discussie weer. Je begint zelf met een opmerking en nu moeten de predikanten en ouderlingen je eruit redden?Geytenbeekje schreef: ↑27 jan 2024, 16:33Waarom mail/bel je die ouderlingen/predikanten niet zelf hierover? Ik ben geen van beide dus ik zou niet weten wat ik aan de situatie zou kunnen doen.
We hebben het hier niet over autos. Als je hier bent om zomaar wat te stoken en sarcastisch te doen dan denk ik dat het wel tegen de derde gebod is.Cyrillus schreef: ↑27 jan 2024, 17:49Jij denkt dat het echt verschil maakt :-). Je weet wel beter denk ik.KDD schreef: ↑27 jan 2024, 17:33Ik weet niet of je het beseft, maar je toon ontkracht je argumenten. Op deze manier ben je niet erg overtuigend.Cyrillus schreef: ↑27 jan 2024, 17:15Huisman had ook al zo'n vreemde logica. Spoort het daar wel aan de rechterkant vraag ik me af.Geytenbeekje schreef: ↑27 jan 2024, 17:02
Je veronderstelde een bewering die ik niet gedaan had, jij lokte het uit. Ik niet.
Ik verwacht gewoon inhoudelijke onderbouwde reacties hier, meer niet. Maar alleen dit aankaarten lijkt al te moeilijk.
Ik lees al een aardig tijdje mee en ik wil gezegd hebben dat ik de moed van Cyrillus en Psalm bewonder! Het hele forum tegen... en toch je standpunt blijven verdedigen.
Inmiddels genoteerd dat naast lessen Latijn ook lessen Logica nodig zijn. Wat volgt? Ik heb begrepen dat Ds. Mulder meent dat Perkins zelfs Homerus citeert in zijn preken. Dat is inmiddels weerlegd, dus een lesje Grieks is nooit weg.
Welkom (Psalm)Gezang.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, welkom Gezang! De juiste toonhoogte vinden is nog een probleem hier.
Valt mee. Niet iedereen zingt vals op dit forum maar het is ook geen close harmony. De juiste toonhoogte vinden begint met luisteren, luisteren en luisteren.Cyrillus schreef: ↑27 jan 2024, 20:16Ja, welkom Gezang! De juiste toonhoogte vinden is nog een probleem hier.
- FlyingEagle
Dit is toch echt wel van de zotte hoor. Ik heb me inhoudelijk niet met dit topic bemoeid maar nu wil ik toch wel even iets zeggen.
Ik begrijp het punt dat dr. van den Brink maakt en ik vind dat ook een groot probleem dus ben het daarmee niet eens met dr. Mulder. Maar als ik de bijdragen van een paar forummers lees dan denk ik dat dr. van den Brink met zulke vrienden vijanden meer nodig heeft. Ik merk dat door deze bijdragen en ook deze toonhoogte het nog bijna ga opnemen voor dr. van de Brink’s opponenten.
De manier waarop hier een aantal discussiëren wekt bij mij alleen maar ergernis.
Ik begrijp het punt dat dr. van den Brink maakt en ik vind dat ook een groot probleem dus ben het daarmee niet eens met dr. Mulder. Maar als ik de bijdragen van een paar forummers lees dan denk ik dat dr. van den Brink met zulke vrienden vijanden meer nodig heeft. Ik merk dat door deze bijdragen en ook deze toonhoogte het nog bijna ga opnemen voor dr. van de Brink’s opponenten.
De manier waarop hier een aantal discussiëren wekt bij mij alleen maar ergernis.
Draag zelf bij zou ik zeggen...FlyingEagle schreef: ↑27 jan 2024, 20:35 Dit is toch echt wel van de zotte hoor. Ik heb me inhoudelijk niet met dit topic bemoeid maar nu wil ik toch wel even iets zeggen.
Terug naar het interview met Ds. Mulder en Ds. Van Vlastuin. Ds Mulder noemt allerlei fronten vooral buiten eigen kerk (Schriftgezag e.d.). Maar waarom ziet Ds. Mulder geen front in eigen kerk? Het feit dat in sommige GG's weinig mensen naar het Avondmaal gaan is dus ook geen front? Dan koppel ik het niet eens aan de kleine letters! Hoe wil Ds. Mulder dit benoemen dan? Is dit normaal geestelijk leven?
Laatst gewijzigd door Cyrillus op 27 jan 2024, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- FlyingEagle
Kijk, dat bedoel ik nou. Alleen al de manier waarop dit gaat ontneemt mij de lust om mee te doen.Cyrillus schreef: Draag zelf bij zou ik zeggen...
Als je iets wilt veranderen dan kun je het beste zelf meedoen. Dus dat is gewoon als uitnodiging bedoeld. Je had misschien inhoudelijk kunnen ingaan op de communicatie, want er moet je toch opgevallen zijn dat hele normale vragen ter verdieping niet beantwoord worden bijv.. In ieder geval is ergernis als enkel feit niet veelzeggend.FlyingEagle schreef: ↑27 jan 2024, 21:15Kijk, dat bedoel ik nou. Alleen al de manier waarop dit gaat ontneemt mij de lust om mee te doen.Cyrillus schreef: Draag zelf bij zou ik zeggen...