(Novum) - Om een einde te maken aan de illegale prostitutie in Amsterdam moeten invallen worden gedaan in alle bordelen op de Wallen. Daarvoor pleit de ChristenUnie in Amsterdam-Zuidoost. "Deze razzia's zijn noodzakelijk. Het lijkt me niet verstandig bordeelhouders van tevoren te gaan inlichten", zegt fractievoorzitter Yvette Lont maandag.
De ChristenUnie is voorstander van een bordeelverbod. Zolang dit niet van kracht is, moet volgens Lont in ieder geval worden bekeken of bordeelhouders de regels naleven. Als blijkt dat er vrouwen werken die niet als prostituee staan ingeschreven, zou een bordeel dicht moeten, vindt het stadsdeelraadslid. "Je hebt dan een concreet instrument in handen om die persoon daar niet meer te laten functioneren."
Lont vindt niet dat illegaal in Nederland verblijvende prostituees direct moeten worden uitgezet. "Ik ben mevrouw Verdonk niet. Deze vrouwen zijn vaak slachtoffer van onze cultuur, die laat hen eerst herstellen en tot bezinning komen. Daarna kunnen ze gaan zoeken naar een baan elders."
De ChristenUnie heeft in Zuidoost één zetel. Lont denkt desondanks niet dat ze een 'eenzame strijd' voert. "We hopen volgend jaar op een zetel in de centrale raad. Daar is de PvdA sterk vertegenwoordigd. En die partij wil ook een eind aan de bordelen op de Wallen. Met zijn allen staan we sterk."
ChristenUnie pleit voor razzia's op de Wallen
Een soort AjaanHierzieAlie maar dan heel anders......Unionist schreef:Die Yvette, daar hebben we wat aan.
Ik heb haaar boek gelezen en haar ook gezien bij "Catherine zoekt God". Het is goed dat een ervaringsdeskundige spreekt, die spreekt met gezag!
Ik verwacht dat ze ook wel hoog op de landelijke list zal komen.
Zelfde kleur, zelfde geslacht, maar verder niet zoveel overeenkomsten denk ik.Breekijzertje schreef:Een soort AjaanHierzieAlie maar dan heel anders......Unionist schreef:Die Yvette, daar hebben we wat aan.
Ik heb haaar boek gelezen en haar ook gezien bij "Catherine zoekt God". Het is goed dat een ervaringsdeskundige spreekt, die spreekt met gezag!
Ik verwacht dat ze ook wel hoog op de landelijke list zal komen.
Alhoewel het wat zou zijn als God ook Ajaan uit de goot opraapte, zoals Hij bij Yvette deed.
- ndonselaar
- Contacteer:
lastig onderwerp
prostitutie die in de illigaliteit plaatsvindt zou je inderdaad moeten bestrijden, maar dat kan volgens mij alleen door éérst te zorgen voor legale mogelijkheden en regulering, of je moet geloven in een samenleving zónder prostitutie maar dan sta je ver van de werkelijkheid af
ik zie het meest in een model als voorheen de Keileweg in Rotterdam, het is overal verboden maar daar wordt het gedoogd en doordat het zich vervolgens daar concentreert kun je controleren en reguleren
prostitutie die in de illigaliteit plaatsvindt zou je inderdaad moeten bestrijden, maar dat kan volgens mij alleen door éérst te zorgen voor legale mogelijkheden en regulering, of je moet geloven in een samenleving zónder prostitutie maar dan sta je ver van de werkelijkheid af
ik zie het meest in een model als voorheen de Keileweg in Rotterdam, het is overal verboden maar daar wordt het gedoogd en doordat het zich vervolgens daar concentreert kun je controleren en reguleren
En op de Keileweg deden zich geen schrijnende situaties voor?limosa schreef:lastig onderwerp
Moet je és lezen: http://www.eo.nl/portals/mags/article.j ... rift.Visie
ook wel, maar in ieder geval zeker niet zoveel als daarbuitenUnionist schreef:En op de Keileweg deden zich geen schrijnende situaties voor?
voor de vrouwen is zo'n zone waarin gedoogd wordt en waar dan ten minste enig medisch toezicht is en bovendien de politie in de buurt zodat die snel kan reageren heel wat beter dan verdwijnen in de illegaliteit en geen enkele vorm van toezicht hebben zowel medisch niet als van de politie niet, als we dan ook de illegaal werkende vrouwen gaan opjagen wordt het helemaal een drama
en dat uit die wereld ontsnappen al snel een verbetering oplevert, ja dat lijkt me helder, daar heb je geen artikel voor nodig, maar de vrouwen die er nog inzitten zijn daar op geen enkele manier mee geholpen