Kleine ergernissen

Bertiel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

merel schreef: 03 jan 2024, 15:58
DDD schreef: 03 jan 2024, 13:52 Dat ligt eraan, maar in ieder geval zal een groepsreisdalticket goedkoper zijn.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren
Klopt, die gebruiken wij altijd als wij met ons gezin met de trein gaan, ideaal.
Niet bij een automaat te kopen dus.
Voorlopig weer voor de 10 jaar het OV gehad. Afzetterij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Heb je geen mobiele telefoon? Wie koopt er nu een kaartje bij de automaat. En dan de NS nog de schuld geven ook.

:quoi
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dan moet ik een app downloaden etc etc.
En dan zou ik 15 euro minder kwijt zijn. Nog steeds duurder dan dat ik met een auto zou gaan
Nee ov is totaal niet interessant. Voorlopig echt niet meer
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
TSD

Bericht door TSD »

Bertiel schreef: 05 jan 2024, 11:34 Dan moet ik een app downloaden etc etc.
En dan zou ik 15 euro minder kwijt zijn. Nog steeds duurder dan dat ik met een auto zou gaan
Nee ov is totaal niet interessant. Voorlopig echt niet meer
even snelle rekensom: 142 km enkele reis (gewoon even van stad tot stad gerekend), dat is 284km totaal.
Een totaalprijs kosten auto, dus niet alleen brandstof (dat is net realistisch), maar ook de overige kosten (slijtage, afschrijving, onderhoud enz.) meegerekend zit je al heel snel op ongeveer 25 cent per kilometer --> €71 euro.

Plus parkeren.

Dus zoveel duurder is het OV dan niet, zeker niet als je optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden.
Maar als je puur vanwege de prijs het OV wil nemen: het is algemeen bekend dat het OV in veel gevallen bepaald niet de meest voordelige optie is (uitzondering zijn mensen zonder auto die frequent met het ov-reizen en daardoor voordelig uit zijn via abonnement).
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Vaste lasten aan mijn auto heb ik toch wel dus die kan ik eraf laten.
Plus nog een paar honderd euro ergernissen. Nee. OV mag van mij worden afgeschaft
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 05 jan 2024, 13:10 Vaste lasten aan mijn auto heb ik toch wel dus die kan ik eraf laten.
Plus nog een paar honderd euro ergernissen. Nee. OV mag van mij worden afgeschaft
Voor studenten is het wel handig als het blijft bestaan. En voor mensen die niet kunnen rijden vanwege beperkingen.

Maar dat de prijzen zo hoog blijven is een aanfluiting. Mensen de auto uitkrijgen gaat zo dus nooit lukken.
DDD

Bericht door DDD »

OV is buiten de spitsuren bijna gratis, als je de juiste kaartjes koopt of abonnementen neemt. Ik begrijp niet waar je over klaagt.

Je rekent duidelijk niet de volledige autokosten en kennelijk ook niet de tijd die je nuttig kunt besteden als je gereden wordt. Want ik neem niet aan dat bij je auto een chauffeur is inbegrepen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bijna gratis? €78 voor twee personen retour.
En langer onderweg en welke nuttigheid moet ik in mijn vakantie verrichten?

Nee het is voor ons buitenlui en niet goedkoop en niet snel en niet flexibel.
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 05 jan 2024, 11:14
merel schreef: 03 jan 2024, 15:58
DDD schreef: 03 jan 2024, 13:52 Dat ligt eraan, maar in ieder geval zal een groepsreisdalticket goedkoper zijn.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren
Klopt, die gebruiken wij altijd als wij met ons gezin met de trein gaan, ideaal.
Niet bij een automaat te kopen dus.
Voorlopig weer voor de 10 jaar het OV gehad. Afzetterij
Klopt, moet via de app. Je moet namelijk gegevens invoeren.

Heel veel kaartjes zijn niet via de automaat verkrijgbaar. De dagretour voor tieners (12-17 jr) voor € 7.95 ook niet.
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 05 jan 2024, 13:53 Bijna gratis? €78 voor twee personen retour.

Een boek lezen, voorlezen aan jouw dochter, gezellig koffiedrinken in de trein. Opties te over.
Ararat

Bericht door Ararat »

merel schreef: 05 jan 2024, 14:21
Bertiel schreef: 05 jan 2024, 13:53 Bijna gratis? €78 voor twee personen retour.

Een boek lezen, voorlezen aan jouw dochter, gezellig koffiedrinken in de trein. Opties te over.
... Mooie gesprekjes aanknopen met je medereizigers... Een mooie investering!
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Ararat schreef: 05 jan 2024, 14:33

Vooraf wel even kijken of je niet in een stilte coupe zit...
Fides Quaerens Intellectum
Ararat

Bericht door Ararat »

Anselmus schreef: 06 jan 2024, 07:49
Ararat schreef: 05 jan 2024, 14:33

Vooraf wel even kijken of je niet in een stilte coupe zit...
Dan heb je wel meer luisteraars! Maar dat zou inderdaad een kleine ergernis kunnen zijn
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.

Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef: 06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.

Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.
Plaats reactie