Gereformeerde Gemeenten

gallio

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door gallio »

huisman schreef: 25 jan 2024, 19:47 .... Triest dat cvandaag zich daarvoor leent. Gaan we zo met elkaar om ?
Ook nam Cvandaag contact op met ds. Mulder zelf. De predikant van de GerGem in Ridderkerk was niet bereikbaar voor commentaar.
Job

Bericht door Job »

Er staan een paar dingen naast elkaar in dit verhaal. Als dit waar is, zou dat inderdaad een teleurstelling zijn. Normaal gesproken geldt dan, hoe onwelgevallig het ook is: don't shoot the messenger.

Maar èn dr. Van den Brink (GG-criticus) èn CVandaag (gereformeerde gezindte juice channel) zijn niet vrij van de schijn van vooringenomenheid. Dat maakt dit een wrang nieuwtje. Jammer hoor. We gaan op deze manier van rel tot rel steeds voort.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

huisman schreef: 25 jan 2024, 20:25 De promotie is al geweest. Denk dat de VU echt wel volgens de wetenschappelijke regels de promotie heeft afgehandeld.

Ga a.u.b. niet af op een schrijfsel op een website om daarna meer wantrouwen te voeden. Ik vind de wijze waarop dr vd Brink dit doet ronduit onchristelijk.
Het eerste is dus nu in twijfel getrokken en ik ben benieuwd of dat dus inderdaad bij de promotiecommissie of bij de klachtencommissie op tafel komt. Als dat niet zo is, dan lijkt me het schrijven van dr. Van den Brink onnodig.

Het tweede is dat ik vanmiddag gewoon een uur door dat proefschrift hebt zitten grasduinen. En dat ik een zelfstandige conclusie kan vormen, namelijk dat het op een veredelde bachelorscriptie lijkt. En dat er een (zoals dr. Van den Brink stelt) fundamenteel probleem is met de verantwoording van de bronnen.

Het derde is dat dr. G.A. van den Brink op zijn beurt de regels van een correcte review niet in acht neemt. Daar stem ik mee in. Maar dat betekent niet dat hij geen reëel probleem aan de orde stelt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

En ter aanvulling. Ds. Mulder heeft een gymnasiumdiploma (zie slotpagina diss) en beheerst dus het latijn op dat niveau. Dus die vlieger gaat niet op.
refo

Bericht door refo »

Herman schreef: 25 jan 2024, 20:57 En ter aanvulling. Ds. Mulder heeft een gymnasiumdiploma (zie slotpagina diss) en beheerst dus het latijn op dat niveau. Dus die vlieger gaat niet op.
Nou, ik heb ook een gymnasiumdiploma, maar een Latijns boek lezen gaat sinds de invoering van de Mammoetwet toch niet zo makkelijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gewoon even door Google Translate trekken.
Of via GPT.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben benieuwd of ds. Van den Brink de voorschriften uit Mattheus 18 heeft gevolgt.

Ik vind het schrikwekkend hoe hij broeders van hetzelfde huis publiek aan blijft vallen, via allerlei bij jongeren populaire mediakanalen. Ik kan de kruistochten (waar dit weer een nieuw dieptepunt in is) echt niet in overeenstemming brengen met de schrift (bijvoorbeeld 1 Johannes 3). Het doet me echt verdriet. Heeft hij dan geen enkel vermogen om kritisch op zichzelf te reflecteren?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Louis2

Bericht door Louis2 »

J.C. Philpot schreef: 25 jan 2024, 21:43 Ik ben benieuwd of ds. Van den Brink de voorschriften uit Mattheus 18 heeft gevolgt.

Ik vind het schrikwekkend hoe hij broeders van hetzelfde huis publiek aan blijft vallen, via allerlei bij jongeren populaire mediakanalen. Ik kan de kruistochten (waar dit weer een nieuw dieptepunt in is) echt niet in overeenstemming brengen met de schrift (bijvoorbeeld 1 Johannes 3). Het doet me echt verdriet.
Hij is gewoon erg fanatiek. Dat is op zich wel te prijzen, maar hij speelt idd vaak wel op de persoon.
desondanks worden er op andere media ook harde meningen over hem geuit, waarbij hij niet altijd de mogelijkheid heeft zichzelf te verdedigen.
huisman

Bericht door huisman »

gallio schreef: 25 jan 2024, 20:29
huisman schreef: 25 jan 2024, 19:47 .... Triest dat cvandaag zich daarvoor leent. Gaan we zo met elkaar om ?
Ook nam Cvandaag contact op met ds. Mulder zelf. De predikant van de GerGem in Ridderkerk was niet bereikbaar voor commentaar.
Dr vd Brink had contact op moeten nemen i.p.v, hele en halve verdenkingen op internet te plaatsen. Misschien moet hij meer de Heidelberger lezen i.p.v. Dordt. Zondag 43. ;ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
Zelfs als dr vd Brink voor een deel gelijk zou hebben zou hij dat op een eerlijke wijze moeten bespreken met de promotie commissie en de promovendus. Nu doet hij zoals in de wereld gebruikelijk is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie ook niet in waarin zijn handelswijze verschilt met die van bijvoorbeeld de heer D.J. Kleen, G.P.B. Burggraaf en anderen. Alleen dan vanuit een andere hoek. Ze hebben allemaal op bepaalde vlakken een punt. Maar hoe ga je daar vervolgens op een bijbelse manier mee om?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Louis2 schreef: 25 jan 2024, 21:46
J.C. Philpot schreef: 25 jan 2024, 21:43 Ik ben benieuwd of ds. Van den Brink de voorschriften uit Mattheus 18 heeft gevolgt.

Ik vind het schrikwekkend hoe hij broeders van hetzelfde huis publiek aan blijft vallen, via allerlei bij jongeren populaire mediakanalen. Ik kan de kruistochten (waar dit weer een nieuw dieptepunt in is) echt niet in overeenstemming brengen met de schrift (bijvoorbeeld 1 Johannes 3). Het doet me echt verdriet.
Hij is gewoon erg fanatiek. Dat is op zich wel te prijzen, maar hij speelt idd vaak wel op de persoon.
desondanks worden er op andere media ook harde meningen over hem geuit, waarbij hij niet altijd de mogelijkheid heeft zichzelf te verdedigen.
Ik kan me dat van ds. Mulder niet voorstellen.
Hij is m.i. ook geen kleine-letter-prediker.
Daarom ben ik het helemaal met Philpot eens.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

refo schreef: 25 jan 2024, 21:25
Herman schreef: 25 jan 2024, 20:57 En ter aanvulling. Ds. Mulder heeft een gymnasiumdiploma (zie slotpagina diss) en beheerst dus het latijn op dat niveau. Dus die vlieger gaat niet op.
Nou, ik heb ook een gymnasiumdiploma, maar een Latijns boek lezen gaat sinds de invoering van de Mammoetwet toch niet zo makkelijk.
Ik heb laatst nog een passage van Calvijn in het latijn gecontroleerd omdat er nogal wat verschil zat in de vertaling van C.A. de Niet en Gerrit Veldman. Dat is met de huidige hulpmiddelen prima te doen.
Ararat

Bericht door Ararat »

Kan het zijn (Ik weet het echt niet) dat dr. Vd Brink wel degelijk voor publicatie van zijn schrijfsel contact heeft opgenomen met ds Mulder?

Zo ja, kan het zijn, dat sommigen nu eigenlijk hetzelfde doen als waar ze dr. Vd Brink van betichten? Of is er al eerst contact met hem geweest?

Of word ik nu gelijk voor het gemak in een polariseerhokje gepropt?
Laatst gewijzigd door Ararat op 25 jan 2024, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef: 25 jan 2024, 21:52 Ik zie ook niet in waarin zijn handelswijze verschilt met die van bijvoorbeeld de heer D.J. Kleen, G.P.B. Burggraaf en anderen. Alleen dan vanuit een andere hoek. Ze hebben allemaal op bepaalde vlakken een punt. Maar hoe ga je daar vervolgens op een bijbelse manier mee om?
Die gaan nog wel verder. Kleen gelooft bijv. niet in de wederomgeboren staat van dr vd Brink.
Louis2

Bericht door Louis2 »

Tiberius schreef: 25 jan 2024, 21:54
Louis2 schreef: 25 jan 2024, 21:46

Ik kan me dat van ds. Mulder niet voorstellen.
Hij is m.i. ook geen kleine-letter-prediker.
Daarom ben ik het helemaal met Philpot eens.
Ds. van den Brink noemt heel veel mensen met naam en toenaam, daar doel ik op.
Zoals bv. dominee Clements, die ook over hem in de Saambnder schrijft.
Plaats reactie