Vakantie

CvdW

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

merel schreef: 06 jan 2024, 21:43
HHR schreef: 06 jan 2024, 20:31 Ik vond 3600 voor twee weken in een huisje toch wat te gortig.

Ja dat verhaal ken ik. Volgens mij echt waar. Eens gelezen in een boek.
Ben ik het helemaal mee eens.
3600 voor 2 weken? Bizar!
Even voor de duidelijkheid. Het gaat om een 2-persoons huisje zonder vaatwasser en wasmachine. :)
DDD

Bericht door DDD »

Ik kijk mijn ogen uit. Dat kan via Novasol echt goedkoper.

Of hier:

www.campinglefontdumerle.com
CvdW

Bericht door CvdW »

DDD schreef: 06 jan 2024, 22:13 Ik kijk mijn ogen uit. Dat kan via Novasol echt goedkoper.

Of hier:

www.campinglefontdumerle.com
Deze camping ken ik. DDD ben je er ook geweest?
HHR

Bericht door HHR »

CvdW schreef: 06 jan 2024, 22:07
HHR schreef: 06 jan 2024, 20:31 Ik vond 3600 voor twee weken in een huisje toch wat te gortig.

Even voor de duidelijkheid. Het gaat om een 2-persoons huisje zonder vaatwasser en wasmachine. :)
Nee, dit zijn superdeluxe 6 persoonshuisjes. https://www.gezinsparken.nl/christelijk ... ommodaties
Maar voor een vakantie met een gezin is het serieus geld.

Ik zie alleen dat ik 200€ gelogen heb. Maar nog serieus geld.
Laatst gewijzigd door HHR op 06 jan 2024, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Ja, daar ben ik wel eens geweest. De directe omgeving is niet zo spectaculair als bij sommige andere campings, maar er is veel moois te zien.

Wat grappig, want zo bekend is die camping dan weer ook niet, voor zover ik weet.
CvdW

Bericht door CvdW »

HHR schreef: 06 jan 2024, 22:16

Nee, dit zijn superdeluxe 6 persoonshuisjes. https://www.gezinsparken.nl/christelijk ... ommodaties
Ik had niet voor niets een gezichtje bij gezet. Ik mis vaak wat extra gegevens om te kunnen vergelijken. Ga je met 6 personen (vader, moeder en kinderen 1, 3, 5 en 7 jaar) dan heb je een goede baan. Ga je met 6 personen (vader, moeder en kinderen 20, 22, 24, 26 jaar) dan is het een koopje. Ik bedoel dus te zeggen er zijn meer gegevens nodig om een goed vergelijk te maken.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Terri schreef: 04 jan 2024, 21:33
Delftenaar schreef: 04 jan 2024, 13:20 Die meren liggen nog in de Alpen. Veel meer dan 30 graden wordt het normaliter niet.
Wij zaten ooit bij het Ledromeer en waren verbaasd als we naar 'beneden' reden hoeveel dat scheelde in temperatuur.
Dat kan heel veel schelen inderdaad! Op heel warme dagen gaan wij vaak in de ochtend verder naar boven om de rest van de dag 'uit te zitten'. Op werkdagen nemen we de laptop mee en werken we gewoon verder. Het is een vorm van heel bijzondere home-office.
(Het is lastig om me dat nu in te denken, er ligt een enorm pak sneeuw en de temperatuur ligt rond de -12)

Over vakantie gesproken: zijn er hier ook wintersporters?
Terri

Bericht door Terri »

Edelweiss schreef: 08 jan 2024, 15:55
Terri schreef: 04 jan 2024, 21:33
Delftenaar schreef: 04 jan 2024, 13:20 Die meren liggen nog in de Alpen. Veel meer dan 30 graden wordt het normaliter niet.
Wij zaten ooit bij het Ledromeer en waren verbaasd als we naar 'beneden' reden hoeveel dat scheelde in temperatuur.
Dat kan heel veel schelen inderdaad! Op heel warme dagen gaan wij vaak in de ochtend verder naar boven om de rest van de dag 'uit te zitten'. Op werkdagen nemen we de laptop mee en werken we gewoon verder. Het is een vorm van heel bijzondere home-office.
(Het is lastig om me dat nu in te denken, er ligt een enorm pak sneeuw en de temperatuur ligt rond de -12)

Over vakantie gesproken: zijn er hier ook wintersporters?
In 2006 was onze eerste sneeuwvakantie ( niet iedereen doet aan skiën of boarden) en was in Tsjechië. Dit kwam omdat onze zoon die op de Calo zat voor het eerst in 2005 naar Tsjechië ging wintersporten. Toen werd er een kooltje aangestoken.
Het was toen gelijk 'raak' , daarna, praktisch elk jaar naar de sneeuw geweest, tot 2020 vlak voor de Corona-periode.
Overigens vanaf 2009 meestal Oostenrijk, het Voralgebergte.
Heel mooie tijd was dat. Oppassen op onze kleinkinderen o.a. en genieten van de natuur, zo indrukwekkend.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Terri schreef: 08 jan 2024, 16:20 In 2006 was onze eerste sneeuwvakantie ( niet iedereen doet aan skiën of boarden) en was in Tsjechië. Dit kwam omdat onze zoon die op de Calo zat voor het eerst in 2005 naar Tsjechië ging wintersporten. Toen werd er een kooltje aangestoken.
Het was toen gelijk 'raak' , daarna, praktisch elk jaar naar de sneeuw geweest, tot 2020 vlak voor de Corona-periode.
Overigens vanaf 2009 meestal Oostenrijk, het Voralgebergte.
Heel mooie tijd was dat. Oppassen op onze kleinkinderen o.a. en genieten van de natuur, zo indrukwekkend.
Wat klinkt dit goed!
En inderdaad, sneeuwvakantie is een betere woordkeuze, ik ben zelf ook geen wintersporter.
Wij zitten hier in de sneeuw maar gaan volgende week richting de Matterhorn. Zelfde sneeuw, maar andere bergen, en daar hopen we te gaan sneeuwwandelen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

CvdW schreef:
merel schreef: 06 jan 2024, 21:43 3600 voor 2 weken? Bizar!
Ik had niet voor niets een gezichtje bij gezet. Ik mis vaak wat extra gegevens om te kunnen vergelijken. Ga je met 6 personen (vader, moeder en kinderen 1, 3, 5 en 7 jaar) dan heb je een goede baan. Ga je met 6 personen (vader, moeder en kinderen 20, 22, 24, 26 jaar) dan is het een koopje. Ik bedoel dus te zeggen er zijn meer gegevens nodig om een goed vergelijk te maken.
Hoezo is het dan een koopje?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef: 11 jan 2024, 09:52
CvdW schreef:
Hoezo is het dan een koopje?
In de zin van: ze kunnen het betalen.
Een koopje is dat natuurlijk helemaal niet.

Ik heb het al eens eerder gezegd: we gaan graag naar Zwitserland. In het verleden waren we met zes tot acht personen. Ik zocht net zo lang tot ik 2 weken een huis had voor minder dan € 1000.
We maken dan zelf excursies, want we zijn geen van allen van de animatie- en recreatieteams.

Eigenlijk wilde ik € 800, dat is ons maar 1 keer gelukt. Een berghut bij Mörlialp. Eenzaam in het kwadraat. Via de Panoramaweg naar boven. 100 bochten, waarvan 10 van 180 graden. We zijn er 2 keer geweest en hebben het er nog vaak over.
https://eberlip.ch/ferienhaus-eberli.shtml
Op de foto staat het huis van destijds, inmiddels helemaal nieuw opgetrokken. Dus zal wel prijziger zijn.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

"Ze kunnen het betalen" met z'n allen...
Nou dan moeten ze wél allemaal een baan hebben en mee willen betalen, ik heb dat nog niet zo meegemaakt eerlijk gezegd 🫣
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 11 jan 2024, 22:20 "Ze kunnen het betalen" met z'n allen...
Nou dan moeten ze wél allemaal een baan hebben en mee willen betalen, ik heb dat nog niet zo meegemaakt eerlijk gezegd 🫣
Ik zou mijn kinderen nooit mee laten betalen aan de vakantie. Op die leeftijd is het al enorm gezellig dat ze mee willen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 12 jan 2024, 08:35
Ik zou mijn kinderen nooit mee laten betalen aan de vakantie. Op die leeftijd is het al enorm gezellig dat ze mee willen.
Nou, ik kijk al uit naar de leeftijd dat ze niet meer mee willen, maar zelf met vrienden op vakantie gaan.
helma

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: 12 jan 2024, 08:35
Nou, ik kijk al uit naar de leeftijd dat ze niet meer mee willen, maar zelf met vrienden op vakantie gaan.
Vind je ze zo erg?
Plaats reactie