Vakantie

helma

Re: Vakantie

Bericht door helma »

merel schreef:
Orchidee schreef: 11 jan 2024, 22:20 "Ze kunnen het betalen" met z'n allen...
Nou dan moeten ze wél allemaal een baan hebben en mee willen betalen, ik heb dat nog niet zo meegemaakt eerlijk gezegd 🫣
Ik zou mijn kinderen nooit mee laten betalen aan de vakantie. Op die leeftijd is het al enorm gezellig dat ze mee willen.
Ik geniet er ook altijd van.

Als ze echter een speciale voorkeur hebben voor een dure bestemming overweeg ik wel een bijdrage
HHR

Bericht door HHR »

helma schreef: 12 jan 2024, 09:45
Ambtenaar schreef:
merel schreef: 12 jan 2024, 08:35
Ik zou mijn kinderen nooit mee laten betalen aan de vakantie. Op die leeftijd is het al enorm gezellig dat ze mee willen.
Nou, ik kijk al uit naar de leeftijd dat ze niet meer mee willen, maar zelf met vrienden op vakantie gaan.
Vind je ze zo erg?
Bij ons haken de oudsten voor het eerst af. Ik vind het erg jammer.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 09:34
Nou, ik kijk al uit naar de leeftijd dat ze niet meer mee willen, maar zelf met vrienden op vakantie gaan.
Haha, ergens begrijp ik dat ook. Vakanties vieren klinkt vaak meer idyllisch dan het is. Net zoals gezamenlijk ontbijten. ;)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef: 12 jan 2024, 09:45 Vind je ze zo erg?
Nee, hoor. Maar wel op vakantie.
helma

Bericht door helma »

HHR schreef:
helma schreef: 12 jan 2024, 09:45
Ambtenaar schreef:
Vind je ze zo erg?
Bij ons haken de oudsten voor het eerst af. Ik vind het erg jammer.
Daar moest ik ook erg aan wennen!
Nu beginnen er bovenaan de lijn weer mee te willen. Dat is erg leuk!
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 09:55
helma schreef: 12 jan 2024, 09:45 Vind je ze zo erg?
Nee, hoor. Maar wel op vakantie.
En waarom?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 12 jan 2024, 09:59 En waarom?
Uiteenlopende interessegebieden.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Wij gaan ook voor het eerst deze zomer met niet heel het gezin. Nieuwe ervaring... Ik vind het jammer, maar gun onze oudste ook zijn voorkeur. Waren we in de buurt gebleven, hadden we wel gevraagd of hij nog een paar dagen langskwam, maar nu we bijna 1200 km verderop geboekt hebben doe je dat niet voor 3 dagen.
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 10:03
merel schreef: 12 jan 2024, 09:59 En waarom?
Uiteenlopende interessegebieden.
O dat is denk ik in elk gezin herkenbaar. Ze kunnen natuurlijk het hele jaar hun eigen gang gaan en moeten ineens hele dagen zich aanpassen.

Wij bespreken dit daarom altijd voorafgaand aan de vakantie. Niet dat het altijd helpt, maar daar kan je wel op teruggrijpen. Zo leren ze zich ook aan te passen aan hetgeen broer of zus lof ouder leuk vindt, zonder de sfeer te verzieken.
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 10:07 Wij gaan ook voor het eerst deze zomer met niet heel het gezin. Nieuwe ervaring... Ik vind het jammer, maar gun onze oudste ook zijn voorkeur. Waren we in de buurt gebleven, hadden we wel gevraagd of hij nog een paar dagen langskwam, maar nu we bijna 1200 km verderop geboekt hebben doe je dat niet voor 3 dagen.
Vrienden van ons hebben oudere dochters en blijven een 6-8 persoons huisje huren in een regio die ook de dochters nog aanspreekt. Hun dochters stappen tot op heden nog elk jaar op de trein om een deel aan te sluiten.

Met locomocheap kan je voor weinig extra geld toch nog even aansluiten.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dank voor de tip!

Alleen vrees ik dat een reis van 1200 km met de trein ook niet zijn voorkeur heeft... Maar er zou wel een bed voor hem zijn, als hij zich nog bedenkt :)
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 10:14 Dank voor de tip!

Alleen vrees ik dat een reis van 1200 km met de trein ook niet zijn voorkeur heeft... Maar er zou wel een bed voor hem zijn, als hij zich nog bedenkt :)
Ach, vaak reis je 's nachts en met een boek lezen en filmpje kijken is de reis zo om. En als jij de reis wil betalen, worden ze helemaal blij.

Mijn vriendin en man zijn zo alsnog met regelmaat aan het halen en brengen met de trein. Afgelopen jaar waren ze verbaasd dat hun dochters ( 18, 20 en 22) alsnog anderhalve week zijn gebleven, best gezellig.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 12 jan 2024, 10:11
Mannetje schreef: 12 jan 2024, 10:07 Wij gaan ook voor het eerst deze zomer met niet heel het gezin. Nieuwe ervaring... Ik vind het jammer, maar gun onze oudste ook zijn voorkeur. Waren we in de buurt gebleven, hadden we wel gevraagd of hij nog een paar dagen langskwam, maar nu we bijna 1200 km verderop geboekt hebben doe je dat niet voor 3 dagen.
Vrienden van ons hebben oudere dochters en blijven een 6-8 persoons huisje huren in een regio die ook de dochters nog aanspreekt. Hun dochters stappen tot op heden nog elk jaar op de trein om een deel aan te sluiten.

Met locomocheap kan je voor weinig extra geld toch nog even aansluiten.
Sinds the Wright Brothers in 1903 met the Kitty Hawk de lucht ingingen is er ook de optie van vliegen naar je vakantiebestemming. :OO3 Wij hopen deze zomer vliegend onze bestemming te bereiken. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

O ja, dat is waar. En nog goed voor het milieu ook. :nonnon
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Wij zijn afgelopen zomer met het hele gexin plus aanhang op vakantie geweest nav ons 25 jarig huwelijksjubileum. De werkenden hebben daaraan meebetaald. Dat hebben we ook van te voren zo gezegd.
Wij gaan bijna nooit op vakantie, er was vrijwel nooit geld voor (over).
Van deze vakantie hebben we allemaal met volle teugen genoten, vooral mijn oudste en zijn vriendin hebben het er nog steeds over hoeveel ze genoten hebben en hoe dankbaar ze zijn dat ze meemochten. Geen enkel negatief woord over het meebetalen.
Plaats reactie