Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Posthoorn

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Posthoorn »

Hendrikus schreef: 23 dec 2023, 11:58
Posthoorn schreef: 22 dec 2023, 21:27 Een boekenbon van de kerkenraad, omdat ik kerkbodes rondbreng. :)
Ik bewaar 'm denk ik maar voor als het boek van mijn zus uitkomt komend voorjaar.
Die krijg je toch zeker wel van je zus? Ze krijgt vast en zeker wel een aantal presentexemplaren om rond te delen.
Ik denk dat haar directe netwerk daar inmiddels te groot voor is. ;) Van de voorgaande boeken heb ik idd. een presentexemplaar gekregen.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: 23 dec 2023, 16:34
Hendrikus schreef: 23 dec 2023, 11:58
Posthoorn schreef: 22 dec 2023, 21:27 Een boekenbon van de kerkenraad, omdat ik kerkbodes rondbreng. :)
Ik bewaar 'm denk ik maar voor als het boek van mijn zus uitkomt komend voorjaar.
Die krijg je toch zeker wel van je zus? Ze krijgt vast en zeker wel een aantal presentexemplaren om rond te delen.
Ik denk dat haar directe netwerk daar inmiddels te groot voor is. ;) Van de voorgaande boeken heb ik idd. een presentexemplaar gekregen.
Staan 2 van haar boeken bij ons. Of inmiddels bij één van de getrouwde kinderen. Weet niet of ik vanwege jouw anonimiteit de titels mag noemen. De één eindigt op klein en de ander op fiets. De eerste heb ik met veel genoegen gelezen. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

Het Kerstnummer van Elsevier om te lezen over de bekering van Ayaan Hirsi Ali tot het christendom.
HannekeL

Bericht door HannekeL »

Boekje over de Dordtse Leerregels van ds W Verboom. Zaterdag besteld, wordt pas na 5 januari in het postkantoor geleverd, nog even geduld dus.

Van ds Verboom heb ik al de boekjes over de Nederlandse Geloofsbelijdenis en de Heidelbergse Catechismus.
Deze zijn meer gericht op jongeren, maar is best interessant om te lezen.
Marck

Bericht door Marck »

HannekeL schreef: 25 dec 2023, 22:08 Boekje over de Dordtse Leerregels van ds W Verboom. Zaterdag besteld, wordt pas na 5 januari in het postkantoor geleverd, nog even geduld dus.

Van ds Verboom heb ik al de boekjes over de Nederlandse Geloofsbelijdenis en de Heidelbergse Catechismus.
Bedoel je zijn uitgaven van de belijdenis geschriften in eigentijdse taal?
HannekeL

Bericht door HannekeL »

Marck schreef: 26 dec 2023, 09:13
HannekeL schreef: 25 dec 2023, 22:08 Boekje over de Dordtse Leerregels van ds W Verboom. Zaterdag besteld, wordt pas na 5 januari in het postkantoor geleverd, nog even geduld dus.

Bedoel je zijn uitgaven van de belijdenis geschriften in eigentijdse taal?
Ja, die zijn het.
Marck

Bericht door Marck »

Ok. Hoop dat je ze goed kunt gebruiken.
Job

Bericht door Job »

Job schreef: 23 dec 2023, 17:58 Het Kerstnummer van Elsevier om te lezen over de bekering van Ayaan Hirsi Ali tot het christendom.
Had stiekem op een ander getuigenis gehoopt. Haar keuze om zich tot het christendom te wenden blijkt vooral een rationele conclusie dat de Joods-christelijke cultuur alles in zich draagt voor het in stand houden deze maatschappij en om weerbaar te zijn tegen vijanden zoals Rusland en de politieke Islam.

Als ik het essay zo lees denk ik dat dit gezichtspunt 90% van haar wending heeft bepaald. Maar ze schrijft ook: "Toch zou ik niet eerlijk zijn als ik mijn omarming van het christendom alleen zou toeschrijven aan het besef dat atheïsme een te zwakke en verdeeldheid zaaiende doctrine is om ons weerbaar te maken tegen onze vijanden. Ik heb me ook tot het christendom gewend omdat ik het leven zonder spirituele troost uiteindelijk ondraaglijk vond - en zelfs bijna zelfdestructief." Verder zit ze tegenwoordig elke zondag in de kerk en wordt ze bereikt met de Bijbelse boodschap. Dat is altijd hoopgevend!
DDD

Bericht door DDD »

Wat is het probleem?
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 26 dec 2023, 17:36 Wat is het probleem?
De keus is rationeel. Ik denk dat Job liever gelezen had dat zij uit liefde tot Jezus Christen geworden was.
HannekeL

Bericht door HannekeL »

Kom ik thuis, ligt het leuke Lego setje "LEGO Icons Gedroogde Bloemen 10314" voor de deur. Duidelijk iemand die mijn hobby's kent, alleen vervelend zo zonder naam of kaartje, weet ik niet wie te bedanken....
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: 26 dec 2023, 17:40
DDD schreef: 26 dec 2023, 17:36 Wat is het probleem?
De keus is rationeel. Ik denk dat Job liever gelezen had dat zij uit liefde tot Jezus Christen geworden was.
Klopt helemaal. Had gehoopt te lezen van een wonderlijke redding van Hirsi Ali, zoals we die allemaal nodig hebben. Er zou een sprake vanuit kunnen gaan in de vele netwerken waarin ze zich begeeft of begeven heeft.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Je kunt dus ook uit intellectuele overwegingen christen worden. De innerlijke kant volgt dan later. Een heel mooi bericht.
Job

Bericht door Job »

Herman schreef: 26 dec 2023, 18:33 Je kunt dus ook uit intellectuele overwegingen christen worden. De innerlijke kant volgt dan later. Een heel mooi bericht.
Zeker, dat wil ik ook niet uitsluiten. Maar van een innerlijke onmekeer lees ik niets.
merel

Bericht door merel »

Job schreef: 26 dec 2023, 18:35
Herman schreef: 26 dec 2023, 18:33 Je kunt dus ook uit intellectuele overwegingen christen worden. De innerlijke kant volgt dan later. Een heel mooi bericht.
Zeker, dat wil ik ook niet uitsluiten. Maar van een innerlijke onmekeer lees ik niets.
Daar spreken veel reformatorische christenen toch ook niet over?
Plaats reactie