Dat is toch een kleine vreugde, zo'n prachtige misser.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]
- Niet meer zo actief -
Ondertussen aangepast. 

Het klopt nog steeds niet, maar het is zo wel een stuk minder onnozel.
Het kan toch waar zijn: dat die kinderen en kleinkinderen allemaal naar Oldebroek gaan verhuizen? (heb het artikel niet gelezen.)
Re: Kleine ergernissen
We hebben vandaag (!) een gratis lot voor de postcodeloterij gekregen van de trekking van gisteren. Geen reclame voor de gever, zeg maar 

Hij is op onze postcode gevallen, dus aardig zakcentje had het kunnen opleveren. Mits ik het lot uit de verscheurende handen van mijn vrouw had weten te redden.

Stel dat je er op de één of andere manier achter komt dat je over een winnend lot beschikt (gekregen van iemand of van de loterij zelf). Geen winst van een tientje maar echt een miljoen. Zouden jullie dat dan verzilveren? Ik heb me daar het hoofd weleens over gebroken maar linksom of rechtsom kom ik tot de conclusie dat het niet kan en mag. Ik heb het geld zelf niet nodig maar vele goede doelen zouden er goed mee geholpen zijn. Maar de diaconie ziet me aankomen met loterijgeld...

Ik denk dat ik zou moeten bidden: Leid ons(mij) niet in verzoeking.Job schreef: ↑02 jan 2024, 12:39Stel dat je er op de één of andere manier achter komt dat je over een winnend lot beschikt (gekregen van iemand of van de loterij zelf). Geen winst van een tientje maar echt een miljoen. Zouden jullie dat dan verzilveren? Ik heb me daar het hoofd weleens over gebroken maar linksom of rechtsom kom ik tot de conclusie dat het niet kan en mag. Ik heb het geld zelf niet nodig maar vele goede doelen zouden er goed mee geholpen zijn. Maar de diaconie ziet me aankomen met loterijgeld...![]()
Maar ik denk dat ik naast het principiële, ook vanwege de sociale druk het niet zou doen
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 02 jan 2024, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maanenschijn
Ik stuur je het nummer van onze kerkvoogdijJob schreef:Stel dat je er op de één of andere manier achter komt dat je over een winnend lot beschikt (gekregen van iemand of van de loterij zelf). Geen winst van een tientje maar echt een miljoen. Zouden jullie dat dan verzilveren? Ik heb me daar het hoofd weleens over gebroken maar linksom of rechtsom kom ik tot de conclusie dat het niet kan en mag. Ik heb het geld zelf niet nodig maar vele goede doelen zouden er goed mee geholpen zijn. Maar de diaconie ziet me aankomen met loterijgeld...

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik zou mij geen seconde bedenken en het direct verzilveren. Waarom niet?Job schreef: ↑02 jan 2024, 12:39Stel dat je er op de één of andere manier achter komt dat je over een winnend lot beschikt (gekregen van iemand of van de loterij zelf). Geen winst van een tientje maar echt een miljoen. Zouden jullie dat dan verzilveren? Ik heb me daar het hoofd weleens over gebroken maar linksom of rechtsom kom ik tot de conclusie dat het niet kan en mag. Ik heb het geld zelf niet nodig maar vele goede doelen zouden er goed mee geholpen zijn. Maar de diaconie ziet me aankomen met loterijgeld...![]()
-
Agur heeft daar een goed advies over
Ik wil niet het risico nemen om door de rijkdom in de genade te verachteren.
Zeker niet door een loterij / gokken.
Als ik door een goede transactie rijk zou worden, een huis op een mooie plek met een zorgwoning voor m’n ouders net uit het zicht en de rest zou ik weggeven, leid mij niet in verzoeking
Ik wil niet het risico nemen om door de rijkdom in de genade te verachteren.
Zeker niet door een loterij / gokken.
Als ik door een goede transactie rijk zou worden, een huis op een mooie plek met een zorgwoning voor m’n ouders net uit het zicht en de rest zou ik weggeven, leid mij niet in verzoeking
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Dodo
Daar is een aardige roman over geschreven: Het miljoenendilemma. Een jonge vrouw die per ongeluk meedoet aan de loterij op haar nieuwe baan, en tien miljoen wint. Maar ze komt er niet af, niemand wil loterijgeld hebben.
Bedoel je de sociale druk die een rijk persoon ervaart? Of de sociale druk vanuit je kerkelijke omgeving die niet positief is over het aanvaarden van een loterijbedrag?Piet Puk schreef: ↑02 jan 2024, 12:43Ik denk dat ik zou moeten bidden: Leid ons(mij) niet in verzoeking.Job schreef: ↑02 jan 2024, 12:39Stel dat je er op de één of andere manier achter komt dat je over een winnend lot beschikt (gekregen van iemand of van de loterij zelf). Geen winst van een tientje maar echt een miljoen. Zouden jullie dat dan verzilveren? Ik heb me daar het hoofd weleens over gebroken maar linksom of rechtsom kom ik tot de conclusie dat het niet kan en mag. Ik heb het geld zelf niet nodig maar vele goede doelen zouden er goed mee geholpen zijn. Maar de diaconie ziet me aankomen met loterijgeld...![]()
Maar ik denk dat ik naast het principiële, ook vanwege de sociale druk het niet zou doen